Elektronikos atliekoms išliekant labiausiai augančiu atliekų srautu pasaulyje ir sparčiai populiarėjant tvarumo idėjoms kyla klausimas, ar elektronikos sektorius ir tvarumas gali būti suderinami?
Veronika Masalienė
55 straipsnių
Apklausos rodo, kad vienas žmogus vidutiniškai prikaupia 5 kilogramus nebenaudojamų prietaisų. Pagal naujausius Jungtinių Tautų duomenims, šiemet vienam žmogui teks apie 8 kilogramus elektronikos atliekų. Iš viso tai sudarys daugiau nei 61 milijoną tonų – daugiau, nei sveria Didžioji kinų siena.
Akis badančių ir vietas užimančių eksploatuoti netinkamų transporto priemonių (ENTP) daugiabučių kiemuose ir kitose viešose vietose lieka vis mažiau. Tai įrodo ir statistika – Lietuvoje jau kurį laiką auga skaičius nebevažiuojančių automobilių, su kuriais šeimininkai atsisveikina pagal visas taisykl...
Šių atliekų rastume beveik visuose namuose: specialistai įspėjo, kodėl jų reikėtų nedelsiant atsikratyti (1)
Spalio 14–oji – tarptautinė elektronikos atliekų diena, kurią daugybė žmonių mini išvaduodami namus ir biurus nuo nereikalingų ir sugedusių elektronikos prietaisų, baterijų ar buitinės technikos atliekų. Tačiau svarbu įsidėmėti, kad šių atliekų palikti prie konteinerių negalima – jas nemokamai suren...
Įsitvirtinus pavasariui, į lauką išvažiuoja elektriniai paspirtukai, dviračiai, vienaračiai, riedžiai ir panašios susisiekimo priemonės. Kai kurie miestai, pavyzdžiui, Paryžius planuoja uždrausti paspirtukų nuomą, tačiau daugumoje miestų jie išlieka paklausūs. Skaičiuojama, kad iki 2028-ųjų pasaulyj...
Daugiabučių kiemuose, didelėse stovėjimo aikštelėse ir kitose vietose vis dar galima aptikti be priežiūros paliktų, apgadintų ar pusiau išardytų automobilių. Tokios transporto priemonės ne tik užima vietą, darko vaizdą, bet ir gali į aplinką išskirti kenksmingų medžiagų. Tiesa, vis daugiau tokių tra...
Ne visi nebereikalingi telefonai yra perdirbami, kad iš jų būtų atgautos vertingos medžiagos. Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijas vienijanti tarptautinė asociacija „WEEE Forum“ suskaičiavo, kad vien pernai pasaulyje turėjo susidaryti 5,3 mlrd. vienetų nebereikalingų telefonų, tačiau...
Vį „Regitra“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvoje buvo išregistruoti 172728 M1 klasės automobiliai. Iš jų daugiau nei 25 tūkst. išregistruoti baigus eksploatavimą ir pranešus apie sunaikinimą. Tai didžiausia dėl šios priežasties išregistruotų automobilių dalis per pastaruosius kelerius metus. At...
Iškritęs sniegas priminė įsisenėjusią problemą – kiemus, šaligatvius, kelkraščius užgriozdinantys apleisti automobiliai. Šaltuoju metų laiku eksploatuoti netinkamos transporto priemonės (ENTP) trukdo valyti sniegą, dėl to, ypač daugiabučių kiemuose tampa ankšta ir ima dar labiau stigti automobilių s...
Jei vasarą nemažai keliavote automobiliu, dabar – pats laikas profilaktiniam jo patikrinimui. Po tolimesnių kelionių gali būti nusidėvėjusios kai kurios dalys, o prastėjant orams verta pagalvoti ir apie padangų keitimą. Į ką atkreipti dėmesį, pranešime žiniasklaidai, pataria specialistai.
Lietuvoje oficialiai perdirbama mažiau nei ketvirtadalis visos rinkai patiektos automobilių alyvos ir tokia padėtis nesikeičia jau daug metų. Kur patenka likusi didžioji dalis seno automobilių tepalo ir kodėl aplinkosaugininkams tai kelia didelių rūpesčių, klausiama pranešime žiniasklaidai?
Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių atliekų (plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos, sėdynių, kilimėlių, alyvos ar padangų) yra tinkami nesutvarkomos, patenka į pamiškes ir kitas atokesnes vietas, teršia aplinką. Už po automobilių ardymo be...
Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas. Naudojimasis nuosavu automobiliu leidžia išvengti viešojo transporto ir tiesioginio kontakto su aplinka. Kaip saugiai pakeisti padangas karantino metu ir kur dėti netinkamas naudojimui, klausiama prane...
Lietuvoje kiekvienais metais susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių, kuriuos gamintojai ir importuotojai parduoda rinkoje atskirai. Nemažai akumuliatorių, kuriuos irgi būtina tinkamai perdirbti, į šalį įvažiuoja ir su transporto priemonėmis. Gyventojai šias pavojing...
Automobilių servisuose susidarančios atliekos vis dar kelia nemažai rūpesčių dėl netinkamo jų sutvarkymo. Transporto priemonių naudota alyva neretai šildomos patalpos ir taip teršiamas oras, tačiau už netinkamą atliekų šalinimą gresia tūkstantinės baudos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Remontuojant ir ardant automobilius, susidaro nemažai atliekų, kurios laikomos pavojingomis. Kas atsitinka su naudotais automobilių filtrais ir amortizatoriais bei kitomis atliekomis, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Elektroninė įranga, kosmetika ir žaislai yra vienos populiariausių dovanų Kalėdoms. Ar susimąstome, kad neretai išpakuotos kalėdinės dovanos taip ir lieka nepanaudotos arba net patenka į sąvartyną?
Dėl užklupusių šalčių automobilių naudotos alyvos pridavimas pastebimai sumažėja. Oficiali statistika rodo, kad Lietuvoje sutvarkoma mažiau nei ketvirtadalis automobilių alyvos atliekų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Jungtinėse Valstijose apie 80 proc. netinkamos eksploatuoti transporto priemonės yra perdirbama. Kodėl automobilių atliekų perdirbimas antrinėje rinkoje yra toks svarbus ir kaip sekasi Lietuvai, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Kasmet į Lietuvos rinką patiekiama mažiausiai 40 tūkst. tonų padangų ir maždaug tik pusė jų yra sutvarkoma. Ką keisti, kad veikianti sistema užtikrintų visų senų padangų surinkimą ir sutvarkymą bei sudarytų sąlygas gyventojams ir verslui padangų atliekas nemokamai atiduoti atliekų tvarkytojams?