Vokietijos Friedriecho Eberto fondas atliko tyrimą, kuriame nagrinėjo, kokią dalį atvykėliai iš užsienio sudaro atskiruose šalies ekonominiuose sektoriuose. Paaiškėjo, kad transporto sektoriuje vairuotojais dirba 23 proc. atvykėlių, o kai kuriose federalinėse žemėse šis rodiklis viršija 34 proc. Didesnę dalį darbuotojai iš trečiųjų šalių Vokietijoje sudaro maitinimo sektoriuje.
Dar 2013 m. užsieniečiai vairuotojai Vokietijos transporto įmonėse sudarė apie 9 proc., 2016 m. ši dalis siekė jau apie 15 proc.
Tyrimo autoriai prognozuoja, kad užsieniečių dalis transporto ir kituose profesinio mokymo reikalaujančiuose sektoriuose tik didės ir toliau.
Pavyzdžiui, jau dabar daugumoje federalinių žemių profesinėse mokyklose mokosi daugiau žmonių, neturinčių Vokietijos pilietybės ar turinčių pabėgėlių statusą, nei pačių vokiečių. Tai lems, kad kai kuriose specialybėse užsieniečiai darbuotojai dominuos vis labiau.
Pasak Friedriecho Eberto fondo, šio tyrimo tikslas yra parodyti, kokį svarbų indėlį migrantai įneša į šalies ekonomiką. Anot tyrimo, šis indėlis nuo 2013 m. iki 2020 m. išaugo net penkis kartus.
Praėjusiais metais Lietuvoje viešėjęs Vokietijos transporto ir logistikos bendroves vienijančios asociacijos „Camion Pro e.V. Deutschland“ vadovas Andreas Mossyrschas teigė, kad vairuotojų iš užsienio dalis įmonėse, užsiimančiose tolimaisiais pervežimais, Vokietijoje yra dar didesnė ir siekia apie 50 proc.
Atvykėlių daugėja ir Lietuvoje
Lietuvoje tarptautinio kelių transporto sektoriuje vairuotojai iš trečiųjų šalių taip pat sudaro kiek daugiau nei trečdalį. Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso bei „Sodros“ duomenimis, mūsų šalyje tolimųjų reisų vairuotojais šiuo metu dirba apie 70 tūkst. asmenų, kiek daugiau nei 25 tūkst. yra atvykėliai iš trečiųjų šalių.
Beje, per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje žymiai išaugo tiek pačių vairuotojų skaičius, tiek užsieniečių darbuotojų dalis transporto sektoriuje.
Pavyzdžiui, 2013 m. tolimųjų reisų vairuotojais Lietuvoje dirbo apie 40 tūkst. asmenų, tik apie 3,5 tūkst. iš jų buvo trečiųjų šalių piliečiai.
Pagal prieš metus įsigaliojusią kvotų sistemą, mūsų šalies vežėjai pernai galėjo įdarbinti 11,6 tūkst. trečiųjų šalių piliečių, tačiau ši kvota buvo išnaudota dar gegužę. Šiemet transportininkams nustatyta 16 tūkst. darbuotojų iš užsienio kvota.