Dar praėjusį spalį Europos Komisija (EK) susitarė dėl direktyvos, kuria nuo 2035 m. uždraus registruoti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius. Tačiau šiemet Europos Komisija dėl automobilių su vidaus degimo varikliais draudimo nutarė, kad bus taikoma išimtis žaliesiems degalams. Kas tai ir k...
Alfredas Rimkus
16 straipsnių
Antrą kartą automobilių mėgėjai Olandų gatvėje esančiuose Vilniaus Technologijų ir dizaino kolegijos rūmuose rinksis pasimatuoti, kiek „arklių“ gyvena po jų automobilių kapotais. Ir tokie matavimai, sako kolegijos specialistai, yra skirti ne tik ypatingiems modifikuotiems modeliams – kasdieniuose au...
Galingas šešių cilindrų dyzelinis variklis ir jokio taršos mokesčio. Ar toks derinys įmanomas vis aršiau su aplinkos tarša kovojančios Europos Sąjungos valstybėje? Atsakymas gali būti netikėtas, tačiau paremtas šiuolaikinėmis technologijomis, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Nors populiarumo viršūnėje įsitaisę SUV automobiliai ir dyzeliniai varikliai atrodo neatsiejami, vis daugiau šeimų nusigręžia nuo šio derinio ir renkasi kito tipo energijos šaltiniais varomus modelius. Kol kas dar tai – ne išaukštintoji elektrinė pavara: didžiąją dalį parduodamų automobilių sudaro t...
Griežtėjant išmetamųjų dujų emisijų reikalavimams automobilių gamintojams teko pasitelkti išradingumą, kaip dar labiau efektyvinti vidaus degimo variklius. Vienu iš tokių sprendimų tapo miesto automobilių perėjimas prie trijų cilindrų variklių.
Vieni automobilių gamintojai stengiasi patikimų kūrėjų vardą išsikovoti naujausiomis technologijomis, itin aukštais reikalavimais medžiagoms ar precizišku procesų valdymu, kiti siekia naudoti tik išbandytus ir tiksliai veikiančius produktus, kuriuos nuolat tobulina. Kuris kelias labiausiai pasiteisi...
Skamba neįtikėtinai, bet tai – tiesa. Bekontaktes taršos matavimo sistemas kuriančios įmonės „Opus“ atstovai pasakojo apie atvejį, kuomet automobilio išmetamųjų dujų tarša buvo mažesnė nei aplinkos. Kitaip sakant, modernus „Euro 6“ standartus atitinkantis automobilis tapo aplinkos oro filtru. Ir tok...
Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemomis, palyginus su benzinu veikiančiu automobiliu, yra ne tik taupesnis, bet ir nenusileidžia ekologiniais rodikliais, o CO2 emisija yra mažesnė – tai patvirtino Vilniaus Gedimino technikos universitet...
Lietuvių mokslininkai ištyrė benzininio ir dyzelinio variklių taršą: rezultatai patvirtino įtarimus (560)
Dyzelinis naujo automobilio variklis ne tik sunaudoja mažiau degalų, bet ir mažiau į aplinką išmeta šiltnamio efektą sukeliančių CO2 dujų nei artimiausias analogiškas tokio paties automobilio modelio benzininis variklis. Tokią išvadą priėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto ...
Įsibėgėjant rudeniui vis dažniau susiduriama su nepalankiomis oro sąlygos, kurios tampa rimtu išbandymu tiek vairuotojams, tiek ir automobiliams. DELFI aiškinasi, kaip nesuklysti ir tinkamai paruošti automobilį šaltajam sezonui.
Šiuo metu Lietuvos gatvėmis rieda vis daugiau dyzelinu varomų automobilių, o bene kiekviena degalinė gali pasiūlyti mažiausiai dvi dyzelino rūšis. Nepaisant populiarumo, kartais diskutuojama dėl šių degalų kokybės skirtumo ir poveikio aplinkai.
Automobilių skaičiui kasmet vis augant, natūralu, kad mokslininkams tenka sukti galvą, kuo juos „maitinti“, kad būtų ir ekonomiška, ir aplinkos stipriai neterštume. Ekspertai kalba ne tik apie elektromobilius, vandenilio kurą, bet ir biodegalus, kuriems žaliavos galima rasti ne tik laukuose (iš raps...
Sezoninių automobilių prekių sąraše – stiklų plovimo skysčiai ir dar kelios smulkmenos, padangos ir akumuliatoriai. Pastariesiems žiemą tenka gerokai didesnis krūvis, todėl natūralu, kad būtent šiuo metų laiku kyla daugiausia problemų su mašinos elektros energijos saugykla. Kaip rasti optimalų spren...
Artėja šaltasis metų laikas. Populiariausi vairuotojų klausimai paspaudus šaltukui – o kaip, bičiuli, tavo akumuliatorius, kada paskutinį kartą keitei, kiek mokėjai?
Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta stiklų plovimo skysčių, padangų ir keleto neesminių smulkmenų puikuojasi akumuliatoriai. Žiemą pastariesiems tenka gerokai didesnis krūvis, todėl natūralu, kad būtent šiuo metų laiku fiksuojama daugiausia proble...
Vandenilio kuras yra vadinamas ateities automobilių „maistu“, tačiau kol kas net didieji automobilių koncernai pripažįsta, kad šiai technologijai dar reikia tolimesnių tyrimų ir daug darbo. Tikimasi, kad pirmieji serijinės gamybos vandeniliu varomi automobiliai rinkoje pasirodys 2020-2025-metais, o ...