Lietuvos transporto ir logistikos sektorius, prisidedantis net 10 proc. prie šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), yra itin svarbus ekonomikai. Jo potencialas – milžiniškas, tačiau norint išlaikyti ir stiprinti šią poziciją, būtina sparčiau diegti inovacijas, stiprinti skaitmenizaciją ir greičiau p...
transporto sektorius
47 straipsnių
„Delfi“ klausia verslo. Transporto sektoriuje – užtraukti stabdžiai ir įtampa dėl situacijos Vokietijoje (3)
Naujienų portalas „Delfi“ vykdo TOP 200 didžiausias pajamas gaunančių Lietuvos įmonių vadovų apklausą, kurios metu teiraujamasi apie įvairias šalies ekonomikos aktualijas. Šį kartą transporto sektoriaus įmonių vadovų buvo klausiama, kaip jie vertina dabartinę Lietuvos ekonominę situaciją bei savo ve...
Nuo kitų metų įsigaliojantys griežtesni „EURO 7“ taršos ribojimo reikalavimai gali dar labiau apsunkinti transporto ir logistikos sektoriaus veiklą. Vis tik keliami tvarumo reikalavimai yra sunkiai įgyvendinami per tokį trumpą laiką.
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius: 17 proc. augo krovinių vežimo apimtys, 2 proc. – keleivių vežimai, stabilizavosi krova Klaipėdos jūrų uoste, pranešė Susisiekimo ministerija.
Viešojoje erdvėje pasirodžiusi informacija, kad Lietuvos Vyriausybė gali praleisti galimybę pasiūlyti kandidatą Europos Komisijos (EK) transporto komisaro pareigoms, sukėlė daug diskusijų. Transporto sektorius yra vienas pagrindinių Lietuvos ekonomikos ramsčių, generuojantis apie 11,2 proc. šalies b...
Transporto įmonės vykdo Vyriausybės iškeltus ekologijos reikalavimus, tačiau tai daryti darosi vis sunkiau – valstybė nėra linkusi finansiškai prisidėti prie perėjimo prie alternatyvaus kuro, o pačios įmonės finansiškai tokių išlaidų sau negali leisti. Nors valstybė biudžete ir yra numačiusi beveik ...
Lietuvos transporto sektoriuje pokyčiai – prasidėjo migracija iš Lenkijos, kur mūsiškiai, bijodami Mobilumo paketo, buvo perkėlę dalį verslo, atgal į tėvynę.
Transporto milijardierius Raila – nuo vieno naudoto sunkvežimio iki milžinės „Girtekos“ ir šeimos biuro (8)
Mindaugas Raila prekiavo šaldyta žuvimi ir gyveno nuo algos iki algos, kai draugas jam pasiūlė išbandyti jėgas transporto srityje.
Įdarbinti užsieniečius Lietuvoje gali būti sunkiau: griežtinama tvarka, bet dėl vienos profesijos matytų išimtį (9)
Vyriausybė jau pritarė, o Seimas toliau svarsto siūlymus griežtinti užsieniečių įdarbinimo sąlygas. Kaip teigia ekspertai, to imamasi ne vien dėl nacionalinio saugumo, bet ir pastebint, kad atvažiuoja nekvalifikuota darbo jėga, daugėja nelegalaus darbo atvejų. Kaip turėtų atrodyti naujoji tvarka ir ...
Rusijai sukėlus karą Ukrainoje, buvo priimtas išmintingas sprendimas agresorių stabdyti ekonominėmis priemonėmis, kurios yra ne tik moralinė, bet ir ekonominė būtinybė, kadangi yra nukreiptos tiesiogiai į agresorės Rusijos ir ją remiančios Baltarusijos ekonominę, o tuo pačiu ir karinę galią. Vis dėl...
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išgyveno sudėtingą laikotarpį, kurį lėmė pasaulio ekonomikos svyravimai, tebesitęsiantis „Covid-19“ pandemijos poveikis ir geopolitinė įtampa, ypač karas Ukrainoje. Jau pirmąjį praėjusių metų ketvirtį smarkiai sumažėjus krovinių transportavimo pore...
Šiuo metu transporto ir logistikos sektoriui keliama daug reikalavimų iš Europos Sąjungos (ES) ir nacionalinių institucijų. Prie duomenų perdavimo greitu laiku prisidės tvarumo koeficiento skaičiavimas, tuščių kilometrų mažinimas ir kiti dalykai, kurių didžiąją dalį tikrai galėtų padėti sutvarkyti v...
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius – tarsi platus vandenynas, kuriame bangos niekada nesibaigia. Jau dabar aišku, kad čia 2024-aisiais, kaip ir šiais metais, netrūks iššūkių, o viena pagrindinių problemų bus darbuotojų paieškos ir įdarbinimas. Transporto ir logistikos sektorius kasmet sugen...
Transporto inovacijų asociacijos (TIA) atlikta transporto ir logistikos įmonių apklausa atskleidė sudėtingą sektoriaus, atsidūrusio kryžkelėje ir susiduriančio su ekonomikos nuosmukiu, vaizdą – net 58 proc. apklausoje dalyvavusių transporto ir logistikos sektoriaus įmonių 2023 metus vertina kaip nes...
Pasaulyje, kuriame svarbiausia yra laikas ir efektyvumas, transporto ir logistikos sektorius atsidūrė inovacijų kryžkelėje.
Norėjo geresnio gyvenimo, o atsidūrė akligatvyje. Tokią frazę tam tikrais atvejais galima pavartoti kalbant apie transporto sektoriuje įsivyravusią problemą – Lietuvoje teisę dirbti gavusių vilkikų vairuotojų iš trečiųjų šalių „nuomą“ užsienio šalims. Dažnai kalbama apie nuostolį dėl vairuotojų „nuo...
Europos Komisijai paskelbus trečiąjį 250 mln. eurų vertės šaukimą dėl saugių vilkikų stovėjimo aikštelių statybų, transporto ir logistikos sektorius tikisi, kad lankstesnės sąlygos projektų vykdytojams pagaliau padarys proveržį, siekiant Europos Sąjungoje (ES) sukurti infrastruktūrą, kuri užtikrintų...
Lietuvos transporto sektorius yra tarsi sužeistas, tačiau daktaro prisišaukti niekaip negalintis pacientas. Daug kalbama apie didelį vairuotojų trūkumą, bet iki šiol vangiai sprendžiama viena opiausių tokią situaciją gilinančių problemų – Lietuvoje teisę dirbti gavusių vilkikų vairuotojų iš trečiųjų...
Lietuvos politika – tarsi mada. Ji niekada nesibaigia. O jos „kūrybinių kančių“ produkcija – įstatymai – dažniausiai tarnauja ne ūkio interesams, o verslo išbandymams. Tad vis sunkiau pūškuojant ekonomikai įtempta ir paradoksali padėtis susiklosto ir darbo rinkoje. Matome problemas, kurios kartais a...
Ruduo daliai verslų gali būti negailestingas: ES kelių transporto pasiūla – didesnė negu paklausa (1)
Gamybos apimtims mažėjant, sunkumų banga pradeda plūsti ir į kitus sektorius, rodo euro zonos rodikliai. Vežėjai Lietuvoje situaciją šiuo metu apibūdina stabilia, tačiau sumažėjęs vartojimas kitose Europos Sąjungos šalyse turi poveikį. Iššūkių kelia ir išaugusi vežėjų pasiūla iš kitų šalių.