Kaip skelbia užsienio žiniasklaida, Pietų Korėjos antimonopolinės institucijos 23 įmonėms bendra paskirtų baudų suma siekia 81 mln. JAV dolerių (apie 72 mln. eurų).
Didžiausia – 25 mln. JAV dolerių – bauda skirta Korėjos jūrų vežėjai „KMTC Line“, tačiau tarp nubaustų įmonių yra ir tokios žinomos bendrovės kaip „Evergreen“, „Maersk“, „Yang Min“, „Cosco“ ir kt.
Korėjos konkurencijos prievaizdai nustatė, kad net 15 metų, laikotarpiu nuo 2003 iki 2018 m., šios įmonės neleistinai derino konteinerių gabenimo įkainius maršrutuose tarp Pietų Korėjos ir Pietryčių Azijos.
Tyrimas buvo pradėtas prieš trejus metus, kai medienos importuotojai ėmė skųstis, kad laivų savininkai krovinių gabenimo įkainius nuolat kelia tuo pačiu metu ir vienodu lygiu.
Praėjusių metų gegužę laivybos linijų operatorius Korėjos konkurencijos prievaizdai buvo įspėję, kad bendra jiems gresiančių baudų suma gali siekti beveik 700 mln. JAV dolerių. Tačiau tuomet kilo tiek politikų, tiek laivybos sektoriaus lobistų pasipriešinimas. Jie teigė, kad tokio dydžio baudos apsunkintų sektoriaus atsigavimą po COVID-19 krizės.
Kilus spaudimui baudos buvo sumažintos dešimteriopai, tačiau dalis nubaustų įmonių žada ir jas skųsti teismuose. Laivybos bendrovės teigia, kad Pietų Korėjos įstatymai nedraudžia kolektyvinių susitarimų dėl krovinių gabenimo jūromis įkainių. Tačiau antimonopolinės institucijos vadovai teigia, kad šie susitarimai buvo daromi nesilaikant nustatytų taisyklių.
Be to, laivybos bendrovės baiminasi, kad Pietų Korėjos konkurencijos priežiūros tarnyba gali imtis tyrimo ir dėl kitų maršrutų, pavyzdžiui, tarp Korėjos ir Japonijos, nes tikėtina, kad krovinių gabenimo įkainiai juose taip pat galėjo kilti darant neteisėtus susitarimus.