Lietuva per nepriklausomybės metus tapo tokiu Europos automobilių sąvartynu kaip „Humana“, kuri veža dėvėtus drabužius. Vežti čia senus automobilius yra normalu, LRT RADIJO laidai „10–12“ teigia projekto „Geležiniai spąstai“ iniciatorius Renaldas Gabartas.
Geležiniai spąstai
30 straipsnių
Kasmet iš Amerikos į Lietuvą atgabenama daugybė naudotų automobilių – vien pernai į mūsų šalį buvo importuota apie 250 tūkst. transporto priemonių iš anapus Atlanto. Vieni jų lieka mūsų rinkoje, kiti iškeliauja į užsienį, tačiau esmės tai nekeičia - absoliuti dauguma jų yra pavojingi eismo saugumui.
Šį savaitgalį, rugsėjo 19-21 dienomis, Kauno Žalgirio arenoje ir jos prieigose šurmuliuos kas du metus organizuojama, šiemet jau 12-ą kartą rengiama specializuota automobilių, serviso įrangos, autodetalių ir paslaugų paroda „Kauno automobilių dienos 2014“. Parodoje rinkos naujienas pristatys didžiau...
Kiekvieną kartą, kai tik JAV dolerio kursas nusileisdavo žemyn, Europos autoverslininkai imdavosi narstyti amerikinių mašinų temą. Vienos interesų grupės kurdavo planus, kaip savo rinką apginti nuo importo iš už Atlanto. Kitos – įrodinėdavo, esą saugotis nuo pigesnių ir naujesnių automobilių invazij...
Nors anapus Atlanto automobiliai sukonstruoti ir pagaminti vadovaujantis kiek kitokia filosofija, tačiau patekę į mūsų kraštus eksploatuojami ir remontuojami taip, kaip įprasta Marijos žemėje – problemas maskuojant.
Jei vienoje vietoje pamatysite daugiau nei tris „Citroen“ markės automobilius, galite būti tikri, kad netoliese vyksta „poezijos pavasaris“, dailininkų pleneras ar dar kažkas panašaus, netelpančio į kasdienybės rėmus.
Apie avarijose nukentėjusias ir naujam gyvenimui iš mirusiųjų prikeltas mašinas socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komanda jau prirašė devynias jaučio odas. Tačiau pokalbis su „Modus grupės“ servisų tinklo vystymo direktoriumi Laurynu Sivilevičium padėjo užčiuopti ir vieną iš gal...
Automobilių pirkimo paradoksai: kodėl 100 tūkst. km rida kelia daugiau įtarimų nei 160 tūkst. km? (132)
Jei pabandytume sudaryti automobilių turgaus suktybių dešimtuką, pirmoje vietoje neišvengiamai puikuotųsi odometro rodmenų klastojimas. Tai praktiškai privalomas kiekvieno save „profesionalu“ laikančio mašinų perpardavinėtojo darbas prieš įkeliant siūlomo ratuočio nuotrauką į skelbimų portalą.
Socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komanda, įsibėgėjant patikrų maratonui, imasi vieno itin nemalonaus reikalo – vadinamųjų automobilių „atšaukimų“ temos. Tiksliau mito, kuris yra gyvybingesnis už patį Kaščėjų nemirtingąjį ar klastingąsias erkes, be maisto sugebančias ištverti ne...
Socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komanda identifikavo trečią ratuotą frankenšteiną. Klaipėdoje dirbančios „Opel“ atstovybės „Armi servisas“ meistrai vakar susidūrė su atveju, kurį galima drąsiai kalti prie šešėlinio automobilių verslo gėdos stulpo. Simpatiška, „gerų metų“, nebr...
Eismo saugumo problemas analizuojantys ekspertai beveik vienbalsiai sutaria, kad maždaug 80 proc. atvejų atsakomybė dėl sutraiškytų likimų ir sumaitotų automobilių tenka sėdinčiam prie vairo.
Socialinio saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ komandą konsultuojantys automobilių ekspertai vienbalsiai tvirtina: net ir prie vadinamųjų oldtimerių amžiaus ribos priartėjusios mašinos gali būti beveik tokios pat patikimos incidentų metu, kaip ir sąlyginai naujos.
Dar tik trečioji projekto „Geležiniai spąstai“ savaitė, kai populiariausių markių automobilių savininkai kviečiami išsklaidyti abejones dėl pardavėjų porintų istorijų, o mūsų trofėjų kolekcijoje jau antras ratuotas frankenšteinas.
Įsibėgėjantis trečiasis projekto „Geležiniai spąstai“ etapas jau pirmąją patikrų dieną „Renault“ atstovybėse leido akis į akį susidurti su daiktu, privertusiu serviso meistrus stvertis už galvų. Senukas „Twingo“ atrodė tarsi keletą pastarųjų metų jo technine būkle būtų rūpinęsis pats daktaras Franke...
Įsibėgėjantis trečiasis projekto „Geležiniai spąstai“ etapas jau pirmąją patikrų dieną „Renault“ atstovybėse leido akis į akį susidurti su daiktu, privertusiu serviso meistrus stvertis už galvų.
Klausimas – koks automobilis pirmasis pelnė 5 žvaigždučių įvertinimą garsiojoje „EuroNCAP“ hierarchijoje? – galėtų būti užduodamas protmūšių finaluose.
Ką derėtų vadinti svarbiausia automobilio dalimi? Skirtingas vairavimo vertybes išpažįstantys žmonės greičiausiai pateiktų ir skirtingas versijas, tačiau objektyvų atsakymą sufleruoja skaičiai: naujos kėbulo platformos sukūrimui didžiosios automobilių kompanijos išleidžia milijardus eurų, dolerių ir...
„Geležiniai spąstai“. Atėjo atsakymų laikas, ką dažniau turėtumėte spausti – akceleratorių ar stabdį (60)
Praėjusiais metais plačiai nuskambėjęs saugaus eismo projektas „Geležiniai spąstai“ gimė ieškant atsakymų į klausimą, kodėl Lietuvoje 1 mln. gyventojų tenka bene daugiausia žmonių žūčių visoje Europoje.
Saugaus eismo projekto „Geležiniai spąstai“ organizatoriai lankėsi Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje, kur kartu su policijos ir priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atstovais dalyvavo surengtoje saugaus eismo popietėje. Daugiausiai būsimų automechanikų šalyje parengiančios mokymo įstaigos auk...
Europos keliuose kasdien žūsta vidutiniškai po 75 žmones. Dešimteriopai daugiau patiria sužalojimų, kurie pakeičia tūkstančių žmonių likimus. Lietuva pagal aukų skaičių keliuose yra absoliuti lyderė. Nemažą įtaką tam turi ir „pavargę“ šalyje naudojami automobiliai.