„Leidėjai susiduria su iššūkiu – skaitytojų akys vis dažniau krypsta į ką tik iš spaustuvės atkeliavusias naujienas, o seniau išleisti kūriniai lieka užmarštyje. Tačiau literatūra yra nepavaldi laikui. Prieš metus ar net kelis išleista knyga yra tiek pat vertinga kaip ir karščiausia naujiena, o joje slypinti išmintis – aktuali amžinai. Todėl šia kampanija norime priminti apie tuos kūrinius, kurie dėl ganėtinai trumpo knygų gyvavimo ciklo nugulė sandėliuose. Užmarštin nugrimzdo daug tarptautinį pripažinimą pelniusių, gausiai apdovanotų kūrinių. Tačiau jie yra ne ką mažiau verti atrasti savo skaitytoją“, – sako „Alma littera“ vadovė Dovilė Zaidė.
Knyga – ne suknelė
Anot D. Zaidės, šiuo metu visame leidybos sektoriuje vykstantis procesas primena greitosios mados reiškinį: „Skaitytojai dažniau renkasi tuo metu pačias populiariausias naujienas. O tai panašu į mados sektoriuje vykstančius procesus, kuomet kiekvieną sezoną spintą pildome naujais megztiniais, suknelėmis ir kitais drabužiais, nes nenorime atsilikti nuo mados tendencijų. Tačiau knyga negali būti „madinga“ ar „nemadinga“. Juk ji – ne suknelė, jos nereikia derinti prie turimo „garderobo“. Literatūra yra ilgalaikė investicija į žinias, jausmus, patirtis. Tai kelionė, trunkanti ilgiau nei mados sezonas.“
Kūrybinį kampanijos sprendimą išvysčiusios ir įgyvendinti padedančios komunikacijos agentūros „23:45 agency“ vadovė Dovilė Tamkvaitė pažymi, jog būtent leidyboje įsivyravusi trumpalaikio vartojimo kultūra padiktavo toną verbalinei ir vizualinei komunikacijai.
„Norėdami aktualizuoti šią problemą ir atkreipti skaitytojų dėmesį, komunikacijoje pasiūlėme sugretinti madą ir literatūrą. O pagrindiniu kampanijos vizualiniu akcentu pasirinkome pakabą, ant kurios knyga eksponuojama tarsi rūbas. Matyti knygas sukabintas it drabužius parduotuvėje – neįprasta, todėl patraukia dėmesį ir skatina susimąstyti, kaip ir kodėl vartojame literatūrą. Šia kampanija siekiame priminti, jog knyga nėra trumpalaikė prekė – jos nederėtų rinktis pagal spalvą, formą ar raštą. Lai šie kriterijai pasilieka mados pasaulyje“, – sako D. Tamkvaitė.
Kampanija „Knygos nesivaiko madų“ visą mėnesį plėtojama skaitmeninėje erdvėje. Skaitytojai kviečiami ne tik atrasti užmirštas knygas, bet ir įsitraukti į diskusiją, pasidalinti seniausiomis turimomis knygomis, literatūros perlais.
Šiai temai neabejingi liko ir žinomi veidai. Nuomonės formuotojai bei knygų apžvalgininkai savo socialiniuose tinkluose su sekėjais taip pat diskutuoja apie greitosios mados poveikį literatūrai, skatina nesirinkti knygų kaip drabužių, mat šios, priešingai nei suknelė ar švarkelis, neišeina iš mados.
Prie kampanijos prisijungė ir knygynų tinklas „Pegasas“. Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose įsikūrusias didžiausias parduotuves papuošė specialiai šiai kampanijai sukurtos vitrinų instaliacijos, iki pat sausio pabaigos kviesiančios atsigręžti į ankstesnio leidimo kūrinius.