Formalumas – dar visai neseniai buvo norma
Dar prieš gerą dešimtmetį rinkoje situacija buvo kitokia. Tuo metu „darbdavio įvaizdis“ nebuvo gerai žinoma ir suprantama sąvoka. Daugelis darbo skelbimų buvo parašyti formalia, kanceliarine kalba, o darbo aprašymuose skambėjo pažadas laiku mokėti atlyginimą.
Prekybos centras internete „Varle.lt“ jau tuomet įžvelgė progą keisti nusistovėjusias normas ir darbo skelbimą paversti įmonės vidinės kultūros atspindžio dalimi. Kai kitos įmonės ieškojo vadybininkų, „Varle.lt“ ieškojo „varlybininkų“.
„Tuo metu visi darbo skelbimai buvo ypatingai formalūs ir šalti. Varlybininko terminas įmonėje gimė labai organiškai, įmonės įkūrimo pradžioje, kai pastebėjome šį smagų žodžių žaismą. Nuo to laiko jis yra mūsų identiteto dalis“, – pasakoja prekybos centro internete „Varle.lt“ personalo vadovė Evelina Gailė.

Toks, kad ir nedidelis pakeitimas – sulaukė nemenko dėmesio ir rinkoje, ir tarp kandidatų. Pasak „Varle.lt“ personalo vadovės, gyvenimo aprašymų buvo sulaukta kur kas daugiau nei įprastai.
„Varlybininko“ pozicija vienareikšmiškai padėjo sulaukti papildomo dėmesio. Buvo ypač malonu, kai kandidatai po darbo pokalbio paminėdavo, kad juos „užkabino“ būtent šis pavadinimas. Mes, žinoma, darbo skelbimuose visuomet stengiamės derinti žaismingumą ir kūrybiškumą su svarbia, teisine informacija. Visa tai kandidatams leidžia geriau suprasti mūsų įmonės vidinę kultūrą“.
Evelina Gailė pasakoja, kad, vis tik, tikrai ne visiems kandidatams yra svarbus šmaikštus ir kūrybingas darbo pozicijos aprašymas. Yra profesijų atstovų, kurie yra labai analitiški, tikslūs ir pragmatiški: pats geriausias darbo skelbimas jiems – tikslus ir be daugžodžiavimo.
„Nors visos pozicijos yra svarbios, tačiau tikrai reikia paminėti, kad mažiau žaismingumo naudojame skelbimuose, kuriuose ieškome vadovų (pavyzdžiui, vyr. buhalterio). Tai visai kitokie darbuotojai: pragmatiški, tikslūs, analizuojantys kiekvieną skelbimo eilutę“, – sako E.Gailė.
Netradicinėmis priemonėmis kuriamas darbdavio įvaizdis leidžia greičiau atsirinkti tinkamus kandidatus
Vis dažniau įmonėms tampa kur kas svarbiau atsirinkti kandidatą, gebantį lengvai įsilieti į kolektyvą ir pritapti prie vidinės kultūros (angl. personality hire). E. Gailės teigimu, suteikti žinių, apmokyti galima kiekvieną kandidatą, tačiau tarpasmeninis bendravimas ir socialiniai įgūdžiai – labai subtilus ir individualus dalykas.
„Žinoma, mes vertiname kandidatų patirtį ir turimas kompetencijas, tačiau asmeninės ir tarpasmeninės savybės, kurios padeda efektyviai dirbti su kitais, prisitaikyti prie įvairių situacijų ir sėkmingai valdyti emocijas – mums dažnai yra svarbesnės. Suteikti žinių ir apmokyti žmogų atlikti darbą – mums tikrai nėra iššūkis. O asmenybės – nepakeisi. Viena iš mūsų įmonės taisyklių – gebėjimas keistis. Kūrybingumas ir išradingumas darbe yra būtinas, nes kasdien susiduriama su dinamiška aplinka ir pokyčiais,“ – sako E. Gailė.
Ji teigia, kad atsirenkant kandidatus ir, visų pirma, atkreipiant dėmesį į asmenybės bruožus, o tik tada į sukauptą patirtį – surenkama lojalių darbuotojų komanda, kurioje nedidelė kaita: „Mes turime kolegų, kurie dirba nuo įmonės įkūrimo pradžios. Jeigu pas mus kolega išeina po trijų darbo metų – tai yra daugiau išimtis, ne taisyklė“.
Kuo dar nustebins darbdaviai?
Darbdavių noras nestandartiniais būdais pritraukti potencialius darbuotojus jau kurį laiką yra įgavęs pagreitį. Bene kasmet darbo rinka nustebina naujomis ir neįtikėtinomis pareigybėmis arba itin skambiomis darbuotojų samdos kampanijomis.
Prisiminkime, vos prieš pusmetį garsiai nuaidėjo „Dormeo Home“ darbo skelbimas, teigiantis, jog ieškomas profesionalus „miegotojas“, turintis didelę aistrą miegui. Apie tai rašė ir didieji portalai, ir socialinių tinklų naršytojai.

O štai „Omnisend“ savo tikslinę auditoriją – potencialius kolegas, nusprendė pagauti pietų metu, maitinimo įstaigoje „Kijevo kotletus“ pervadinant „Startuolio Kijevu“ – už šią kūrybingą idėją buvo pelnytas net sidabrinis „PR Impact Awards“ medalis.

Vis tik, visi kūrybingi sprendimai siekia vieno ir to paties tikslo – pritraukti talentingus darbuotojus, iš anksto atskleidžiant paslaptį – kokia gi yra bendra atmosfera įmonėje. Na, o kandidatui belieka pasirinkti.