Tvarumo kursas – tai nuotolinė tvarumo konferencija, kurioje dalyviai susipažins su vertingomis Lietuvos ir užsienio ekspertų praktikomis, išgirs realius tvaraus verslo patarimus ir pavyzdžius bei sužinos veiksmų planą tvaresniam rytojui.
Jonas Damidavičius
21 straipsnių
„Vilnius. Miestas be automobilių? Pirmas klausimas, ar tai įmanoma, nes 2024 metais sostinėje automobilių kasdieninėse kelionėse į darbą, į renginius vis dar daug, vis dar per daug. Pokyčiams reikia visuomenės įsitraukimo, nes žmonės kuria statistiką“, – LOGIN konferencijoje apie miestą be automobil...
Vilniečiai įvertino užmojį padvigubinti rinkliavas už automobilio stovėjimą: pragyvenimas taps dar didesniu iššūkiu (7)
Vilniuje užsimota padvigubinti rinkliavas už stovėjimo vietas. Žmonių tokie pokyčiai tikrai netenkina. Apie tai, kas paskatino imtis tokių sprendimų ir ką apie tai mano patys vilniečiai, buvo pasakojama LNK žiniose.
Nors viešojoje erdvėje garsiai nuskamba skundai apie Vilniaus susisiekimo problemas, patys vilniečiai susisiekimo situaciją sostinėje vertina gana pozityviai – net 7,4 balo iš 10, rodo „Darnu Group“ inicijuotas tyrimas „Gyvenimo kokybė“. Vis tik ekspertai pastebi, kad Vilnius yra labai nevienalytis,...
Rugsėjo 22 dieną minima Tarptautinė diena be automobilio. Kodėl automobilis vis dar toks svarbus miesto gyventojui, ar įmanoma viešąjį transportą padaryti patrauklų tam, kuris juo nesinaudoja, ar bus kada nors išspręsta automobilių problema Vilniuje?
Rugsėjį į Vilniaus gatves grįžusios transporto spūstys primena liūdną statistiką, kad vidutiniškai vilniečiai kamščiuose praleidžia maždaug 35 minutes per dieną arba 136 valandas per metus. Ekspertai įvardija dvi pagrindines to priežastis – infrastruktūros silpnybės ir gyventojų įpročiai. Deja, tyri...
Dėl liepos 10–13 dienomis galiosiančių eismo ribojimų, Vilniuje keisis kai kurių viešojo transporto maršrutų trasos bei tvarkaraščiai – daugiausia pokyčių apims Senamiestį, dalį miesto centro ir Vilniaus oro uosto teritorijos, taip pat Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ prieigas. Pokyčiai ...
JUDU praneša, kad dėl liepos 10–13 dienomis galiosiančių eismo ribojimų, Vilniuje keisis kai kurių viešojo transporto maršrutų trasos bei tvarkaraščiai – daugiausia pokyčių apims Senamiestį, dalį miesto centro ir Vilniaus oro uosto teritorijos, taip pat Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ p...
Vilnius tampa dviračių miestu: nutiesta per 140 kilometrų specialių takų, bet ar eismo dalyviai jais taikiai pasidalina (1)
Birželio 3 dieną minima pasaulinė dviračių diena. Vien Vilniuje dviračių takų – kiek daugiau nei 140 kilometrų, o persėdančių ant šios susisiekimo priemonės daugėja akyse. Visgi, ar eismo dalyviai geba pasidalinti infrastruktūra ir judėti darniai? O galbūt yra vietų, kurias dar reikėtų tobulinti?
Vilniečiai piktinasi dėl automobilių stovėjimo vietų trūkumo, tačiau ekspertai atkerta: tokios situacijos nėra net Londone (2)
Pasirodo, kad vilniečiai turi daugiau automobilių nei Londono arba Berlyno gyventojai. Vilniuje tūkstančiui gyventojų tenka daugiau kaip 400 automobilių. Gerai tai, ar blogai, aiškinosi LNK žinių tarnyba.
Kol elektriniai paspirtukai laukia naujo sezono Lietuvoje, susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ apibendrina praėjusių metų pabaigoje 17 šalių susumavo paslaugos vartotojų tyrimo rezultatus. Pirmą kartą pavyko užfiksuoti šios dar „žalios“ transporto priemonės indėlį į Lietuvos miestų infrastruktūrą:...
Vilniaus taksistams piktinantis, kad jau kurį laiką nebegali važiuoti A juostomis, savivaldybė įmonė „Susisiekimo paslaugos“ sako, kad buvusios tvarkos grąžinti neketina.
Persėdusieji prie elektromobilio vairo atgal į vidaus degimo variklių varomą transportą įprastai nebežiūri. Paperka važiavimo dinamika, kaina ir aptarnavimo paprastumas. Nepaisant to, įtikinti lietuvį iškeisti seną automobilį į varomą elektra – itin sudėtinga. Dėl to tvaresnį judumo būdą įvairiais b...
Beveik 40 proc. Lietuvos vairuotojų teigia savo šeimoje turintys du ar daugiau automobilių, nors 78,5 proc. iš tokių savininkų jais naudojasi iki 2 valandų per parą. Vairuotojų judumo įpročių tyrimą atlikusios susisiekimo paslaugų platformos „Bolt“ atstovai atkreipia dėmesį į didesnę šio segmento pr...
Nors Vilnius yra vienas žaliausių miestų pasaulyje (net 62 proc. sostinės ploto sudaro žaliosios zonos), ir čia gyventojams tenka kentėti nuo nematomos grėsmės – oro taršos. „Virtualūs miesto plaučiai“, Vilniaus m. savivaldybės sukurta internetinė svetainė, tarsi ant delno pateikia informaciją apie ...
Delfi rytas. Nepaisant kritikos, „Vilniaus fejerija“ įvyks: ar sostinė privalėjo užtikrinti ramybę karo pabėgėliams? (10)
Visuomenėje jau kurį laiką netyla diskusijos dėl fejerverkų daromos žalos aplinkai, gyvūnams, taip pat fejerverkai kelia traumuojančias emocijas šiuo metu Vilniuje gyvenantiems karo pabėgėliams iš Ukrainos. Nepaisant to, netrukus sostinėje vyks „Vilniaus fererijos“ festivalis. Vilniaus savivaldybė, ...
Vilniuje, Markučiuose, naujakuriai suka galvas dėl vieno – kaip pasieks namus iš įvairių Vilniaus vietų, skelbiama pranešime spaudai.
Senųjų daugiabučių kiemuose turėtų atsirasti naujovė: ketina ištaisyti sovietmečiu padarytą klaidą (262)
Lietuvoje dėliojant naujus automobilių taršos mokesčius, dalis gyventojų gali pradėti svarstyti apie elektromobilį. Neteršia, nenaudoja kuro, o dar ir valstybė linkusi prisidėti finansiškai, jeigu gyventojas nusprendė tokią transporto priemonę įsigyti. Tačiau yra kita kliūtis, kuri gali stabdyti pri...
Vilniaus miesto savivaldybės taryba trečiadienį posėdyje nepritarė pasiūlymui, pagal kurį mieste būtų atsiradusi nauja taip vadinama gyventojų automobilių stovėjimo zona. Joje transporto priemonių stovėjimas brangiausiai kainuotų tris arba daugiau automobilių turintiems vilniečiams ir miesto svečiam...