Automatizavimo tendencijos automobilių pramonėje tęsiasi, o naujos pagalbos vairuotojui sistemos nuolat atsiduria naujuose sunkvežimių modeliuose. Tačiau tai nereiškia, kad vairuotojai taps nereikalingi, mano Italijos koncerno „Iveco Group“ generalinis direktorius Gerritas Marxas. Jis perspėja neturėti nerealių fantazijų, susijusių su autonominiu vairavimu.

„Didžiausia kvailystė būtų uždrausti vairuotojams lipti į vilkiko saloną“, – interviu Vokietijos portalui „Eurotransport“ teigė G. Marxas. – Kvailioti su fantazijomis apie autonominius sunkvežimius, kurie yra neįgyvendinami ir kurie gąsdina visą vairuotojų bendruomenę, yra socialinė ir ekonominė nesąmonė.“

Pasak jo, milijonų vairuotojų darbo vietų sunaikinimas tikrai nėra tai, kas būtų naudinga Europos ekonomikai.

G. Marxo teigimu, žmogus prie vairo yra nepakeičiamas, nes jis yra daug pranašesnis už bet kokią technologiją. Specialistas pažymi, kad už autonominį vairavimą atsakingai lidarų ir radarų technologijai iššūkį kelia net ant jutiklių važiuojant ištykštančios muselės, be to, savavaldės transporto priemonės rizikuoja tapti kibernetinių atakų taikiniu.

Todėl, mano „Iveco Group“ vadovas, su vairuotojų stygiumi susiduriantis logistikos sektorius neturėtų kliautis autonominiu vairavimu, verčiau imtis kitų sprendimų – didinti vairuotojų atlyginimus ir gerinti jų darbo sąlygas.

Beje, neskaitant transporto operacijų uždarose teritorijose, pavyzdžiui, uostuose ar sandėliuose, iki šiol niekam nepavyko pristatyti visiškai veikiančios 5 lygio autonominio vairavimo technologijos. Penktuoju lygiu vadinamas visiškai savarankiškas transporto priemonės judėjimas, kai kabinoje nėra žmogaus.

Kita vertus, pasak G. Marxo, 2-4 lygių technologijos jau šiuo metu veikia puikiai, todėl „Iveco“ koncernas būtent į jas ir koncentruosis, kad vairuotojams suteiktų kuo daugiau pagalbos.

„Nuimti nuo vairo rankas ir nusukti akis nuo kelio yra įmanoma. Bet tikrai neįmanoma išjungti smegenų“, – pažymi „Iveco Group“ vadovas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)