„Telia“ išplatino pranešimą, kuriame teigė, kad po daugiau nei metus trukusio tyrimo VTAT nustatė, kad „Bitė“ naudojo nepagrįstus teiginius „Bitės 5G – greičiausias Lietuvoje“ ir „Bitės 5G – greičiausias Lietuvoje ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis“, nors nepateikė jokių įrodymų, kurie galėtų pagrįsti šiuos teiginius, o reklamoje naudoti teiginiai buvo neišsamūs ir klaidino vidutinį vartotoją.

„Telia“ teigė cituojanti VVTAT pranešimą, kad reklamoje buvo sudarytas klaidinantis įspūdis, kad Bitės 5G ryšys veikia visoje Lietuvoje, tačiau realybėje jos tinklo padengimas buvo kur kas menkesnis – pradinėje kampanijos stadijoje siekė mažiau nei 5 proc. Lietuvos teritorijos, vėliau – apie 10 proc., daugiausia didžiuosiuose miestuose.

„Mums svarbu, kad Lietuvos vartotojai gautų teisingą ir aiškią informaciją apie paslaugas, kurias renkasi. Konkurentai, tyčia klaidindami vartotojus, ne tik kuria neteisingus lūkesčius, bet ir švaisto savo akcininkų pinigus beprasmėms teisinėms kovoms, vietoj to, kad investuotų į tinklo plėtrą ar remtų svarbias iniciatyvas, tokias kaip „Radarom“. Skaidrumas ir pagarba vartotojui turėtų būti prioritetas kiekvienam rinkos dalyviui“, – pranešime buvo cituojama „Telia“ teisės vadovė Daiva Kasperavičienė.

„Telia“ dengia 95 proc. Lietuvos teritorijos ir nuosekliai gina vartotojų interesus bei skaidrią konkurenciją rinkoje. Todėl VTAT sprendimas dar kartą patvirtina „Telia“ poziciją: klaidinanti reklama neturi būti toleruojama, pranešime pažymėjo D. Kasperavičienė.

Tačiau VVTAT tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė tikslina, kad sprendimo dar nėra priimta: „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), o konkrečiai šiuo atveju - VVTAT sudaryta komisija (kolegialus organas pažeidimų dėl Reklamos įstatymo tyrimui), dar nėra priėmusi sprendimo dėl „Bitė Lietuva“ skleistos reklamos, tyrimas nėra baigtas. Pagal Reklamos įstatyme ir Pažeidimų nagrinėjimo taisyklėse numatytą procedūrą, VVTAT atliekamo tyrimo pabaigoje, siunčia pranešimą tyrimo dalyviams apie VVTAT specialistų surinktus įrodymus ir nustatytas aplinkybes dėl pažeidimo ir informuoja apie bylos nagrinėjimo datą. Šiuo atveju pareiškėjai buvo informuoti, kad vasario 28 d. VVTAT bus nagrinėjama byla dėl „Bitė Lietuva“ skleistos reklamos rašytinio proceso tvarka. Kaip minėta, sprendimą byloje priims VVTAT komisija“.

Jaunius Špakauskas, „Bitė Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos vadovas, reaguodamas į situacija, pabrėžia, kad „teisingumą Lietuvoje vykdo ne „Telia“, bet valstybės institucijos ir teismai“.

„Tad išties stebina toks įžūlus „Telia“ klaidinimas. Apskritai apie Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VTTAT) sprendimus „Telia“ ginče su „Bite“ sužinojome būtent iš „Telia“ pranešimo žiniasklaidai. Deja, šiame pranešime, yra grubių klaidinimo požymių. Šiai akimirkai „Bitė“ nėra nei įspėta, nei nubausta. Ilgus metus išties kompetentingai veikiančiai Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybai esame pateikę argumentus, kuo buvo grindžiama greito „Bitės“ 5G interneto kampanija. Savo veiklą bei komunikaciją vykdome ir vykdysime etiškai bei skaidriai, o Tarnybos sprendimus – gerbiame ir vykdome. Priminsime, kad dar 2023 metais, remiantis Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) matavimais, „Bitės“ ir „Labas“ 5G ryšio gavimas siekė 275,6 Mb/s greitį. Viešos kampanijos laikotarpiu šis 5G greitis buvo didžiausias Lietuvoje. Viešoje komunikacijoje „Bitė“ ir rėmėsi Lietuvos ryšių rinką reguliuojančios institucijos RRT matavimais, aiškiai nurodydama šaltinį. Jau vykstant „Bitės“ komunikacijos kampanijai, Ryšių reguliavimo tarnyba viešai išplatino informaciją ir nepaneigė savo pačios viešai skelbtų duomenų. Šie duomenys patvirtino, kad 2023 m., vertinant tik 5G matavimus, Lietuvoje veikiantys operatoriai pagal spartą išsidėstė taip: ,,Bitė Lietuva“ – 275,6 Mb/s, „Telia Lietuva“ – 226,2 Mb/s, „Tele2“ – 214,8 Mb/s. Tad keista, kodėl užsitraukėme tokią konkurentės „Telia“ rūstybę, kuri tęsiasi jau ne vienerius metus“, – sako J. Špakauskas.