Lietuvos ekonomika 2024 m. demonstruoja atsigavimo ženklus: pirmąjį ketvirtį bendrasis vidaus produktas (BVP) augo 2,9 proc., antrąjį – 1,4 proc., o trečiąjį – 1,2 proc., palyginti su atitinkamais praėjusių metų laikotarpiais.
pasaulio prekyba
13 straipsnių
Abu JAV prezidento rinkimų kandidatai užima radikaliai skirtingas pozicijas ekonomikos, užsienio politikos, darbo rinkos ir kitais klausimais, tad lapkričio 5-ąją įvyksiantys rinkimai turės didelę įtaką tiek JAV, tiek pasaulinei ekonomikai. Nors atotrūkis tarp kandidatų mažas, o apklausos – nepajėgi...
Vladimiras Putinas teigia, kad Rusija vis dar yra svarbi pasaulio prekybos partnerė, nors Vakarai jai įveda vis naujų sankcijų.
Prekybos kliūtys, muitų tarifai ir kitos protekcionizmo priemonės, vis plačiau taikomos pasaulyje, dažnai pristatomos kaip ekonominio saugumo kurso elementai. JAV prezidento Joe Bideno administracijos neseniai priimtas sprendimas keturgubai (iki 100 proc.) padidinti kiniškiems elektromobiliams taiko...
Šie metai atneša spartesnio ekonomikos atsigavimo viltį. Energijos kainų šokas išsikvėpė, o infliacija atsitraukia, taip atgaivindama gyventojų perkamąją galią. Vyrauja vis tvirtesnis įsitikinimas, kad centriniai bankai jau tuoj tuoj pradės mažinti palūkanas. Gerėja verslų ir gyventojų lūkesčiai, o ...
Kaip išpuoliai jūroje sutrikdė pasaulinę tiekimo grandinę: tokio spartaus kainų augimo neregėjo nuo pandemijos laikų (1)
Du mėnesius trukusios raketų, dronų ir grobimo atakos prieš civilinius laivus Raudonojoje jūroje sukėlė didžiausią per pastaruosius dešimtmečius tarptautinės prekybos srautų sutrikdymą ir padidino tiek Azijos, tiek Šiaurės Amerikos siuntėjų išlaidas. Trikdžiai plinta, kurstydami baimes dėl platesnio...
Raudonosios jūros krizei sudrebinus įvairių prekių – nuo automobilių iki energijos – gabenimą, tik laiko klausimas, kada sparčiai kylančios sąnaudos ir įtampa tiekimo grandinėse atsispindės bendrovių pelno ataskaitose.
Investuotojai mano, kad visuotinės prekybos permainos pakenks pasaulio ekonomikai, tačiau yra įsitikinę, kad jų pačių portfeliai išloš.
Kinija importuoja vis daugiau aukštos kokybės anglies krovinių iš Australijos ir Rusijos – prastėjančią šalyje iškasamų anglių kokybę kinai kompensuoja užsienietišku kuru.
Pasaulio prekybos sistemoje vyksta tektoniniai poslinkiai, dėl kurių ateinančiais dešimtmečiais keisis tarptautinės tiekimo grandinės.
Potencialus Londono metalų biržos (angl. London Metal Exchange, LME) draudimas Rusijos tiekimui būtų seisminis įvykis metalų pramonei, nes kai kurios didžiausios pasaulio įmonės būtų atskirtos nuo pagrindinės pasaulinės rinkos.
Prekių gabenimo iš Kinijos kaštai nusmuko iki žemiausio lygio per daugiau nei dvejus metus: pasaulinė ekonomika patiria sunkumų, o tai neigiamai atsiliepia konteinerių vežėjų, pandemijos metu susišlavusių rekordinį pelną, perspektyvoms.
Visai netrukus Europos Sąjunga atskleis triukšmingai reklamuotą „pramonės strategiją“, turinčią padėti žemyno įmonėms konkuruoti su varžovėmis iš JAV ir Kinijos. Tačiau nereikia skubėti. Sprendžiant iš to, kas iki šiol pateko į žiniasklaidą, dalis pasiūlymų geri, tačiau dalis gali tapti tikra katast...