Idėja Baltijos šalyse atidaryti pirmąją akinių lęšių gamyklą „BOD Group“ steigėjo ir pagrindinio akcininko Vidmanto Janulevičiaus galvoje sukosi dar nuo 2013 m., tačiau realūs darbai prasidėjo po metų, susipažinus su V. Tuminu.
Į rinką pateko kaip išsišokėliai
„Kadangi „BOD Group“ jau turėjo du verslus, t. y., pramoninę CD diskų gamybą ir saulės celių bei modulių gamybą, kurių gamybiniai procesai yra labai panašūs į akinių lęšių gamybą, greitai radome bendrą kalbą ir ėmėmės darbų“, – prisimena V. Tuminas.
Tuo pat metu buvo teikiamos Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimo priemonės gamyklinės įrangos įsigijimui, kuriomis pasinaudojo ir „BOD Group“.
„Sudalyvavę ES fondų finansavimo konkurse, gavome dalinį įrangos finansavimą. Tai buvo dar vienas stimulas ir reikšmingas faktorius, leidęs mums startuoti. Pradiniame etape investicija siekė 4,5 mln. eurų, iš kurių 45 proc. sudarė parama“, – pasakoja „BOD Lenses“ vadovas.
Gavus ES finansavimą, 2015 m. Trakų rajone, Guopstų kaime, išdygo naujos kartos „Free Form RX“ progresinių lęšių gamybos laboratorija, kuri iš karto tapo viena didžiausių ir moderniausių Europoje. Visgi, pasak V. Tumino, kadangi didieji senojo žemyno akinių lęšių gamintojai veikia ilgus metus ir rinka yra išsivysčiusi labai plačiai, verslo pradžia nebuvo lengva.
„Mes atėjome į pilnai konkurencingą rinką, kurioje niekas nelaukė naujo žaidėjo, todėl jautėme stiprų spaudimą. Čia galioja nerašytas įstatymas – „naujokus įsigyti arba sunaikinti“. Į mus žiūrėjo kaip į kokius vikingus, kurie pasistatė gamyklą Šiaurės rytų Europoje ir dabar aiškins, kaip reikėtų dirbti vakariečiams. Tačiau mūsų unikalumas buvo naujausia gamybos technologija ir aukšti gamybiniai pajėgumai – 4000 lęšių per parą. Tokių išsišokėlių naujokų iki šiol rinkoje nebuvo pastaruosius dešimtmečius. Pats šio projekto tikslas buvo turėti ne tik regione, bet ir visoje Europoje sėkmingai galintį konkuruoti verslą“, – sako pašnekovas.
Atsakinga komanda ir patikimas partneris – raktas į sėkmę
2015 m. įmonė dedikavo komandos komplektavimui, įrangos validavimui, testavimui ir mokymuisi, o tuo pačiu pradėjo vykdyti pirmuosius užsakymus Baltijos šalyse. Kaip toliau pasakoja V. Tuminas, vienas iš faktorių, leidusių įveikti visus iššūkius ir išsikovoti vietą po saulę, buvo tinkamas partnerio pasirinkimas.
„Gamybinės įrangos instaliuotojais pasirinkome Vokietijos kompaniją „Schneider GmbH & Co.“, kuri savo kuriamomis technologijomis pasaulyje yra laikoma numeriu vienas. Per savo veiklos metus, bendradarbiaudami su šiais lyderiais, išplėtėme techninę bazę ir pasiruošėme naujam augimo laikotarpiui, kuris įvyko 2020 m. sausį, kai visą gamybą ir technologijų centrą iš Trakų perkėlėme į Vilnių“, – pasakoja „BOD Lenses“ vadovas.
Tačiau vien technologijomis, pasak V. Tumino, norimų rezultatų nepasieksi, todėl labai svarbu buvo tikėti savo komanda ir sunkiai dirbti.
„Pirmiausia, visada yra svarbu vizija ir tikslas, t. y., aiškus suvokimas, ko siekiama ir kur einama. Tuomet visoje šioje konkurencinėje aplinkoje yra svarbu nekreipti dėmesio į kritikus. Fokusas – savi tikslai. Na, ir galiausiai, banalu, bet visiška tiesa – juodas darbas: neskaičiuojamos valandos, nuolatiniai skrydžiai, parodos, pažintys, nauji kontaktai. O tam, kad visą tai pasiektum, yra reikalinga motyvuota komanda, kuri mėgaujasi tuo, ką daro“, – įsitikinęs pašnekovas.
2016 m. viduryje „BOD Lenses“ pradėjo partnerystę su strateginiu užsakovu Prancūzijoje, o tai leido pasiekti metinę 1,27 mln. eurų apyvartą. Po metų, išsiplėtus geografinėms galimybės, prasidėjo partnerystė su Lenkija, Baltarusija. Dar po metų atidarytos atstovybės Graikijoje, Kipre, vėliau naujos distribucijos – Ispanijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Airijoje, o dabar bendrovė savo produktus eksportuoja net į 20 Europos šalių.
Tačiau didžiausias proveržis, pasak V. Tumino, įvyko būtent praėjusiais metais, kai sėkmingai buvo atlikta gamybos perkėlimo operacija iš Guopstų į Vilnių.
„2020 m. kovą prasidėjo beprecedentė COVID-19 krizė, tačiau konsolidavus visų pastangas ir turėjus stiprų antrąjį pusmetį, prie visų neigiamų aplinkybių pavyko pasiekti 12 proc. augimą, lyginant su 2019 m. Apyvarta pasiekė 5,41 mln. Eur. Taip pat atlikome gamybos įrangos plėtros ir automatizavimo antrąjį etapą, kurio metu investavome į funkcionalumo plėtrą ir operacijų efektyvumo didinimą“, – pasakoja „BOD Lenses“ vadovas.
Inovatyvios technologijos – inovatyvūs produktai
Dabar, jau Vilniuje veikiančioje progresinių lęšių gamybos laboratorijoje, visas gamybos procesas yra visiškai automatizuotas ir skaitmenizuotas. Kaip pasakoja V. Tuminas, tai užtikrinti leidžia automatikos sprendimai, pilnai konvejerizuota gamybos linija nuo pradžios iki galutinio produkto pagaminimo.
„Gamybos procesai – visiškai optimizuoti, o visą įrangą valdo kompiuteriai. Minėta sistema panaudoja dirbtinio intelekto komponentus, kontroliuoja visą procesą ir laiku informuoja operatorių apie kiekvieno įrenginio darbą, lęšių gamybos proceso eigą, reikalingų žaliavų kiekį ir pan. Laboratorijoje yra gaminami tik individualizuoti akinių lęšiai, pritaikyti konkrečiam pacientui pagal jo individualius parametrus tiek regėjimo, tiek veido dimensijas“, – pasakoja V. Tuminas.
Būtent progresiniai lęšiai yra tas produktas, kuris, kaip teigia „BOD Lenses“ vadovas, įkūnija įmonės viziją – gaminti aukščiausios kokybės multifokalinius lęšius, maksimaliai adaptuotus vartotojo poreikiams.
„Įprasti vieno židinio lęšiai yra vieno matymo lauko, tai reiškia, kad jie koreguoja arba trumparegystę, arba toliaregystę. Tikroji šių laikų revoliucija yra progresiniai lęšiai, kurie pasižymi savybe, leidžiančia gerai matyti ir toli, ir arti esančius objektus. Progresiniuose akinių lęšiuose dioptrijos keičiasi palaipsniui, todėl užtikrinamas maksimalus komfortas, fokusuojant žvilgsnį skirtingais atstumais. Šiais laikais revoliucija yra vadinamas tokių lęšių „dizainai“, t. y., kaip yra paskirstomos galia lęšyje: vieni pritaikomi vairavimui, gamtoje, kiti elektroniniams prietaisams skaityti ar žiūrėti, dar kiti – darbui biure ir pan. Kūrybiniame dizainų procese veikiame kartu su inovacijas kuriančia Ispanijos kompanija, o inovacijų aplikacija vykdoma Lietuvoje“, – pasakoja V. Tuminas.
Šių metų pavasarį įmonė žada pristatyti visiškai naują produktą – naujausios kartos progresinius lęšius „Compass Lens“, kurie, kaip sako „BOD Lenses“ vadovas, turėtų dar labiau sustiprinti bendrovės pozicijas rinkoje bei suteikti unikalią patirtį galutiniam vartotojui.
„Pacientui teisingai parinkti progresinį lęšį yra pakankamai sudėtinga, nes net ir kokybiškai sukurto produkto žmogus gali netoleruoti, o tai – bloga adaptacija, nepatogumas nešiojant ir pan. Tačiau naujasis mūsų produktas bus kuriamas pasitelkiant dirbtinį intelektą, kuomet specialūs algoritmai parinks maksimaliai kliento poreikius atitinkančius lęšius. Jie bus pritaikomi analizuojant milžiniškus ankstesnių klientų duomenų kiekius. Tai bus inovacinis produktas, mus smarkiai išskirsiantis šioje rinkoje iš kitų gamintojų“, – sako V. Tuminas.
Ties šiuo nauju produktu, kaip teigia pašnekovas, „BOD Lenses“ tikrai neapsistos, įmonės siekis – „užkariauti pasaulį“.
„Net ir dabar, sulaukę pripažinimo, rinkoje teoriškai vis dar esame laikomi naujokais, todėl mūsų siekiai tik didėja ir esame „išalkę“ iššūkių. Jei kalbame apie trumpalaikius planus, tai 2021 m. ambicija – 40 proc. augimas. Ilgalaikėje strategijoje – nenorime būti šalia elito, norime būti elitu“, – užtikrintai sako V. Tuminas.