Ugnė Ulickienė, prekybos tinklo Procesų ir kokybės valdymo departamento direktorė, pasakoja, kad pernai įsigaliojus naujai tvarkai, leidžiančiai prekiauti pasibaigusio galiojimo, bet dar tinkamais vartoti maisto produktais, prekybos tinklas apsisprendė jais neprekiauti, bet nuosekliai puoselėti ilgametę draugystę su įvairiomis paramos ir labdaros organizacijomis ir padėti joms pasirūpinti dar didesniu skaičiumi nepritekliuje gyvenančių žmonių.
„Keletą metų palaipsniui plėtėme parduotuvių skaičių, atiduodančių maistą paramos ir labdaros organizacijoms, o pernai šis procesas galutinai sustyguotas visame mūsų tinkle – kiekvienoje parduotuvėje paruošti atsakingi darbuotojai, patvirtintos aiškios taisyklės, išskirtos saugos reikalavimus atitinkančios sandėliavimo zonos, užtikrintas sklandus procesas su partneriais ir sukurta efektyvi monitoringo sistema. Tai lėmė, kad paramai atiduoto maisto apimtys ir vertė išaugo daugiau nei 50 proc., o socialiai remtinus žmones pasiekia maistas iš viso mūsų asortimento. Dabar operatyviai ir saugiai galime perduoti ne tik ilgesnio galiojimo produktus, duonos gaminius, vaisius ir daržoves, bet ir trumpo galiojimo šviežią maistą“, – pranešime spaudai kalba U. Ulickienė.
Padedama vis daugiau žmonių
Pernai paramos ir labdaros organizacijoms šis prekybos tinklas perdavė penkiskart daugiau valgyti paruoštų kulinarijos gaminių ir dešimt kartų daugiau konditerijos gaminių. Tris kartus išaugo atiduodamų kiaušinių bei šviežios žuvies kiekiai, o pieno produktų ir mėsos gaminių – daugiau nei pustrečio karto. Partneriams tai leidžia geriau pasirūpinti jų globojamų žmonių pilnaverte mityba.
„Maistą paramos ir labdaros organizacijoms mūsų parduotuvės suruošia kasdien – šiais metais investavome į proceso automatizavimą, dėl ko jį reikšmingai supaprastinome. Partneriai atvyksta į parduotuves pasiimti maisto kiekvieną savaitės dieną ir perduoda jį tiems, kam labiausiai reikia. Tikime, kad nuoseklios mūsų visų pastangos pagelbėjo dar didesniam skaičiui sunkiai besiverčiančių žmonių. Pavyzdžiui, mūsų draugystė su „Maisto banku“ trunka dvidešimt metų, tačiau praėję metai buvo pirmieji, kai reguliari partnerystė pasiekė tokį mastą“, – sako U. Ulickienė.
Kaip papildo Miglė Petronytė, paramos ir labdaros organizacijos „Maisto bankas“ komunikacijos vadovė, „Maisto bankas“ pernai išgelbėjo 6,7 tūkst. tonų maisto ir pasirūpino apie 232 tūkst. žmonių, kuriems trūksta maisto.
„Tai yra toks pats kiekis kaip pernai, kurį mums pavyko išlaikyti tik dėka didesnės „Maximos“ paramos, mat dalis kitų prekybos tinklų pernai paramą maistu sumažino. Šio prekybos tinklo indėlis leido išvengti didelių paramos maistu praradimų ir oriai pasirūpinti tiek žmonėmis, kurie tiesiogiai kreipiasi į mus, tiek keliais šimtais mūsų globojamų organizacijų – ypač regionuose, kur maisto trūkumas juntamas labiausiai“, – dalijasi ji.
