Augančių kainų ir infliacijos akivaizdoje vis daugiau žmonių nejaučia užtikrintumo ir stabilumo savo finansine padėtimi. Būtiniausių prekių kainų kilimo emocinis suvokimas viršija faktinį, o tai lemia sparčiai besikeičiančius vartotojų įpročius ir pasirinkimus: prioritetas teikiamas prieinamai kaina...
Ilona Lepp
21 straipsnių
Karas ir infliacija pirkėjų sąmonėje išstūmė COVID, o visa trijulė iš esmės pakeitė pirkėjų įpročius, kurie pradėjo parduotuvėse lankytis rečiau ir perka produktų ilgesniam laikui, be to daug atidžiau stebi kainas, rodo rinkos tyrimų kompanijos „NielsenIQ“ surinkti duomenys.
Ekspertai pastebi, kad Lietuvos vartotojų lūkesčiai pradėjo kristi dar prieš prasidedant karui Ukrainoje, tačiau dabartinė situacija juos dar labiau pablogins. Infliacijos veiksnys taip pat mažina vartotojų perkamąją galią ir galimybes vartoti. Visa tai atsilieps ir Lietuvos ekonomikai, kuri šiemet,...
Pandemijos veiksnys vartotojų elgesiui turėjo labai stiprų poveikį. Vis dėlto į antrą vietą jį dar prieš Rusijai pradedant karą Ukrainoje nustūmė infliacija, lemianti bendrą kainų lygio kilimą, pažymi „NielsenIQ Baltics“ vadovė Ilona Lepp.
Lietuvos vartotojų optimizmas mažėja: tarptautinės bendrovės „NielsenIQ“ tyrimo duomenimis, daugėja žmonių, ieškančių būdų taupyti kasdienėms reikmėms. Nepaisant įvairių ribojimų, gyventojų, perkančių kasdienes prekes internetu, dalis reikšmingai nesikeitė. Pasaulinės tendencijos rodo, kad virtualio...
Pandemija pakeitė Lietuvos gyventojų apsipirkimo įpročius. Rinkos tyrimų bendrovė „NielsenIQ“ konstatuoja, kad beveik per metus nuo pandemijos ribojimų pradžios išaugo elektroninės prekybos populiarumas, o gyvai į parduotuves stengiamasi eiti rečiau ir užtrukti jose trumpiau, nors kur kas dažniau pl...
Pandemijos įtaka: Lietuvos pirkėjai planuoja apsipirkimus, parduotuvėse lankosi rečiau ir perka daugiau (1)
Pandemija pakeitė Lietuvos gyventojų apsipirkimo įpročius. Rinkos tyrimų bendrovė „NielsenIQ“ konstatuoja, kad beveik per metus nuo pandemijos ribojimų pradžios išaugo elektroninės prekybos populiarumas, o gyvai į parduotuves stengiamasi eiti rečiau ir užtrukti jose trumpiau, nors kur kas dažniau pl...
Lietuvoje vasarį kiek sušvelninus karantino suvaržymus, klientai plūstelėjo į grožio salonus bei išsirikiavo prie nedidelių parduotuvių. Tarptautinė rinkos tyrimų bendrovė „NielsenIQ“ pastebi, kad į buvusią realybę tarsi norėtų grįžti visi, tačiau jei entuziazmo skiepytis nepadaugės, ne tik prekybos...
Palygino lietuvių apsipirkinėjimo įpročius pirmojo ir antrojo karantino metu: į parduotuves užsuka dvigubai dažniau (25)
Gyventojų apsipirkinėjimo įpročiai lyginant pirmąjį ir antrąjį karantiną stipriai pasikeitė, rodo atliktas tyrimas. Tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „NielsenIQ Baltics“ direktorė Ilona Lepp sako, kad dabar lietuviai į fizines parduotuves užsuka dvigubai dažniau nei praėjusį pavasarį.
Virusas įpročių nekeičia: net pusė gyventojų apsipirkti Kalėdoms planuoja paskutinėmis dienomis (21)
66 proc. Lietuvos gyventojų kalėdinių dovanų planuoja eiti pirkti į prekybos centrus, rodo bendrovės „Nielsen“ atlikta apklausa. 50 proc. apklaustųjų taip pat sakė, kad šventinį stalą planuos ir apsipirks šventėms paskutinėmis dienomis. Kaip teigia bendrovės vadovė Ilona Lepp, įprotis apsipirkti gyv...
Nors pandemija padėjo „skaitmeninti“ daugiau Lietuvos gyventojų įpročių, jie kol kas nėra linkę malonumo apsipirkti gyvai (3)
Koronaviruso pandemija žaidimo taisykles į nedžiuginančią pusę pakeitė daugelyje gyvenimo sričių, tačiau kai kam turėjo ir teigiamos įtakos. Šalyje dar neprasidėjus antrai COVID-19 bangai Lietuvos gyventojai pripažino, kad dėl užkrato plitimo „skaitmenino“ nemažai savo įpročių: nuo bendravimo iki ap...
Per koronaviruso krizę Lietuvos gyventojai keičia laisvų pinigų tvarkymo įpročius ir anksčiau atostogoms bei pramogoms skirtas lėšas dabar linkę atsidėti ateičiai, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atliktas tyrimas.
Koronaviruso COVID-19 sukelta pandemija tiesiogiai palietė kas trečią namų ūkį visame pasaulyje. Pasaulinė rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“ pastebi, jog nors pirkimo panikos nebeliko, tačiau pandemijai tebesitęsiant ilgainiui jos poveikį pajusti gali dar daugiau namų ūkių.
Vartotojai rinkdamiesi pirkinius lieka itin lojalūs pamėgtiems lietuviškiems prekių ženklams, tiesa, krepšeliuose tarp populiariausiųjų vis dažniau atsiduria ir naujų produktų. Dešimtus metus iš eilės įvyko „Populiariausia prekė 2018“ apdovanojimai – juose populiariausiomis pripažinta 50 prekių.
Nors lietuviai dažnai keikia parduotuves dėl kainų, teigdami, kad jos kyla itin sparčiai, vis tiek į jas žingsniuoja kone kiekvieną dieną.
Vos 8 proc. pirkėjų dėl pirkimo apsisprendžia atsižvelgdami į tai, kiek yra susiplanavę išleisti, o tai yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl, ypač per išpardavimus, prisiperkame daugybę spontaniškų ir nebūtinai labai reikalingų pirkinių. Tai pastebi tyrimų kompanijos „Nielsen“ vadovė Baltijos šal...
Gyvenimas su draudimais: sekmadieniais ištuštėjusios parduotuvės ir išpopuliarėjęs naujas gėrimas (433)
2018-ieji prasidėjo nauja alkoholio pardavimo tvarka. Gerokai trumpesnės pardavimo valandos, alkoholio reklamos eros pabaiga, be teisės nusipirkti alkoholio likę 18-mečiai ir 19-mečiai. Kaip tokie pokyčiai paveikė svaigalų rinką šalyje?
Lietuvos regionus pasiekė nauja tendencija: fiksuojami rekordiškai išaugę nealkoholinio alaus pardavimai (14)
Nuo metų pradžios gaiviųjų gėrimų ir nealkoholinio alaus pardavimai augimą išlaikė ir vasaros sezono metu. Pastebima, jog vartotojų įpročiai keičiasi ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir šalies regionuose. 60 nedidelių parduotuvių Lietuvos regionuose valdanti įmonė „Gulbelė“ skaičiuoja, jog šią va...
Sveikesnio maisto mada užvaldo pasaulį, o Baltijos šalyse tik vienas iš penkių pirkėjų teigia niekuomet neperkantis sveikesnių produktų. Įdomu, kad aktyviausiai savo mitybos įpročius linkę keisti būtent tie Lietuvos, Latvijos ir Estijos namų ūkiai, kuriuose yra vaikų, atsiųstame pranešime atskleidži...
Pastaruoju metu labiausiai brangusių prekių sąrašas yra gerokai ilgesnis nei tų produktų, kurie pigo. Per beveik dvejus metus bene daugiausiai paaugo šių maisto produktų kainos: sviesto, grietinės, jogurto, silkės, varškės ir kitų.