28-ąjį kartą įteikti Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) rengiamo kasmetinio konkurso „Lietuvos metų gaminys“ apdovanojimai. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija aukso medaliu įvertinta už svarbų įgyvendintą projektą – investicijas į infrastruktūrą efektyviau perkelti per Kuršių marias....
Klaipėdos uostas
548 straipsnių
Klaipėdos uostas – svarbiausias ir didžiausias transporto mazgas Lietuvoje, kur susijungia jūros, sausumos ir geležinkelio keliai. Čia sukuriama daugiau kaip 6 proc. valstybės bendrojo vidaus produkto. Uoste ne tik perkraunami kroviniai, bet teikiamos visos uosto paslaugos, plėtojamos jūrinės pramonės ir atsinaujinančios energetikos veiklos. Tai daroma kuriant inovacijas ir įgyvendinant ambicingus poveikį aplinkai mažinančius projektus.
Jūra Lietuvai – Delfi ir Klaipėdos uosto turinio projektas, kuriame kalbama apie uosto svarbą ir reikšmę Lietuvai. Taip pat pasakojama apie Klaipėdos miesto unikalumą ir išskirtinumą.
Pirmą kartą Lietuvos istorijoje į Klaipėdą atplaukė toks laivas – kalėdinis kruizas iš Vokietijos (1)
Sekmadienį, kiek prieš vidurdienį, į Klaipėdą pirmą kartą šalies istorijoje atplaukė kalėdinis kruizinis laivas „Amadea“. Juo į uostamiestį atvyko apie 500 turistų iš Vokietijos ir kitų Europos šalių.
Klaipėdos uostas plečiasi už savo teritorinių ribų – Jurbarke, ties Nemuno ir Mituvos santaka, bus įrengtas naujas uostas. Tikimasi, kad jis ne tik sukurs naujų darbo vietų, bet ir išaugins krovinių gabenimo vidaus vandenimis skaičius – taip sumažins kelių apkrovą. Projekto vystymo darbai jau prasid...
Suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivas-saugykla „Independence“ (angl. „Nepriklausomybė“), prieš dešimtmetį atplaukęs į Klaipėdos uostą, penktadienį tapo Lietuvos valstybės nuosavybe. Terminalo operatorė valstybės valdoma „KN Energies“ saugyklą už beveik 140 mln. eurų oficialiai išpirko iš Norvegijos...
Katerių ir jachtų kapitonai išmėgino galimybę evakuotis jūra – kokios perspektyvos paprastam mirtingajam (4)
Nueinančiosios Vyriausybės Vidaus reikalų ministerijos vadovai praėjusią vasarą gyrėsi rengiantys Lietuvos gyventojų masinį evakuacijos planą. Viena tokio plano dalių – civilių evakuacija iš Klaipėdos uosto didžiaisiais ro-ro keltais. Skeptikai jau dabar beda pirštu į akivaizdų tokio plano trūkumą –...
Klaipėdos uostas žada transformaciją – Lietuva pirmoji pradės gaminti unikalų žaliosios energijos šaltinį (3)
Siekdamas mažinti savo veiklos poveikį aplinkai, Klaipėdos valstybinis jūrų uostas vysto įvairias tvarumo iniciatyvas. Viena ambicingiausių – žaliojo vandenilio gamybos ir papildymo punktų projektas; tai ne tik svarbus žingsnis uostamiesčiui, bet ir reikšmingas indėlis į Lietuvos energetinio tvarumo...
Klaipėdos jūsų uostas, kaip ir visi, susiduria su didžiuliais ekologiniais iššūkiais. Kadangi tai – pramoninė zona ir dar veikianti netoli gyventojų, joje būtina pasitelkti daugybę priemonių, kad kaip įmanoma labiau būtų sumažinama žala gamtai. Klaipėdos uostas naudoja įvairias technologines naujien...
Klaipėdos jūrų uostas – ne tik svarbus Lietuvos ekonomikos ir logistikos centras, bet ir nacionalinis strateginės reikšmės objektas, kurio saugumas yra neatsiejama šalies stabilumo dalis. Klaipėdos uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako teigimu, įvairios apsaugos priemonės ir procedū...
Klaipėdos jūrų uostas rengiasi ambicingam projektui – pietinės teritorijos plėtrai. Neabejojama, kad investicija į pietinį uostą padidins uosto veiklos galimybes ir padės užtikrinti Klaipėdos konkurencingumą Baltijos jūros regione.
Klaipėdos uostas per dešimt šių metų mėnesių perkrovė 29 mln. tonų krovinių – 7 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai, kai perkrauta 27 mln. tonų.
Klaipėdos uoste jau dirba Suomijos bendrovės „Terramare Oy“ žemkasė. Pradedami gilinimo iki 12 metrų darbai pietinėje uosto dalyje. Šis gilinimo projektas – infrastruktūros, būtinos vėjo jėgainių parkui jūroje, dalis.
Naftos produktams išsiliejus į vandenį ištinka didžiulė katastrofa. Nuo to nukenčia vandens gyvūnai bei augalai, o laiku nepašalinus taršos šaltinio, kenksmingos medžiagos nusėda ir dar ilgai kenkia vandenyno gyvybės sistemai. Kad taip nenutiktų, uostų darbuotojai nuolat stebi vandenį, o mokslininka...
Siekdamas mažinti savo veiklos poveikį aplinkai, Klaipėdos valstybinis jūrų uostas jau ne vienerius metus aktyviai vysto tvarumo iniciatyvas. Viena ambicingiausių – žaliojo vandenilio gamybos ir papildymo punktų projektas, kuris, anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktori...
Kai matome į uostus įplaukiančius ar išplaukiančius laivus, gali pasirodyti, kad tam pakanka profesionalaus kapitono bei įgulos. Tačiau laive reikalingas ir locmanas, padedantis į uostą įvesti laivą. Jeigu kapitonas nori plaukioti be šio specialisto, jam būtina išlaikyti tam skirtą egzaminą. Juos or...
Dėl prasidėjusio karo Ukrainoje, sankcijų valstybėms agresorėms ir susidariusių geopolitinių veiksnių Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui teko susidurti su reikšmingais iššūkiais. Nepaisant sudėtingos ir vis dar įtemptos situacijos, per šiuos metus padėtį pavyko stabilizuoti: prisitaikius prie naujų ...
Trečiadienį Vyriausybė nusprendė patikslinti Klaipėdos uosto laivybos kanalo ribas, iš kurio gilinimo, platinimo ir valymo darbų metu iškastas smulkus smėlis būtų panaudotas pajūrio juostos krantotvarkos darbams.
Uostų, į kuriuos įplaukia krovininiai laivai iš užsienio, gylis turi tiesioginės reikšmės kiekvienos šalies ekonomikai. Lietuvoje esančio Klaipėdos uosto gylis didinamas jau 30 metų ir planuojamas didinti toliau. Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos akvatorijos gilinimo skyriaus vadovės...
Šių metų pabaigoje suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklai „Independence“ tampant Lietuvos nuosavybe, „KN Energies“ generalinis direktorius Darius Šilenskis sako, kad terminalo šaliai reikės bent iki 2040 m., o jo įsigijimas kainuos apie 140 mln. eurų, kuriuos išmokėti galima iki 2044 m. Ano...
Įsivaizduokite, į Klaipėdos uostą įplaukia laivas, lyg penkių aukštų namas ir prisišvartuoja prie krantinės, kur yra 14 metrų gylis – po tuo laivu lieka vos pusė metro iki dugno. Pasak Klaipėdos uosto direkcijos Hidrografijos vadovo Raimondo Daukšos, hidrografijos inžinieriaus darbe yra labai svarbu...
Politikai perkirpo juostelę ir užmiršo, tačiau dėl šio objekto karo atveju gali strigti evakuacija ir sąjungininkų priėmimas (5)
Lietuvos vartai į pasaulį – Klaipėda tampa vis sunkiau pasiekiama. Tam įtakos turi neužbaigti kai kurie kelių pralaidumą turėję pagerinti infrastruktūriniai objektai. Tiksliau – vadinamoji Jakų sankryža. Klaipėdos miesto savivaldybės mero Arvydo Vaitkaus teigimu, ji būtų didžiuliu kliuviniu prasidėj...