„Nors šiandien susiduriame su pavojingu koronavirusu, neturime pamiršti ir kitų mūsų visuomenę kamuojančių iššūkių. Plastiko tarša – viena rimčiausių problemų, kurią bendromis jėgomis turime įveikti. Savo vartotojams davėme pažadą, jog mažinsime plastiko naudojimą savo veikloje ir, nepaisant išorės aplinkybių, jį sėkmingai tesime. Džiugu, jog pasaulinės plastiko perdirbimo ir tvaraus naudojimo tendencijos ateina ir į Baltijos šalis, kurių vartotojams taip galime pasiūlyti kokybiškus produktus, tuo pat metu mažindami įtaką aplinkai“, – sako Cameron Heath, „Unilever“ generalinė direktorė Baltijos šalyse.
Siekia sunaudoti dvigubai mažiau plastiko
Praėjus vieneriems metams nuo visuomenei duoto tvarumo pažado, „Unilever“ padidino perdirbto plastiko (angl. post-consumer recycled, PCR) naudojimą iki maždaug 75 000 tonų – tai sudaro daugiau nei 10 proc. kompanijos naudojamo plastiko. Šį skaičių kompanija sieks padvigubinti per ateinančius metus, o iki 2025 m. savo gaminių pakuotėms naudoti 25 proc. perdirbto plastiko.
Kompanija taip pat įdiegė naujoves, kuriomis siekiama visiškai sumažinti plastiko naudojimą. Pavyzdžiui, savo gaminamiems ledams naudoja popierinius ledų kibirėlius, taip sutaupydama apie 4,5 tūkst. tonų plastiko. Toliau diegia naujus verslo modelius, susijusius su daugkartinėmis ir pakartotinai užpildomomis pakuotėmis. Be to, sukūrė atskiras komandas, kurios kompanijoje prižiūri darbus tvarumo srityje.
Taip pat, kompanija sukūrė planus konkrečioms šalims, kaip pasiekti užsibrėžtą tvarumo tikslą – padėti surinkti ir perdirbti daugiau plastikinių pakuočių nei yra parduodama.
Keičiamos plastikinės pakuotės
„Unilever“ toliau tyrinėja naujus produktų pristatymo būdus, pristatytus „Mažiau, geriau, ne“ plastiko perdirbimo sistemoje. Štai Baltijos šalių vartotojai jau visai netrukus parduotuvėse ras „Magnum“ ledų pakuotes, kurios 97–100 proc. pagamintos iš perdirbto plastiko. Kompanijos gaminamų ledų „Ben and Jerry‘s“ pakuotės taip pat turi 40 proc. mažiau plastiko ir yra keliasdešimt mililitrų mažesnės, siekiant užtikrinti efektyvesnį šios medžiagos naudojimą. O prekės ženklo „Seventh Generation“ buteliukai jau dabar beveik visu 100 proc. pagaminti iš vartotojų jau panaudoto plastiko ir yra 100 proc. perdirbami.
Pokyčiai matomi ir kitose Europos šalyse. Štai, pavyzdžiui, Prancūzijoje kompanija „Signal“ išleido dantų šepetėlį su keičiama galvute. Tam naudojama metalinė rankena, keičiamos perdirbto plastiko galvutės – taip 95 proc. sumažintas pirminio plastiko kiekis. „Better plastic“ idėja paskatino ir vieną didžiausių pasaulyje grožio prekių ženklų „Dove“ produktams naudoti 100 proc. perdirbtus buteliukus ne tik visoje Šiaurės Amerikoje ir Europoje, bet ir netoli Lietuvos esančioje Lenkijoje.
„Unilever“ taip pat bendradarbiauja su daugeliu partnerių, kad padėtų rinkti ir perdirbti plastikines pakuotes, vykdydama programas tokiose šalyse, kaip Brazilija, Indija, Indonezija, Filipinai, Rusija, Pietų Afrika, Tailandas, Jungtinė Karalystė ir Jungtinės Valstijos.
Partnerystė apima tiesiogines investicijas ir bendradarbiavimą atliekų surinkimo ir perdirbimo srityje, pajėgumų stiprinimą perkant perdirbtą plastiką ir remiant gerai parengtas išplėstinės gamintojo atsakomybės schemas, kuriose „Unilever“ tiesiogiai moka už savo pakuočių surinkimą.
Kompanija taip pat bendradarbiauja su „Google“, kad panaudotų „Google My Business“ platformą, kuri vartotojams suteiktų galimybę atrasti ir pasiekti netoliese esančius atliekų bankus per „Google Maps“. Šiuo metu čia galima rasti 424 atliekų bankus, o iki 2020 m. pabaigos siekiama, kad jų skaičius programoje siektų 2 tūkstančius.
Spartinama pakartotinio naudojimo revoliucija
Siekdama paspartinti perėjimą prie žiedinės ekonomikos ir dar labiau sumažinti pirminio plastiko naudojimą, „Unilever“ dabar turi tam skirtas komandas, kurios siekia išplėsti naujų verslo modelių galimybes.
„Pakartotinis pakuotės naudojimas ir pildymo formatas gali žymiai sumažinti plastiko atliekas, todėl mūsų prioritetas yra pakuočių pertvarkymas. Paimkite kaip pavyzdį „Cif Ecorefill“ – ši naujovė prasidėjo kaip bandomoji priemonė Jungtinėje Karalystėje, o dabar ji atsirado daugelyje šalių. Šis pavyzdys parodo, jog dar turime kur stiebtis, siekdami pakartotinai naudoti ir pildyti pakuotes“, – sako Richardas Slateris, „Unilever“ vyriausiasis tyrimų ir plėtros vadovas.
Ekspertas prideda, kad kompanija tęsia eksperimentus parduotuvėse, kuriuose klientai galėtų atvykti ir papildyti savo pakuotes – net vykstant pasaulinei pandemijai.
„Šią praktiką planuojame vykdyti visame pasaulyje. Šį mėnesį Jungtinėje Karalystėje mes bendradarbiavome su „Asda“, kad pradėtume bandymus parduotuvėse su kai kuriais mūsų skalbimo, asmens priežiūros ir arbatos prekių ženklais. Mes pasiryžę iš tikrųjų pritaikyti pakuotes pakartotinam naudojimui ir papildymui. Šiandien mes dalijamės savo patirtimi ir džiaugiamės galimybe bendradarbiauti su vyriausybėmis, nevyriausybinėmis organizacijomis ir visa industrija, kad galėtume greičiau pereiti nuo bandomosios stadijos prie įgyvendinimo“, – sako R. Slateris.
Norėdami gauti daugiau informacijos apie „Unilever“ tvarumo startegiją, apsilankykite čia.