transporto sektorius

47 straipsnių

Rugilė Andziukevičiūtė-Buzė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius, prisidedantis net 10 proc. prie šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), yra itin svarbus ekonomikai. Jo potencialas – milžiniškas, tačiau norint išlaikyti ir stiprinti šią poziciją, būtina sparčiau diegti inovacijas, stiprinti skaitmenizaciją ir greičiau p...

Julius Sabatauskas, Seimo Pirmininkės pavaduotojas, LSDP frakcijos narys

Rusijai sukėlus karą Ukrainoje, buvo priimtas išmintingas sprendimas agresorių stabdyti ekonominėmis priemonėmis, kurios yra ne tik moralinė, bet ir ekonominė būtinybė, kadangi yra nukreiptos tiesiogiai į agresorės Rusijos ir ją remiančios Baltarusijos ekonominę, o tuo pačiu ir karinę galią. Vis dėl...

Rugilė Andziukevičiūtė-Buzė

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išgyveno sudėtingą laikotarpį, kurį lėmė pasaulio ekonomikos svyravimai, tebesitęsiantis „Covid-19“ pandemijos poveikis ir geopolitinė įtampa, ypač karas Ukrainoje. Jau pirmąjį praėjusių metų ketvirtį smarkiai sumažėjus krovinių transportavimo pore...

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko „Bunasta“ akcininkas ir įkūrėjas, Transporto inovacijų asociacijos (TIA) valdybos pirmininkas

Šiuo metu transporto ir logistikos sektoriui keliama daug reikalavimų iš Europos Sąjungos (ES) ir nacionalinių institucijų. Prie duomenų perdavimo greitu laiku prisidės tvarumo koeficiento skaičiavimas, tuščių kilometrų mažinimas ir kiti dalykai, kurių didžiąją dalį tikrai galėtų padėti sutvarkyti v...

Vytas Bučinskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius – tarsi platus vandenynas, kuriame bangos niekada nesibaigia. Jau dabar aišku, kad čia 2024-aisiais, kaip ir šiais metais, netrūks iššūkių, o viena pagrindinių problemų bus darbuotojų paieškos ir įdarbinimas. Transporto ir logistikos sektorius kasmet sugen...

Artūras Telmentas, Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidiumo narys, socialinių klausimų komiteto pirmininkas.

Norėjo geresnio gyvenimo, o atsidūrė akligatvyje. Tokią frazę tam tikrais atvejais galima pavartoti kalbant apie transporto sektoriuje įsivyravusią problemą – Lietuvoje teisę dirbti gavusių vilkikų vairuotojų iš trečiųjų šalių „nuomą“ užsienio šalims. Dažnai kalbama apie nuostolį dėl vairuotojų „nuo...

Povilas Drižas

Europos Komisijai paskelbus trečiąjį 250 mln. eurų vertės šaukimą dėl saugių vilkikų stovėjimo aikštelių statybų, transporto ir logistikos sektorius tikisi, kad lankstesnės sąlygos projektų vykdytojams pagaliau padarys proveržį, siekiant Europos Sąjungoje (ES) sukurti infrastruktūrą, kuri užtikrintų...

Vytas Bučinskas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ viceprezidentas

Lietuvos transporto sektorius yra tarsi sužeistas, tačiau daktaro prisišaukti niekaip negalintis pacientas. Daug kalbama apie didelį vairuotojų trūkumą, bet iki šiol vangiai sprendžiama viena opiausių tokią situaciją gilinančių problemų – Lietuvoje teisę dirbti gavusių vilkikų vairuotojų iš trečiųjų...

Zenonas Buivydas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius

Lietuvos politika – tarsi mada. Ji niekada nesibaigia. O jos „kūrybinių kančių“ produkcija – įstatymai – dažniausiai tarnauja ne ūkio interesams, o verslo išbandymams. Tad vis sunkiau pūškuojant ekonomikai įtempta ir paradoksali padėtis susiklosto ir darbo rinkoje. Matome problemas, kurios kartais a...

Viktorija Chockevičiūtė, laida „Piniginiai reikalai“, tekstą parengė Gabija Zdanytė

Gamybos apimtims mažėjant, sunkumų banga pradeda plūsti ir į kitus sektorius, rodo euro zonos rodikliai. Vežėjai Lietuvoje situaciją šiuo metu apibūdina stabilia, tačiau sumažėjęs vartojimas kitose Europos Sąjungos šalyse turi poveikį. Iššūkių kelia ir išaugusi vežėjų pasiūla iš kitų šalių.