Kaip pranešama, Lietuvos bitininkų sąjunga sulaukė laiško iš Estijos bitininkų profesionalų asociacijos, kad Vokietijos laboratorijoje QSI buvo atliktas Estijos prekybos centre „Lidl“ parduodamo „Mazurskie miody“ medaus tyrimas, o jame rasta netipinių medui cukrų ir šis produktas išimtas iš prekybos. Dėl to Lietuvos bitininkų sąjunga š. m. balandžio 18 d. raštu kreipėsi į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT), paprašyta imtis būtinų veiksmų ir patikrinti to paties ženklo medaus, parduodamo Lietuvos „Lidl“ parduotuvėse kokybę.

„Liepos 25 d. VMVT Priežiūros departamentas informavo, kad išnagrinėjo gautą prašymą ir atliko neplaninį „Lidl Lietuva“ sandėliavimo, saugojimo ir maisto produktų didmeninės prekybos ūkio subjekto patikrinimą, kurio metu atrinko gamintojo „Mazurskie miody Bogdan Piasedki“ ES šalių ir ne ES šalių kilmės įvairių žiedų bičių medaus „Mazurskie miody“ mėginį medaus autentiškumui nustatyti. Šis mėginys buvo išsiųstas į Vokietijos laboratoriją ištirti.

Gautas tyrimų protokolas, kad, remiantis dabartine „Bruker BioSpin GmbH“ „Honey-ProfilingTM“ duomenų baze ir laboratorijos QSI interpretacija, mėginys neatitinka žemės ūkio ministro įsakymo „Dėl medaus techninio reglamento patvirtinimo“ reikalavimų. Mėginyje buvo aptikti netipiniai medui cukrūs. Taigi, jis neatitinka autentiškam medui keliamų reikalavimų, kaip numatyta reglamente“, – informuoja Bitininkų sąjunga.

VMVT Priežiūros departamento Kauno apygardos priežiūros skyrius surašė sprendimą „Dėl produkto tiekimo rinkai uždraudimo“, kuriuo „Lidl“ įpareigotas pašalinti produktą iš rinkos.

Įsigiję gali susigrąžinti pinigus

Prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ šią žinią patvirtino ir patikina, kad prekė iš prekybos išimta. Tuo pačiu nurodoma, kad ji nekelia rizikos sveikatai.

„VMVT liepos mėnesį informavo bendrovę „Lidl Lietuva“ apie tai, viename iš parduodamo medaus produktų buvo nustatyta kokybinių rodiklių neatitiktis. Skiriant dėmesį produktų kokybei ir saugumui, visa šio produkto partija nedelsiant buvo išimta iš prekybos.

Šis produktas nekelia rizikos jį įsigijusių klientų sveikatai. Nepaisant to, sudarėme galimybes klientams atgauti pinigus už jį – tam tereikia kreiptis užpildant formą „Lidl Lietuva“ tinklalapyje ar nemokamu informacijos telefonu 8 800 10011.

„Lidl“ taiko nuoseklią produktų kokybės užtikrinimo sistemą, todėl produktų kokybė yra tikrinama nuolat. Prekybos tinklas griežtai rūpinasi maisto produktų kokybe nuo derybų su tiekėjais apie galimą bendradarbiavimą pradžios bei jų gaminių įtraukimo į asortimentą, iki kasdienės prekybos. „Lidl“ ne tik reikalauja iš partnerių reguliariai tirti produkciją, bet ir pats atitinkamai inicijuoja procesų patikras tiekėjų gamybos vietose“, – rašoma prekybos tinklo komentare.