Klaipėdos apygardos prokuratūras nutraukė ikiteisminį tyrimą dėl gegužę į Baltijos jūrą nukritusio orlaivio „An-2“ ir jo įgulos paieškos bei gelbėjimo operacijos.
Bronius Merkys
14 straipsnių
Lygiai prieš pusę metų įvykusios lėktuvo „An-2“ katastrofos priežastys vis dar nenustatytos, tačiau, patyrusio specialisto Broniaus Merkio teigimu, jau dabar yra aišku, kad per gelbėjimo operaciją nebuvo šansų išsaugoti lakūnų gyvybių.
Nevaldomoje oro erdvėje virš Baltijos jūros skraidantys lėktuvai įpareigoti naudoti radiolokacinius atsakiklius.
Keliamos versijos, kas lėmė lėktuvo avariją, per kurią praėjusį penktadienį žuvo buvęs Seimo narys ir finansų viceministras 57 metų Vytautas Galvonas, – bobučių pasakos. Taip sako Alytaus aeroklubo tarybos pirmininkas Česlovas Galakvoščius.
Šiemet Baltijos jūroje įvyko lėktuvo „An-2“ katastrofa, lėktuvo avarija Biržuose, o pastarąją savaitę - ir katastrofa Alytuje. Iš viso šiais metais jau yra įvykusios 6 avarijos aviacijos srityje.
Didžiausia tikimybė, kad lėktuvo avariją Alytuje, kurios metu žuvo buvęs Seimo narys, buvęs finansų viceministras 57 metų Vytautas Galvonas, lėmė piloto klaida, teigia Susisiekimo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vadovas Bronius Merkys
Apie tai, kad katastrofą virš Baltijos jūros gegužės 16 d. patyrusio lėktuvo „An-2“ pilotai galėjo būti apsvaigę nuo alkoholio, buvo kalbėta iš karto po nelaimės, tačiau tuo metu tokios kalbos atrodė kaip nepagrįstas šmeižtas.
Tyrimą dėl gegužės 16 d. katastrofą virš Baltijos jūros patyrusio Lietuvos lėktuvo „An-2“ baigė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas ir Vyriausybės specialioji komisija, tačiau taip ir nebuvo atsakyta į klausimą, kas lėmė šią skaudžią, dviejų žmonių gyvybes nusinešusią nelaimę. Kada paaiš...
Pirmadienį parlamentinį tyrimą dėl lėktuvo „An-2“ avarijos atliekantis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK) tęs įvairių institucijų atstovų apklausas.
Versija, jog vienas pilotas iššoko iš virš Baltijos jūroje nelaimę patyrusio lėktuvo „An-2“ ir paliko savo draugą likimo valiai, yra absurdas.
Penktadienio vakarą buvo baigta nukritusio orlaivio „An-2“ pakėlimo procedūra. Šeštadienio rytą joje dalyvavę asmenys papasakojo, kaip viskas vyko.
Tik oro sąlygos jau tegali sutrukdyti iš maždaug 124 m gylio ištraukti gegužės 16 d. katastrofą patyrusį Lietuvos lėktuvą „An-2“. Ketvirtadienio vakarą į jo nuskendimo vietą išplaukė laivas „Mintis“, o šeštadienio rytą – Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivas „Aukštaitis“.
Visą naktį vykusi Baltijos jūroje šeštadienio pavakare dingusio lėktuvo „An-2“ ir jo dvejų pilotų paieška kol kas neteikia jokių vilčių. Per daugiau nei pustrečios paros jūros paviršiuje nepavyko aptikti jokių užuominų apie dingusį lėktuvą ir jo įgulą.
Praėjus beveik metams po tragiškos lėktuvo avarijos Paluknyje, kai žuvo „Vilniaus baldų“ generalinis direktorius ir jo sūnus, ekspertai vis dar tikslina tragedijos aplinkybes. Nors išvada nėra išsamiai išdėliota raštu, tragedijos išvada nekis, atsakymai, kas įvyko, jau yra.