Europos Sąjunga jau apsisprendė, kad ateitis priklauso elektromobiliams. Panašia kryptimi suka ir kitos išsivysčiusios valstybės. Tačiau dar teks nueiti ilgą kelią, kol visas transportas taps elektrinis ir ekologiškas. Labiausiai išloš greičiausiai šią kelionę įveikę gamintojai, tad dabar jie meta m...
Laurynas Jokužis
26 straipsnių
Automobiliui įvažiavus į Kauno senamiestį vaizdo stebėjimo sistema nuskaitys valstybinį numerį, pagal jo pagaminimo metus bei naudojamo kuro tipą įvertins taršos lygį, fiksuos šioje zonoje išbūtą laiką ir apskaičiuos mokestį. Šią reformą Kaune ketinama įgyvendinti jau kitais metais, įkainius turės n...
Planas branginti degalus sukėlė klausimų dėl elektromobilių: ar neturėtų būti kelių mokesčio visiems? (14)
Keliais naudojasi visi vairuojantys, tačiau vieni už juos susimoka, o kiti ne. Atrodo, taip truks nebeilgai. LNK žiniose pasakojama, kokius planus vysto Susisiekimo ministerija.
Tradiciniuose, jau 25-erius metus vykstančiuose, Lietuvos „Metų automobilio“ rinkimuose, natūralu, svarbiausiu apdovanojimu galima vadinti būtent šį – „Metų automobilio“ – titulą. Visgi ne visi automobilių gamintojai, pateikę paraišką dalyvauti renginyje, nusitaiko būtent į šią nominaciją: ne vienam...
Į ketvirtą dešimtmetį įžengusios „Elintos“ vadovas Jokužis – apie dar neregėtą užsakymą ir elektra varomus sunkvežimius (20)
Kauno laisvosios ekonominės zonos senbuvė „Elinta“ pasitinka išrikiuotomis elektromobilių įkrovimo stotelėmis. Vienoje vietoje tiek „besimaitinančių“ mašinų dar neteko matyti. Labiausiai akį traukia elegantiškas automobilis su „Elinta“ vardiniu numeriu, kurį įmonės vadovui padovanojo darbuotojai 60 ...
Automobilių dalijimosi paslaugos „Spark” įkūrėjas Nerijus Dagilis sako, kad, siekiant klimatui neutralaus transporto, valstybinis sektorius taip pat turėtų rodyti pavyzdį ir neįsigyti taršių automobilių, taip pat galėtų atsirasti periodiniai automobilių taršos mokesčiai.
Mažųjų autobusų gamintojas „Altas Auto“ ir elektrinių pavarų vystytojai „Elinta Motors“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį drauge kurti mažuosius elektrinius autobusus. Pasak Lietuvos transporto pramonės rinkos lyderių atstovų, tokie lietuvių sukurti modeliai taps vieni pirmųjų masiškai gaminamų mažų...
Dėl klimato kaitos visame pasaulyje didėjant taršos mokesčiams, kai kurioms valstybėms apmokestinant į didmiesčius įvažiuojančius taršius, dyzelinius automobilius, Kauno bendrovė „Elinta Motors“ planuoja statyti elektrinių pavarų gamyklą. Jos inžinierių sukurtos sistemos dyzelinius autobusus bei sun...
Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų automobilių. Vieni džiaugiasi tobulėjančiomis šių baterijų technologijomis, kiti – vardija trūkumus, kurie esą turėtų sulaikyti nuo per didelio entuziazmo ar skubotų sprendimų, rašoma pranešime žiniasklaid...
Automobilių taršos mokestis skirtas išvalyti senus taršius automobilius iš Lietuvos kelių, tačiau per naktį vairuotojai į elektromobilius nepersės, sako Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis.
Daugelis pritartų, kad vairuoti elektromobilį šiandien yra modernu, ir pažangu. Vis dėlto elektromobilio istorijai – jau beveik 200 metų, ir kadaise jis konkuravo ne tik su vidaus degimo varikliais varomomis mašinomis, bet ir su arkliais, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Savaitė liko iki rugsėjo 13-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, prasidės tradicinis ralis „Aplink Lietuvą 2019“, kurį nuo pat pradžių rengia 1926 m. įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK) ir kurio dalyviai varžosi dėl garbingiausiojo trofėjaus – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės, sakoma pran...
Šiuo metu Lietuvos keliais važinėja apie tūkstantis elektromobilių. Gerokai didesnė tokių transporto priemonių kaina ir įprotis prie tradicinių automobilių vis dar neleidžia Lietuvai priartėti prie Norvegijos, kurioje naujai perkamų automobilių net 65 proc. yra elektromobiliai. Nepaisant to, Lietuva...
Naujasis hibridinių automobilių žymėjimas: kol vieni piktinasi, kiti – naudojasi privilegijomis (42)
Nuo balandžio mėnesio Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią E serijos numeriai išduodami ne tik elektromobiliams, bet ir įkraunamas baterijas turintiems hibridiniams modeliams. Tačiau tokiomis naujovėmis liko patenkinti ne visi.
Lietuvoje registruoti vos keli šimtai elektra varomų lengvųjų automobilių, pagal šį rodiklį šalis smarkiai atsilieka nuo ES vidurkio, rašo „Kauno diena“.
Lietuvos valdžios politika buvo tokia, kad lietuviai niekuomet nebuvo rimčiau skatinami įsigyti elektromobilių. Sutikite, kad važiavimas A juosta ar nemokamas parkavimas tikrai nebus lemiamas veiksnys pirkti ekologiškiausią transporto priemonę. Iki šiol Lietuvoje veikia nors ir nedaug, bet vis dar n...
Elektromobilių plėtra nebus tokia greita, kokia kartais pranašaujama, o apie tai, kada jų masiškai padaugės šalies keliuose, kol kas neverta net kalbėti. Taip LRT.lt teigia kalbinti automobilių žinovai ir pardavėjai. Tačiau jie įspėja dyzelinių automobilių savininkus – automobilių su dyzeliniais var...
Vilnius – viena iš nedaugelio Europos sostinių, kuriose iki šiol važinėja troleibusai. Pirmoji elektrinė transporto priemonė į sostinės gatves išvažiavo 1956-ųjų lapkričio 6-ąją, tad šie metai Vilniaus troleibusams – jubiliejiniai.
Nuo praėjusių metų birželio mėnesio prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ pasiūlęs nemokai pasikrauti elektromobilius, šią paslaugą svarsto plėsti. Per pusmetį prie „Megos“ elektromobiliai buvo kraunami 249 kartus, vidutiniškai tokių automobilių vairuotojai elektromobilius krovė apie 1 val.
Nors elektromobilių era Lietuvoje neprasidėjo taip, kaip vylėsi didžiausi optimistai, per pastaruosius metus transporto elektrifikacijos šalininkai turėjo keletą progų nuoširdžiai pasidžiaugti. Vienas įdomiausių ir perspektyviausių užmojų – bendrovės „Elinta“ sukonstruoti elektra varomi furgonai ir ...