pėstysis

27 straipsnių

Eglė Girdenytė

Niekada prie automobilio vairo nesėdėję žmonės dažnai nė nesusimąsto, kaip sunku vairuotojams pastebėti tamsoje kelkraščiu žygiuojančius pėsčiuosius. DELFI surengė eksperimentą, kurio rezultatai šokiravo: vairuotojas pro žmogų pravažiavo jo nė nepastebėjęs, o kamerai pavyko užfiksuoti tik šviesius p...

Miesto visureigius ir krosoverius (SUV) noriai renkasi šeimas turintys vairuotojai. Ir tai savaime suprantama: juk tokio tipo automobiliuose daugiau vietos, be to, jie suteikia didesnį saugumo jausmą. Tačiau kalbant apie šią didesne prošvaisa išsiskiriančio transporto rūšį negalima pamiršti, kad med...

Justina Marcinkutė, LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, LRT.lt

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis. Sezonui ruošiasi ir pėsčiųjų bei dviračių takus prižiūrinčios įmonės bei savivaldybės. Deja, žiemą takai apsnigti ir neišvažiuojami, pavasarį – ne retai patvinsta, o pagrindinis valdininkų pasiteisinimas – kad dar ne s...

 LRT Televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“

Anksti temstant ir prastėjant matomumui pėstieji kelyje vis mažiau pastebimi. Vairuotojai griebiasi už galvų – be atšvaitų šalikele pėdinančių žmonių išvis nematyti. Ypač didelį pavojų kelia neblaivūs pėstieji. Kaip įtūžusius vaiduoklius sekėsi drausminti pareigūnams?

Ilgėjant tamsiam paros metui, keliuose padaugėja nelaimingų atsitikimų. Dėl jų būna kalti ne tik pėstieji, kurie dažnai nesilaiko saugaus eismo taisyklių, bet ir vairuotojai, kurie ne visada žino, kaip elgtis keliuose prasidėjus šlapdribai, esant plikledžiui ar rūkui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Paulius Garkauskas

Daug klausimų nekyla – vairuotojas privalo praleisti per pėsčiųjų perėją einančius žmones. Tačiau, ar vairuotojas turi praleisti ne pėsčiųjų perėja einantį pėsčiąjį? DELFI skaitytojas Tadas iškėlė visiems puikiai pažįstamą kasdienę situaciją, klausdamas redakcijos, ar reikia praleisti pėsčiąjį, kuri...

Mums nuolat kartoja, kad gana netolimoje ateityje mus saugiai ir patogiai vežios savarankiški automobiliai. Kelionės metu galėsime nevaržomi stebėti besikeičiantį kraštovaizdį, skaityti knygas ar tiesiog nusnausti. Pečių nebeslėgs atsakomybių našta ir būtinybė priimti sprendimus, skelbia thetruthabo...

Paulius Garkauskas, www.DELFI

Pernai Lietuvos keliuose žuvo 81 pėsčiasis. Arba vienu daugiau, nei žuvo vairuotojų. Specialistai pastebi, kad pėstieji daro vieną didelę klaidą, kuri gali kainuoti gyvybę – tamsiu paros metu jie tampa nematomi. Nors daugumoje atvejų dėl skaudžių įvykių kalti vairuotojai, labiausiai nukenčia būtent ...

Atšilus orams vis daugiau vilniečių ir miesto svečių automobiliais, dviračiais, pėsčiomis atvyksta į senamiestį, centrines miesto gatves. Pareigūnai oficialioje svetainėje internete pastebi, kad daugelis eismo dalyvių nesilaiko Kelių eismo taisyklių reikalavimų, o dėl netinkamo eismo dalyvių elgesio...

Šiais metais per pirmas keturias savaites Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo aštuoni žmonės. Tai yra dešimčia žmonių arba 55 procentais mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Tai – viltinga statistika. Tačiau neramina kita jos pusė: iš 8 žuvusiųjų – 2 vairuotojai ir 6 pėstieji.

„Kur velnias neša?!“, „Nejau gyvent nusibodo?!“ „Ei, ką čia dabar sugalvojai?!“ „Alio, nė nemėgink!“ Štai tokie ir panašūs šūksniai gatvėje gali skambėti ne tik keistai, bet ir dažnai. Taip ir ne tik taip gatvėje suįžūlėjusius ar užsimiršusius pėsčiuosius ateityje drausmins autonominiai automobiliai...