„Deimantai – geriausi merginos draugai“ kažkada dainavo Merilyn Monroe. Bet ar tikrai su jais labiausiai susidraugauti nori tik papuošalais besipuošiančios moterys? Ar brangakmeniai, o kartu ir deimantai, šiais neapibrėžtumo laikais vilioja ir nuo infliacijos bandančius pasislėpti ir iš augančios ve...
GIA
72 straipsnių
Jei vasarą nemažai keliavote automobiliu, dabar – pats laikas profilaktiniam jo patikrinimui. Po tolimesnių kelionių gali būti nusidėvėjusios kai kurios dalys, o prastėjant orams verta pagalvoti ir apie padangų keitimą. Į ką atkreipti dėmesį, pranešime žiniasklaidai, pataria specialistai.
Kiekvienas vairuojantis automobilį puikiai žino, kad šaltis gali visiškai numarinti akumuliatorių ir transporto priemonė ne tik neužsives, bet dar ir teks pirkti naują akumuliatorių. Kur priduoti seną automobilio akumuliatorių, pavojingą atlieką dėl esančių sunkiųjų metalų ir elektrolito, svarstoma ...
Dar sovietmečiu laisvoje valstybinėje žemėje atsiradę laikini metaliniai garažai dėl juose sukauptų atliekų tapo papildomu galvos sopuliu jų savininkams. Atliekų tvarkytojai sako, kad garažuose dūli ir atliekos, už kurių pridavimą galima netgi gauti atlygį ir taip padengti bent dalį laikinų statinių...
Lietuvoje oficialiai perdirbama mažiau nei ketvirtadalis visos rinkai patiektos automobilių alyvos ir tokia padėtis nesikeičia jau daug metų. Kur patenka likusi didžioji dalis seno automobilių tepalo ir kodėl aplinkosaugininkams tai kelia didelių rūpesčių, klausiama pranešime žiniasklaidai?
Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių atliekų (plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos, sėdynių, kilimėlių, alyvos ar padangų) yra tinkami nesutvarkomos, patenka į pamiškes ir kitas atokesnes vietas, teršia aplinką. Už po automobilių ardymo be...
Lietuvoje kiekvienais metais susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių, kuriuos gamintojai ir importuotojai parduoda rinkoje atskirai. Nemažai akumuliatorių, kuriuos irgi būtina tinkamai perdirbti, į šalį įvažiuoja ir su transporto priemonėmis. Gyventojai šias pavojing...
Oficialūs duomenys rodo, kad daugiau kaip pusė Europos Sąjungos (ES) šalių pasiekia arba viršija numatytą naudotų nešiojamųjų baterijų ir akumuliatorių surinkimo bei perdirbimo lygį. Vis tik Europos nešiojamųjų baterijų asociacija (European Portable Battery Association) pažymi, kad kai kurių šalių E...
Atėjus padangų keitimo metui, vieni jas keičia namuose, kiti – transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėse. Kur dėti senas padangas, kai jos netinkamos tolesniam naudojimui?
Senos padangos, kurios nepatenka į perdirbimą ar energijai gauti, dažniausiai atsiduria sąvartynuose ar kitose nuošalesnėse vietose ir jose suyra tik per 120–140 metų. Naujausi tyrimai atskleidė, kad automobilių padangos yra viena iš labiausiai paplitusių plastiko teršėjų vandenynuose.
Mobiliosios technologijos ir mažesnė anglies dioksido tarša aplinkai neįsivaizduojama be ličio jonų baterijų. Auganti elektra varomų transporto priemonių paklausa didina ličio jonų baterijų poreikį, o kartu ir kelia iššūkių, kaip pakartotinai panaudoti ir perdirbti naudotas baterijas, rašoma praneši...
Švariai ir saugiai aplinkai neabejingos Lietuvos bendruomenės per metus surinko 65 tonas elektros ir elektroninės įrangos bei 0,56 tonas nešiojamųjų baterijų ir akumuliatorių atliekų. Tarp šalies bendruomenių daugiausia atliekų surinko Kretingos rajono Vydmantų kaimo bendruomenės centras „Vydmantai“...
Lietuvoje vis dar dažni atvejai, kai panaudotas automobilių tepalas yra neteisėtai deginamas. Į tokių deginamų pavojingų atliekų sąrašą patenka ir transporto priemonių vidaus degimo variklių oro filtrų atliekos, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvoje vis dar dažni atvejai, kai panaudotas automobilių tepalas yra neteisėtai deginamas. Į tokių deginamų pavojingų atliekų sąrašą patenka ir transporto priemonių vidaus degimo variklių oro filtrų atliekos.
Nors Europos Sąjunga draudžia senas padangas palikti sąvartynuose, tačiau nemažai jų ten dar patenka. Visgi pasaulyje atsiranda naujų sprendimų, kaip efektyviai panaudoti senas padangas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Nors Europos Sąjunga draudžia šalinti senas padangas sąvartynuose, tačiau nemažai jų ten vis dar patenka. Visgi pasaulyje atsiranda naujų sprendimų, kaip efektyviai panaudoti senas padangas.
Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi pažaboti plastiko vartojimą, automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius naudoja transporto priemonių dalių gamybai.
Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi pažaboti plastiko vartojimą, automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius naudoja transporto priemonių dalių gamybai. Tiesa, Lietuvoje situacija kur kas graudesnė, skelbiama pranešime ...
Kai didžioji dalis plastiko neperdirbama ir vis daugiau šalių vyriausybių bei gyventojų stengiasi pažaboti plastiko vartojimą, automobilių gamintojas „Ford“ perdirbtus plastikinius butelius naudoja transporto priemonių dalių gamybai, rašoma pranešime spaudai.
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija suskaičiavo, kad iš vieno seno automobilio jo ardymo metu susidaro 35,6 proc. vertės rinkoje neturinčių atliekų. Kas su šiomis atliekomis atsitinka?