Komandos pilotai Rokas Kvedaras, Rimvydas Savickas ir Rolandas Salys neslepėpė – rikiuotis Šiaurės Europos zonos ištvermės lenktynių čempionato (NEZ6H) bendros įskaitos lentelės 6-oje pozicijoje yra tikra garbė. Per 8-erius metus Baltijos žiedinių ištvermės lenktynių čempionatas išaugo iki stiprių tarptautinių lenktynių lygio, kur susirenka stipriausi žiedinių lenktynių pilotai. Šių metų sezone į startą stojo daugiau nei 30 komandų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos bei Rusijos.

Finalas Estijoje

Jau priešpaskutiniame etape „Energizer Racing“ komandos gretas papildė ilgametis automobilių sporto treneris Dalius Steponavičius, dirbantis su „LeMans“ prototipais lenktyniaujančiais pilotais ir ekipomis visoje Europoje. Daliaus indėlis į „Energizer Racing“ sezono rezultatus yra neįkainojamas – strategas ne tik dirbo su kiekvienu komandos lenktynininku atskirai, tačiau ir sudėliodavo idealias ir pasiteisinusias strategijas kiekvienam etapui.

Estijoje – ne išimtis. Lietus ir dargana jaukė visų komandų planus. Iš karto po starto jautėsi lengvas sumišimas – dalis automobilių buvo su lietaus, dalis bandė laimę su „slick“ tipo padangomis. Greičių skirtumai, neaiški padėtis turnyro lentelėje ir noras nugalėti diktavo tempą pirmas 30 minučių, kurių metu jautėsi suirutė.

„Energizer Racing“ trenerio Daliaus pirmasis nurodymas lenktynėse startavusiam Rimvydui Savickui – sekti padangas ir jų darbą. Reikėjo išlaukti momento, kai trajektorijos pradžius ir bus galima uždėti „slick“ tipo padangas.

Komanda startavo paskutinėje TCR klasės vietoje. Tam yra dvi priežastys – naudojamas pirmosios kartos „Golf TCR“ jau nėra toks konkurencingas kaip naujausi „Cupra“ ar antrosios kartos „Golf GTI TCR“ automobiliai. Antroji priežastis – strategija. Kaip teigė komandos lenktynininkas Rimvydas Savickas, komanda specialiai nekeičia bolido nustatymų kvalifikacijai. Važiuojama tokiu bolidu, kuriuo teks startuoti planuojamomis sekančios dienos lenktynių oro sąlygomis. Svarbu tik patekti į panašaus pajėgumo mašinų grupę. 6 valandų trukmės lenktynėse starto pozicija mažai ką lemia. Tai tik keletas metrų vos ne tūkstančio kilometrų distancijoje. Svarbiau – išlaikyti suplanuotą visos vieno piloto lenktynių sesijos, kuri trunka ilgiau nei valandą, tempą. Ši strategija pilnai pasiteisino, nes jau įpusėjus lenktynėms, komanda artėjo podiumo TCR klasėje link.

Tačiau automobilių sportas tuo įdomus ir nenuspėjamas, kad čia gali nutikti bet kas ir kartu sujaukti visus planus ar sugriauti visas tobuliausias strategijas. Komandos pilotui Rolandui Saliui, lenktynės vos nesibaigė susidūrimu su netikėtinai į orą pakilusiu „Subaru“ automobiliu. Pastarajam nulūžo galinis kairys ratas, automobilis tiesiai prieš „Energizer Racing“ bolido priekį pakilo į orą.

"Energizer Racing" komanda

Šis keistas incidentas įvyko greičiausiame Parnu trasos posūkyje. „Energizer Racing“ Volkswagen buvo apgadintas tiek atskridusio rato, tiek apsisukusios ir atsitrenkusios „Kautra Subaru Racing Team“ mašinos. „Energizer Racing“ komanda privalėjo pakeisti sulaužytą ratlankį bei susiklijuoti priekinį buferį ir sparnus.

Po šios avarijos į trasą, prieš pat „Energizer Racing “ bolidą, išvažiavo saugos automobilis. To pasekoje komanda pralošė visą lenktynių ratą artimiausiems konkurentams kovoje dėl 3-ios vietos. Visgi ant podiumo pastaruoju metu užlipti darosi vis sunkiau, kadangi TCR klasė vis pildosi – šiame sezone dalyvavo net 9-ios komandos turinčios TCR bolidus. Be to, šioje šios klasės automobilius vairuoja tikri savo srities profesionalai kaip, pavyzdžiui, Konstantins Calko – vienintelis Baltijos šalių pilotas startavęs „LeMans 24h
lenktynėse bei automobilių sporto meistras Ramūnas Čapkauskas, kurio puikūs rezultatai nebestebina nieko.

Šiais metais profesionaliai pasiruošė ir puikiai pasirodė „Dream 2 Drive Pro“ ekipa, kuri iškovojo antrąją vietą TCR klasėje. Solidžiai pasirodė ir „Nokker“ bei „Skuba“ ekipos su naujausios kartos „Golf GTI TCR“ automobiliais. Deja, juos irgi kai kuriuose etapuose lydėjo nesėkmės. Dar geresnius rezultatus ir greitesnį tempą visą sezoną diktavo ir „Igorio Lankai“ su „Cupra TCR“ bolidu. Tik keistai sukritusi techninių nesėkmių virtinė neleido pakovoti dėl aukščiausių pozicijų praeito sezono čempionei, komandai „GSR Motorsport“.

"Energizer Racing" komanda

Šešta vieta bendroje įskaitoje

Visgi komandos pilotai savo rezultatu sezono įskaitoje yra patenkinti. 6-oji vieta bendroje įskaitoje ir 5-oji konkurencingiausioje TCR klasėje yra solidus rezultatas, o „Energizer Racing“ iškovota bronzinė taurė „Suomijos Grand Prix“ lenktynėse atperka visas įdėtas pastangas šio sezono metu.

Šiame sezone į startą stojo egzotiškas ir labai greitas „Lamborghini Huracan“, nepavejamai greiti „Porsche 911 GT3“, „Porsche Cayman GT4“ bei ne vienas „BMW M3 V8“. Kelios dešimtys vienodai konkurencingų bolidų, kurie kovojo dėl čempionų vardo. Tad komandos pilotai teigė, jog komandos debiutas Šiaurės Europos zonos ištvermės lenktynių čempionate (NEZ6H) tikrai buvo sėkmingesnis nei planuota ir kartu suteikė daug patirties bei motyvacijos būsimiems iššūkiams tarptautinėse lenktynėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)