Pernai „Pienas LT“ sumokėti mokesčiai į Lietuvos biudžetą išaugo beveik 1, 7 kartų – nuo 1 mln. Eur 2017 metais iki 1,7 mln. Eur, rašoma įmonės pranešime.
Pernai įmonė supirko daugiau nei 152 tūkst. tonų pieno žaliavos, 13 proc. daugiau nei 2017m. Per metus įmonė pagamino beveik 4 700 t sausų pieno baltymų. 2018 metais įmonė į verslo plėtrą ir palaikymą investavo 400 tūkst. Eur. Kooperatyvo narių skaičius išlieka stabilus –190 ūkių.
„Nuolat ieškome sprendimų padidinti pridėtinę vertę iš pieno žaliavos, kad kooperatyvo nariai gautų daugiau naudos iš parduodamo pieno. Gerus veiklos rezultatus nulėmė ir pelną augino strateginiai įmonės valdymo ir pardavimų sprendimai. Svarbu tai, kad įmonė nuosekliai didino gamybos apimtis. Pernai dėmesys buvo skiriamas veiklos efektyvinimui ir sąnaudų mažinimui. Tarp svarbiausių sėkmės prielaidų buvo efektyvesnis gamybos valdymas, išnaudojant turimus resursus, taip pat išeigų gamybos procesuose valdymas“, – sako Mantas Rudaitis, ŽŪK „Pienas LT“ generalinis direktorius.
Įmonė veikia tik trečius metus, todėl komanda nuolat kaupia patirtį ir tobulina procesus, atsižvelgdama į iš išmoktas pamokas. Įmonės vadovai nuo praėjusių metų ypatingą dėmesį skiria strateginiam tikslui – gamybos pajėgumų didinimui. Paskutiniame praėjusių metų ketvirtyje įmonė išnaudojo apie 70 proc. savo gamybos pajėgumo, o nuo šių metų sausio gamybą padidino iki 85 proc. Trūkstamą pieno žaliavą įmonė perka iš komercinių pardavėjų ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje. Šiais metais įmonė planuoja ieškoti papildomų galimybių pirkti pieno žaliavą iš Lietuvos ūkininkų.
Gamykloje „Pienas LT“ pagaminti produktai jau trečius metus parduodami pasaulinėje rinkoje su prekiniu ženklu „BaltMilk". Eksportas stabiliai augo esamose bei naujose rinkose. Išplėsta pardavimų geografija į 34 pasaulio šalis Afrikoje, Vidurio Rytų ir Azijos regionuose leido sumažinti pardavimų koncentraciją ES.
„Jau įpratome, kad dėl neatitikimo tarp pieno gamybos ir pieno produktų vartojimo, visame pasaulyje nuolat vyksta pieno produktų rinkų trumpalaikiai svyravimai“, – sako M. Rudaitis. „Pernai pasaulinėje rinkoje stabilizavosi mūsų gaminamų produktų kainos – mažėjančias pieno riebalų kainas atsvėrė augančios baltymų produktų kainos. Be to, rinkos dalyvių lūkesčius teigiamai paveikė tai, kad Europos Komisijai pavyko parduoti beveik visas nugriebto pieno miltų atsargas iš intervencinių sandėlių. Dėl šios situacijos pasaulinėje rinkoje mums pavyko paskutiniame ketvirtyje stabilizuoti natūralaus pieno supirkimo kainas, todėl išlaikėme pieno žaliavos pardavėjų pasitikėjimą mūsų kooperatyvu“.
Išskirtinį dėmesį „Pienas LT“ pernai skyrė Kinijos rinkai. Šiais metais į Kiniją bus išsiųsta pirmoji partija 20 t pieno baltymų koncentrato (MPC85). Artimiausiu metu planuojama, jog pardavimai šioje rinkoje augs ir tai taps vienu iš svarbių įmonės augimo faktorių.