Auditorijos, kurias būtų sunku pasiekti tradiciniais reklamos kanalais
Informacijos monitoringo paslaugas teikiančios bendrovės „Repsense“ tyrime, automobilių duomenų įmonė „carVertical“ buvo įvardinta tarp labiausiai nuomonės formuotojų rinkodarą išnaudojančių Lietuvos startuolių, atsidūrusi šalia Lietuvos vienaragių „Tesonet“ ir „Vinted“. Skaičiuojama, kad iki lapkričio mėnesio, kai buvo vykdomas tyrimas, lietuvių startuoliai pasitelkdami nuomonės formuotojus bendrai pasiekė 440 mln. auditoriją – 15,5 proc. šios auditorijos siejama būtent su „carVertical“ vardu.
Visai neseniai „carVertical“ kartu su „NordVPN“, „Surfshark“, „Hostinger“ bei iš JAV kilusia „Seismic“ surengė nuomonės formuotojų rinkodaros konferenciją, kurios metu dalinosi savo gerosiomis praktikomis.
Šios įmonės, darbui su nuomonės formuotojais yra subūrusios didžiules komandas bei kasmet investuoja reikšmingas sumas. Skaičiuojama, jog per metus nuomonės formuotojų rinkodarai jos kartu išleidžia apie 100 mln. eurų. Nors tai įspūdingas skaičius, startuolių finansiniai rezultatai rodo, kad tokios investicijos atsiperka.
„Lietuvoje startuoliai ir kitos įmonės investuoja milijonus į influencerių marketingą, nes tai atneša geriausius rezultatus. Galima pasiekti dideles auditorijas su labai tiksliniais segmentais, kurias dažnai būna sunku pasiekti tradiciniais reklamos kanalais. Statistiškai, apie 69 proc. pirkėjų pasitiki nuomonės formuotojų rekomendacijomis“, – sako „carVertical“ pardavimų ir partnerysčių vadovas Marius Semoška.
„carVertical“ bendradarbiauja tiek su mikro nuomonės formuotojais, turinčiais 10–50 tūkst. sekėjų, tiek ir su makro nuomonės formuotojais, savo sekėjus skaičiuojančiais milijonais.
Svarbu nuomonės formuotojams suteikti laisvės
Kalbėdamas apie „carVertical“ patirtį dirbant su nuomonės formuotojais, M. Semoška sako, kad įmonė nuo pat savo veiklos pradžios ieškojo tinkamiausių kanalų, platformų ir partnerių savo produktams reklamuoti, atliko daugybę testų bei išbandė gausybę skirtingų vaizdo įrašų.
„Influencerių marketingas padeda suformuoti auditorijos nuomonę, o tinkamai atsirinkus partnerius – didina pasitikėjimą produktu. Bendradarbiaudami su skirtingais nuomonės formuotojais galime pasiekti specifines auditorijas, pavyzdžiui, automobilių entuziastus, kolekcionierius, pardavėjus ir pan.“ – savo patirtimi dalijasi M. Semoška.
Tikriausiai, ne viena įmonė norėtų pasinaudoti nuomonės formuotojų paslaugomis savo žinomumui didinti, tačiau šis marketingo kanalas reikalauja kruopštaus planavimo ir priežiūros. M. Semoškos teigimu, pirmiausia, derėtų išsiaiškinti kokių tikslų norima pasiekti: padidinti pardavimus, gerinti prekės ženklo žinomumą, informuoti tikslinę auditoriją, pritraukti naujų sekėjų ar juos edukuoti.
Visgi ne mažiau svarbu ir tinkamai pasirinkti nuomonės formuotojus: išsiaiškinti, kokia jų reputacija tikslinėje rinkoje bei įvertinti auditorijos įsitraukimo rodiklius.
„Norint sėkmingai dirbti su influenceriais, reikia pasiruošti turinio strategiją ir apibrėžti, ką turinio kūrėjai turėtų iškomunikuoti. Tačiau svarbu duoti jiems laisvės, nes jie geriausiai pažįsta savo auditoriją ir žino kaip teisingai pateikti žinutes. Dažnai girdžiu sakant, kad mes tik pabandysime ir pažiūrėsime kas bus, bet jei nėra iškelto tikslo, tai kaip pavyks pamatuoti, ar investicijos pasiteisino?“ – svarstydamas aiškina M. Semoška.
Vienkartinės kampanijos ilgalaikio poveikio nesukurs
Pradėdama dirbti su nuomonės formuotojų rinkodara, kiekviena įmonė turėtų numatyti detalų biudžetą ir įvertinti, kiek turinio vienetų norėtų išleisti. M. Semoška pataria nuolat sekti rezultatus, juos analizuoti ir pagal tai dėlioti tolimesnę rinkodaros strategiją.
„carVertical“ atstovo teigimu, geriausių rezultatų paprastai padeda pasiekti ilgalaikis bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais, kai partnerystė tęsiasi nuo kelių mėnesių ar metų, o šie tampa savotiškais prekės ženklo ambasadoriais ir žmonės juos ima sieti su įmone, kurios produktai matomi kuriamame turinyje.
Visgi, svarbi ir turinio kokybė: autentiškas turinys visada atneš geresnių rezultatų nei akivaizdi reklama.
„Į influencerių kuriamą turinį integruota reklama sukuria natūralų ir organišką įspūdį, todėl prekės ženklams lengviau parduoti savo produktus ar prekes. Tinkamai pasirinktas nuomonės formuotojas gali sukurti labai didelę grąžą už mažesnę investiciją, lyginant su tradiciniais reklamos kanalais“, – sako M. Semoška.
Tiesa, reklamuodamos savo paslaugas ar produktus įmonės neišvengia ir klaidų. Neretai pasirenkama netinkama auditorija, kuri neatitinka įmonės produktų ar paslaugų tikslinės grupės.
Kartais koją pakiša ir per dideli lūkesčiai bei tikėjimas, kad vienkartinė kampanija gali duoti greitų rezultatų ar sukurti ilgalaikį poveikį.