Paskutiniais metais vis daugiau diskutuojama apie prastėjančią Lietuvos kelių būklę, kritikos negailėjo net kaimynai lenkai. Tačiau iš pateiktų 2025 metų biudžeto matyti, kad finansavimas keliams netgi mažėja. Ar Lietuvos keliai pasmerkti prastai būklei?
Šarūnas Frolenko
45 straipsnių
„Lietuvos keliai“: su kitų metų biudžete keliams numatytomis lėšomis „Via Lietuva“ negalės skelbti naujų konkursų (1)
Pirminiame ateinančių metų biudžeto projekte Vyriausybei numačius mažesnį kelių finansavimą nei šiemet, asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko įsitikinęs, kad kol kas numatytos lėšos valstybės bendrovei „Via Lietuva“ kitąmet nesudarytų galimybių skelbti naujų rangos darbų konkursų.
Nepaisant šįmet išaugusio faktinio sektoriaus finansavimo ir didelio kelių tiesybos bei remonto tempo, bendra šalies kelių ir tiltų būklė išlieka prasta, teigia metinę situacijos kelių sektoriuje apžvalgą pristačiusios Lietuvos savivaldybių ir Lietuvos kelių asociacijos. Jų siūlymu, norint užtikrint...
Ministerijai siūlant gynybą finansuoti nauju draudimo mokesčiu, partneriai dabartinei jo formai nepritaria: trūksta komunikacijos (1)
Iš pavasarį Seimo priimto Gynybos fondo paketo išėmusi įstatymo projektą, numatantį 10 proc. apmokestinimą daliai draudimo sutarčių, Finansų ministerija šią savaitę paskelbė grįžusi prie jo derinimo.
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko sako, kad tinkamai nepasiruošus didesnių gabaritų ir gerokai sunkesnių vilkikų eismui, Lietuvos gali laukti didžiuliai finansiniai praradimai.
Kelių tiesimo ekspertai neigia kalbas apie per mažą asfalto sluoksnį keliuose: tai sunkiai įsivaizduojama (1)
Nors viešojoje erdvėje dažnai kyla pasipiktinimo dėl galimo per mažo asfalto sluoksnio keliuose ir darbų ne pagal standartą, kelių tiesimo ekspertų teigimu, paplitę mitai nėra atitinkantys tiesos – esą dėl akylos kontrolės, reglamentų, didžiulių baudų, reputacinės žalos ir aštrios konkurencijos toki...
Lietuvos „Kelių forume“ šįmet dalyvavę kelių sektoriaus ekspertai iš Latvijos ir Estijos dalijosi patirtimi, kaip Baltijos kaimynėms pavyko pasiekti kokybinį proveržį užtikrinant kelių kokybę savo šalyse, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Interesų atstovavimo paslaugas ir konsultacijas teikiančios bendrovės „Vento Nuovo“ naujuoju partneriu nuo vasario pradžios tampa komunikacijos ekspertas Giedrius Galdikas. Jam prisijungus prie „Vento Nuovo“, kontoroje atsiranda ir nauja veiklos kryptis – komunikacijos krizių prevencija ir valdymas,...
Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Šarūnas Frolenko tvirtina, kad Viešųjų pirkimų įstatymas turi būti keičiamas, jog nesikartotų tokia situacija, kokia šiuo metu yra dėl viaduko remonto darbų kelyje tarp Vilniaus ir Trakų. Pasak jo, jau metus viadukas stovi panašioje būsenoje, nes įstatymas įpare...
2024 m. Lietuvoje planuojama tęsti svarbius kelių projektus – tarp jų „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos tolimesnį atnaujinimą, kelio Vilnius–Utena rekonstrukciją, taip pat tvarkyti tiltus, įgyvendinti darnaus judumo projektus. Kelių sektoriaus atstovai taip pat tik...
Nuolatiniai greičio apribojimai, eismo nukreipimas į priešpriešinę eismo juostą ir kiti nepatogumai – tai vairuotojų, dažnai važinėjančių magistralėmis Vilnius-Kaunas-Klaipėda ir Vilnius-Panevėžys, kasdienybė. Ekspertai sako, kad to būtų galima išvengti tik tuo atveju, jei šie keliai būtų iš esmės p...
Lietuvoje tęsiasi kalbos dėl galimybių pritraukti papildomą finansavimą kelių infrastruktūrai. Seimo opozicija ir asociacijų atstovai ragina Vyriausybę numatyti didesnį finansavimą keliams kitų metų valstybės biudžete, tačiau panašu, kad lėšos išliks tokios, kokios numatytos pateiktame projekte. Tuo...
Seimo Ekonomikos komitetas antradienį vienbalsiai pritarė asociacijos „Lietuvos keliai“ siūlymui kitų metų biudžete numatyti 217 mln. eurų didesnę sumą Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) negu dabartiniame projekte. Tokiu atveju, vietoje planuotų 543 mln. eurų, KPPP 2024 m. būtų skirti 860...
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tvirtina, kad tam, jog kitais metais būtų galima įgyvendinti strateginius projektus, Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) biudžetui reikia papildomų 150 mln. eurų.
Šimonytė: didesnis kelių finansavimas reikštų „skylių“ atidengimą kitose valstybei svarbiose srityse (1)
Premjerė Ingrida Šimonytė tvirtina, kad didesnis kelių finansavimas reikštų „skylių“ atidengimą kitose valstybei svarbiose srityse. Pasak jos, tokių asociacijų kaip „Lietuvos keliai“ vadovai prašydami didesnio finansavimo, nepasiūlo papildomų pajamų, kuriomis tvariai būtų galima finansuoti kelių inf...
Šiuo metu Lietuvos kelių būklė yra prasta ir Vyriausybei reikia pritraukti lėšas šiam sektoriui, kad situacija gerėtų ir nenukentėtų šalies prioritetai, akcentuoja ekspertai.
Verslininkas įspėja apie užsieniečių darbuotojų apgavystes: prieš 20 metų lietuviai tą patį darydavo užsienyje (5)
Lietuvos verslininkas savo praktikoje susidūrė su nesąžiningu darbuotojo iš trečiosios šalies elgesiu, kai nukentėjo ne jis pats, o telefoną išsimokėtinai suteikusi bendrovė. Jis šalyje pasigenda kontrolės mechanizmų, tačiau kiti verslai ir institucijos čia problemos nemato.
Finansų ministrė Gintarė Skaistė tvirtina, kad atsižvelgus į Teisės departamento pastabą, bus tikslinama siūloma artimųjų dovanų apmokestinimo tvarka. Pasak jos, bus numatoma, kad visi verslai, kurie nuosavybėje buvo bent metus laiko iki dovanojimo, būtų neapmokestinti – su sąlyga, kad jie dovanojam...
Atsižvelgiant į šalies kelių tinklo būklę, planuojant 2024 m. valstybės biudžetą, Kelių priežiūros ir plėtros programai (KPPP) reikia numatyti ne mažesnį kaip 750 mln. eurų finansavimą, siūlo asociacija „Lietuvos keliai“.
Lietuvos draudikų asociacijos duomenimis, nuo šių metų pradžios draudimo bendrovės dėl defektų keliuose jau registravo apie 1,5 tūkst. duobių sukeltų žalų atvejų ir klientams atlygino arba yra rezervavusios žaloms, kurių reguliavimo procesas tebevyksta, atlyginti apie 1 mln. eurų. Vertindamos žalų s...