Lietuviai prioritetą teikia išankstinėms rezervacijoms

Lietuviai savo laiką planuoja, todėl vis dažniau staliukus restoranuose, ypač geriausiuose, užsako iš anksto. Atlikdami rezervaciją lankytojai gali būti tikri, kad konkrečią dieną bei valandą tikrai gaus vietą pageidaujamoje maitinimo įstaigoje. Toks svečių poreikis keičia ir rezervacijų priėmimo politiką restoranuose.

„Per pastaruosius metus pastebėjome itin didelį restoranų susidomėjimą rezervacijų sistema. Svarbiausias to argumentas – galimybė būti prieinamiems kiekvieną dieną bet kuriuo paros metu. Kartu vis dažniau internetinių rezervacijų galimybę savo svečiams pradeda siūlyti ne tik didžiųjų Lietuvos miestų restoranai, bet ir įsikūrę mažesniuose miesteliuose, tokiuose, kaip Prienai, Birštonas ar Šilalė“, – kalbėjo „Tablein“ sistemos projektų vadovė Eglė.

Restorane

Restoranuose dažniausiai lankosi grupėmis

Anot Eglės, Vilniaus ir Kauno restoranuose staliukai dažniausiai rezervuojami 2-4 asmenims. Klaipėdoje šis skaičius didesnis: fiksuojami 3-5 žmonių vizitai. Tokie duomenys tik patvirtina, kad lietuviai restoranuose įprastai lankosi nedidelėmis kompanijomis.

Kartu pastebima ir dar viena tendencija: tautiečiai prioritetą teikia naujoms patirtims, todėl mėgsta kaskart išbandyti vis naujas vietas. Ilgainiui tokie eksperimentai leidžia kiekvienam atrasti savo mylimiausias, kuriose pradeda burtis lojalių svečių gretos: daugumoje restoranų kas 3–4 klientas yra sugrįžtantis.

Sezoniškumas taip pat sąlygoja lietuvių įpročius: didesnėmis grupėmis ne namuose dažniausiai valgo būtent gruodį. Mažesnių kompanijų apsilankymams restoranuose itin populiariais išlieka kovo, gegužės ir birželio mėnesiais, o sausį bei balandį – svečių sulaukiama mažiausiai.

Restorane

Svečių geografija: nuo lietuvių iki amerikiečių, skandinavų ir rumunų

Procentiškai, didžioji dauguma svečių mūsų šalies restoranuose yra lietuviai. Vis dėlto, tiek augant turistų bei verslo reikalais į Lietuvą atvykstančių užsieniečių srautams, tiek didėjant Lietuvoje apsigyvenančių kitataučių skaičiui, keičiasi ir maitinimo įstaigų lankytojų geografija.

„Statistiškai, po lietuvių mūsų šalies restoranuose dažniausiai lankosi svečiai iš Didžiosios Britanijos bei Jungtinių Amerikos Valstijų. Į geografinį dešimtuką taip pat patenka Rumunija, Vokietija, Latvija, Malta, Švedija, Suomija ir Norvegija“, – Lietuvos restoranų svečius pristatė rezervacijų sistemos atstovai. Būtent dėl sparčiai augančio užsienio lankytojų skaičiaus, daugumoje vietų valgiaraščiai pateikiami ne tik lietuvių, bet ir anglų kalbomis.

Gudrybė norintiems maisto sulaukti greičiau

Kaip atskleidžia internetinių rezervacijų portalo pateikta statistika, rezervacijoms populiariausi laikai mūsų šalies restoranuose yra 12:00 ir 13:00 per pietus bei 18:00 ir 19:00 vakare. Piko valandomis gali būti susiduriama su lėtesniu aptarnavimu, tenka ilgiau laukti maisto, tačiau, anot rezervacijų ekspertų, egzistuoja gudrybė, leidžianti net ir labiausiai užimtu metu išvengti šių nepatogumų.

„Jei tik galite, būkite šiek tiek lankstesni. Visiems svečiams susirinkus tą pačią valandą, padavėjams užtrunka prieiti prie kiekvieno staliuko ir priimti užsakymus, o virtuvės komandai tampa sudėtingiau kontroliuoti savo užimtumą. Dėl šios priežasties, rezervacijų sistema leidžia išmaniai kontroliuoti lankytojų skaičių per tam tikrą laikotarpį. Taigi, jeigu piko valandomis norite gauti daugiau dėmesio bei apskritai būti labiau patenkinti savo patirtimi restorane, staliuką rezervuokite ne įprastomis 18:00 ar 19:00 valandomis, o, pavyzdžiui, 18:45 ar 19:30“, – patarimu pasidalino projektų vadovė.

Lietuvių požiūris į rezervacijas – atsakingas

Natūralu, kad žmonių planai gali keistis, todėl kartais tenka koreguoti vizito restorane laiką ar rezervaciją apskritai atšaukti. Į tai lietuviai taip pat žiūri atsakingai.

„Stebint pačių klientų įpročius, išties mažėja apie pasikeitimus restoranams nieko nepranešančių ir tiesiog neatvykstančių klientų. Susiklosčius situacijai lankytojai jaučia atsakomybę atšaukti savo užsakymą, o tai – atlaisvina vietą kitiems.

Žvelgiant statistiškai, apie 18 proc. rezervacijų, pasikeitus planams, yra atšaukiamos. Kartu fiksuojame apie 3 proc. atvejų, kai žmonės, iš anksto neinformavę, taip ir nepasirodo. Įprastai, tai – staliuką telefonu užsakę svečiai. Nors 3 proc. neatrodytų didelis skaičius, tačiau iš 5 milijonų jau suskaičiuotume apie 150 000, kas yra išties daug. Dėl šios priežasties Lietuvos restoranai vis dažniau taiko užsienyje jau kasdienybe tapusią praktiką – rezervaciją apmokestinti tam tikra suma, vėliau išskaičiuojama iš bendros vakarienės sąskaitos, ar garantijai išsisaugoti rezervuojančiojo banko kortelės, nuo kurios nuskaičiuojamas neatvykimo ar atšaukimo mokestis, duomenis. Tai – populiarios priemonės rezervacijoms piko valandomis penktadieniais bei šeštadieniais. Kartu jas visos dienos metu taiko itin užimti mažieji Lietuvos restoranai. Taip ne tik sumažinamas neatvykimų skaičius iki vos kelių asmenų per metus, bet ir patys svečiai jaučia dar didesnį užtikrintumą dėl savo rezervacijos“, – sakė Eglė.

Sukūrė erdvę, kurioje – nesuklastoti atsiliepimai

Iš lūpų į lūpas sklindanti reklama – pati veiksmingiausia. Tai puikiai įrodo ir rezervacijų sistemos praktika. kad būtų išvengta netikrų komentarų, sistema uždara sistema leidžia atsiliepimą palikti tik staliuką rezervavusiems ir iš tikrųjų restorane apsilankiusiems svečiams. Tokie komentarai – patikimi, todėl leidžia tinkamiausią restoraną pasirinkti dar paprasčiau.

Rezervacijų ekspertė pridūrė, kad būtent šis atsiliepimų skaidrumas padiktavo dar nuo 2019-ųjų kasmet organizuojamus sistemos apdovanojimus, kuriuose lankytojai išrenkia geriausius restoranus. Šį atgalinį ryšį itin vertina ir patys restoranai, turintys galimybę dar aiškiau suprasti klientų poreikius.

Susigundžiusiems apsilankyti restorane, bet nežinantiems, kokį išsirintki, gal padės paskelbtas 30 geriausių restoranų sąrašas. Kaip sako reitingo sumanytojas Gero maisto akademijos įkūrėjas Linas Petrukaitis, šis sąrašas ir sumanytas tam, kad žmonės žinotų, kokį restoraną verta rinktis: Paskelbta 30 geriausių restoranų Lietuvoje – vienas „Michelin“ žvaigždę turintis restoranas nepateko net į 10-uką