Šiuolaikinis miestas neįsivaizduojamas be puikiai veikiančio viešojo transporto ir jo formų įvairovės, kuri patenkintų miestiečių poreikius keliauti mieste greitai, patogiai bei ekologiškai. Svarbus ir finansinis faktorius - viešojo transporto sistemos infrastruktūros bei išlaikymo kaštai, kuriuos s...
Darnaus judumo planas
9 straipsnių
Turiu pripažinti, kad, nepaisant mano ilgametės politinės patirties, pirmą kartą po to, kai pristačiau „Vilnius be kamščių“ programą, sulaukiau tokio didžiulio sostinės gyventojų dėmesio. Ir ne šiaip susidomėjimo, o konkrečių pasiūlymų ir konkrečių klausimų.
SĮ „Susisiekimo paslaugos” pristatė viešojo transporto veiksmų planą iki 2024 metų. Planas numato daugiau ekologiško transporto ir naujus maršrutus, bus siekiama gerinti susisiekimą viešuoju transportu. Visgi įdomiausia, kad Vilnių siūloma padalinti į zonas, o tai reiškia, kad antros ir trečios zono...
Lietuvos didmiesčių gyventojai kartais sulaukia pranešimų apie padidėjusį kietųjų dalelių skaičių ore bei įspėjimų pasisaugoti. Tačiau oro taršos matuoklių mūsų šalyje tiek mažai, kad net tame pačiame mieste ištirta oro švara gali gerokai skirtis priklausomai nuo rajono.
Rudenį suintensyvėjus eismui išauga ir nelaimingų atsitikimų kelyje skaičius. Tačiau avarijas sukelia ne tik automobiliai – specialistus ypatingai neramina dviračiais ir paspirtukais riedančių vaikų atsargumo stoka.
Vilniečiai už automobilių stovėjimą kasmet surenka milijonus eurų, bet yra viena gatvė „lyderė“: čia masiškai vengiama mokėti (5)
Vilniečius ir miesto svečius nuo liepos 1 dienos pasitiko daugiau apmokestinų automobilių zonų. Kur jos yra, kaip geriausia atsiskaityti už stovėjimą, kaip išvengti administracinės baudos nesusimokėjus ir kur investuojami gaunami pinigai, komentuoja už darnų judėjimą mieste atsakingi atstovai.
Europoje sparčiai plintanti iniciatyva – dviračių gatvės – pasiekė ir Lietuvos miestus. Jau nuo šio mėnesio kai kuriose vietose reikia pratintis važiuoti kitaip, o ateityje tokių gatvių tik daugės. Kelių eismo taisyklių (KET) pokyčiai skatina vietoje automobilio rinktis dviratį, tačiau svarbu įverti...
Lietuvos miestuose judėjimas turi pasikeisti iš esmės. Pirmumas gatvėse ateityje bus teikiamas ne automobiliams, bet kitiems keliavimo būdams: dviračiams, pėstiesiems, viešajam transportui. Alytus ir Tauragė turi aiškią viziją, kas keisis šiuose miestuose.
Lietuvos miestai apsisprendė iš senamiesčių išprašyti automobilius: pokyčiai – jau visai netrukus (96)
Švarus ir gaivus oras, jokių automobilių burzgėjimo ir nemalonaus išmetamųjų dujų kvapo. Tokia realybė galėtų lydėti Lietuvos didmiesčių senamiesčiuose vaikščiojančius gyventojus ir svečius, jei būtų nuspręsta miesto centruose riboti ar uždrausti motorinių transporto priemonių srautus.