Konsultacinės bendrovės „McKinsey“ ir interneto svetainės „Business of Fashion“ 2024 m. pabaigoje atlikto tyrimo duomenimis, iki 30 proc. internetu įsigytų mados prekių grąžinama atgal – taip pat ir todėl, kad „klientai nusiperka kelis dydžius ar stilius ir daugumą jų grąžina“.

Tokia praktika mažina pelno maržas. Kiekviena grąžinta pakuotė vidutiniškai kainuoja nuo 21 iki 46 dolerių, atsižvelgiant į transportavimo, apdorojimo ir prekių paruošimo pakartotiniam pardavimui išlaidas, rodo kitas „McKinsey“ tyrimas.

„Septyniasdešimt procentų grąžinimų susiję su netinkamais dydžiais“, – sakė Zoe Tournant, kurios bendrovė „Fringuant“ siūlo DI valdomą algoritmą, padedantį išspręsti šią problemą. Iš klientų ji ima nuo 5 000 iki 100 000 eurų per metus.

Prancūzijoje įsikūręs startuolis, žinodamas kliento ūgį ir svorį bei gavęs telefonu darytą asmenukę, pirkėjams žada aiškesnį suvokimą, koks dydis jiems tinka labiausiai.

Drabužių dydis

„Gavę asmenukę nustatome kliento amžių ir lytį“, kad padėtume „patobulinti“ kliento kūno atvaizdą – duomenis pateikiame DI modeliui, kuris buvo metus mokomas pagal tūkstančius nuotraukų, pasakojo Z. Tournant.

Per kelias sekundes kliento rodikliai palyginami su drabužio išmatavimais, kuriuos pateikia prekės ženklas, o pirkėjas gauna atsakymą, kad megztinis „puikiai gula ant pečių“, tačiau dėl džinsų „kyla abejonių ties klubais“.

Z. Tournant pasakojo, kad jos įmonė turi apie 20 klientų, įskaitant aukščiausios klasės moteriškos mados prekės ženklą „Maje“, kuris, pasak jos, pastebėjo drastišką grąžinimų sumažėjimą.

„Išvengti grąžinimų“

Susigundęs DI pažadais, „Zalando“ 2020 m. įsigijo šveicarų startuolį „Fision“ – vieną iš daugelio įmonių, dirbančių dydžio nustatymo srityje.

Nuo 2023 m. liepos mėnesio Vokietijos mažmeninės prekybos milžinas pradėjo naudoti DI paremtą dydžio nustatymo įrankį – klientai patys padeda išvengti grąžinimų, „padarydami telefonu dvi savo nuotraukas, kuriose vilki aptemptus drabužius“, sakė „Zalando“.

Be dydžio nustatymo, el. prekybos įmonės taip pat pasikliauja DI, kad išvengtų grąžinimų, susijusių su siuntimo klaidomis, ir automatizuotų prekių atsargų įvertinimą.

„Zalando“

Bendrovėje „ID Logistics“, veikiančioje 18 šalių, užsakymų surinkimo vežimėliai yra aprūpinti išmaniąja kamera – taip patikrinama, ar iš lentynos paimtas produktas spalva ir dydžiu atitinka užsakymą.

Įrenginys iš karto įspėja darbuotoją, jei jis paėmė ne tą prekę.

Per mažiau nei dvejus metus ši kamera „90 proc. sumažino“ klaidingų siuntų skaičių, aiškina Ludovicas Lamaudas, „ID Logistics“ plėtros ir inovacijų direktorius.

Kitoje sandėlio pusėje nepriklausomas DI robotas skenuoja patalpas ir „atnaujina atsargas pagal tai, ką mato“, apdorodamas „nuo 6 000 iki 30 000 palečių per naktį“.

„Tinkamos atsargos padeda išvengti paruošimo klaidų, taigi ir grąžinimų“, – sakė L. Lamaudas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją