„Vienas iš aptartų klausimų buvo lošimų reklamos reklamos draudimas ir kompensacijos, kurios numatytos internetinei žiniasklaidai (už to sukeltus praradimus – ELTA)“, – antradienį žurnalistams sakė su Interneto žiniasklaidos asociacijos (IŽA) atstovais susitikęs Seimo pirmininkas.
„Yra susiduriama su problema, kad, jei lėšos patenka į tokius bendrus fondus, yra mąstančių, kad jos gali būti skirstomos visiems tikslams. Todėl ieškoma būdų, kaip būtų galima pateikinėti įrodymus, jog sumos skirtos reklamos draudimo sukurtiems praradimams. Tas ir buvo praeitos Vyriausybės pažadėta“, – kalbėjo S. Skvernelis.
Draudimas didžiajai daliai azartinių lošimų reklamos įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
Seimo rudens sesijoje priimant draudimą tuometinis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas Mindaugas Lingė aiškino, kad kompensuoti internetinės žiniasklaidos netektis dėl reklamos draudimo 2025 m. biudžete buvo numatyti 4 mln. eurų. Tačiau tuo metu kompensacinis mechanizmas dar nebuvo numatytas.
„2025 m. biudžete medijų fondui yra suplanuoti papildomi 4 mln. eurų prie jau 5 mln. numatytų. Tai buvo avansu įskaičiuota, kai mes dar nebuvome nubalsavę dėl pakeitimo“, – tuo metu aiškino M. Lingė.
„Tikrai patikinu, kad biudžete numatytos lėšos, kad medijų netekimai būtų kompensuojami. Nusistovės kažkokie principai, kaip tai bus paskirstyti medijų laukui. Norime, kad medija klestėtų, bet nenorime, jog tai vyktų žmonių sąskaita“, – aiškino tuometinė premjerė Ingrida Šimonytė.
2024 m. lapkritį Seimas priėmė įstatymų pakeitimų projektą, kuriuo norima uždrausti didžiąją dalį azartinių lošimų reklamos. Dauguma įstatymo pakeitimų įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
Įsigaliojus įstatymo pakeitimams bus uždrausta skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą.
Taip pat numatomas pereinamasis laikotarpis iki 2027 m. pabaigos, kurio metu būtų leidžiama naudoti reklamą, jei joje neteikiama jokia informacija apie technologines sąsajas su lažybas organizuojančios bendrovės interneto svetaine. Ją skelbiant televizijoje, radijuje ir internete, tai nebūtų ilgesni kaip 15 sekundžių trukmės intarpai, rodomi ne dažniau kaip tris kartus per valandą nuo 6 iki 18 valandos ir ne dažniau kaip du kartus per valandą nuo 18 iki 24 valandos.
Tuo metu interneto svetainėse skelbiama lažybų reklama negali būti pateikiama iškylančiuosiuose languose kurie uždengia dalį ar visą svetainės turinio. Skelbiama reklama su nuoroda į lažybos bendrovių interneto svetaines neviršija 20 proc. viso reklamos ploto nuo 6 iki 18 valandos ir 10 proc. nuo 18 iki 24 valandos.