Anglų kalba bendrovės svetainėje paskelbtame komentare E. Liachovičius teigia, kad transporto paslaugų paklausa Europoje šiuo metu yra didžiulė, tad būtų galima manyti, jog situacija rinkoje yra palanki vežėjams. Tačiau iš tiesų taip nėra, nes pervežimų įmonės turi spręsti augančių išlaidų iššūkį.
„Nepaisant to, kad vartotojai per pandemiją išleido daugiau nei bet kada anksčiau, todėl išaugo transporto paslaugų paklausa, vežėjams teko dorotis su infliacija. Infliacija reiškia, kad visiems, įskaitant pervežimų operatorius, išaugo būtiniausi kaštai, – dėsto „Girteka Logistics“ vadovas. – Nors akivaizdžiausias dalykas, kuris per pastaruosius metus pabrango yra degalai, išaugo ir kiti veiklos kaštai – nuo atlyginimų ir administracinių išlaidų iki elementarios sunkvežimių ir priekabų techninės priežiūros.“
E. Liachovičius skaičiuoja, kad didžiausią transportavimo išlaidų dalį, maždaug penktadalį, sudaro kuras, o šiuo metu jo kainos Europos Sąjungoje yra pasiekusios rekordines išlaidas ir sudaro apie 1500 eurų už 1000 litrų.
„Tad didžiausia veiklos sąnaudų pyrago riekė tik augo. Net išaugusios dujų kainos daro neigiamą įtaką vidutinei logistikos įmonei, nes dėl to kyla „AdBlue“ skysčio kaina“, – pažymi E. Liachovičius.
Pasak jo, vidutinė krovininio pervežimo kaina Europoje dėl visų šių priežasčių jau pasiekė rekordinį lygmenį, tačiau nuolat kylanti infliacija ir bet koks naujas pasaulinių tiekimo grandinių sutrikimas turėtų įtakos vietos ekonomikai, o tai transportavimo išlaidas galėtų padidinti 20-35 proc.
„Žinoma, iš paskos sektų kainų augimas, o tai keltų grėsmę tiek vežėjų, tiek krovinių siuntėjų gerovei“, – teigia „Girteka Logistics“ generalinis direktorius.
Jo teigimu, aukštesnes transportavimo paslaugų kainas gali lemti ir ateinančiais metais logistikos sektoriaus laukiantys pokyčiai, kuomet pradės galioti naujos Mobilumo paketo taisyklės, visų pirma – dėl įpareigojimo periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalis. Tiesa, E. Liachovičius pažymi, kad „Girteka Logistics“ ruošėsi šiam pokyčiui ir priėmė sprendimą plėsti savo transporto bazę Lenkijoje.
Trūksta vilkikų ir vairuotojų
E. Liachovičiaus teigimu, krovinių gabenimo įmonių veiklos sąnaudos auga ir dėl žmogiškųjų išteklių bei transporto priemonių trūkumo.
„Abu šie pasiūlos ir paklausos santykio atvejai reiškia, kad logistikos įmonės turi išleisti daugiau, kad turėtų pakankamai išteklių. Turėjome užsitikrinti pakankamai žmonių, kad mūsų sunkvežimiai judėtų, o tai reiškia, kad turėjome peržvelgti vairuotojų uždarbį ir per metus keletą kartų jį didinti, jog išliktume konkurencingu darbdaviu“, – tikina E. Liachovičius.
Pasak jo, brangiau vežėjams kainuoja ir transporto parkas – dėl puslaidininkinių trūkumo šiemet išaugo naujų, o vėliau ir naudotų sunkvežimių kainos. O tokia situacija didina komercinių transporto priemonių nuosavybės išlaidas.