Benediktas Vanagas juokauja, kad Rugsėjo 1-oji atėjo ne tik mokiniams, bet ir lenktynininkams. Savaitę prieš artėjantį startą Elektrėnuose jo vadovaujama ekipa skyrė intensyvioms pamokoms specialiai surengtoje treniruočių stovykloje. Jiems talkino jau kone etatiniu komandos instruktoriumi tapęs Estijos ralio čempionas Egonas Kauras.
Sieks išsaugoti lyderių pozicijas
„Nuo pat pirmadienio aktyviai dirbome. Egonas mums labai padeda perprasti naujas subtilybes ir pasitikrinti tai, ką jau mokėjome anksčiau. Pagrindinis prioritetas – stenogramos surašymas. Kartais iš šalies gali pasirodyti, kad pasiruošimas raliui trunka dieną prieš varžybas, susipažįstant su trasa, tačiau realybėje tai yra ilgas, kruopštus ir daug pastangų reikalaujantis darbas ne tik lenktynininkams, bet ir visam komandos personalui“, – kalbėjo B. Vanagas tikėdamasis, kad po sunkių pratybų bus gerokai lengviau kovoje.
Pirmiausia su tituluotu treneriu dirbo komandos jaunimas – Jonas Pipiras su šturmanu Aisvydu Paliukėnu. Jiedu su savuoju „Ford Fiesta R2T“ automobiliu po trijų čempionato etapų šiai dienai ryškia persvara pirmauja LARČ4 klasės įskaitoje, todėl ekipažas neslepia ambicijų ir toliau išlaikyti lyderių poziciją. Be to, jie kol kas žengia antri tarp visų dviem ratais varomų automobilių, nusileisdami tik pernykščiam Lietuvos čempionui – latviui Janui Vorobjovui, šiemet persėdusiam į viena ašimi varomą BMW markės automobilį.
„Egonas padėjo patikslinti kai kuriuos stenogramos elementus. Pasitreniravome, atlikome technikos testus, gavome patarimų dėl pakabos reguliavimo. Viskas praėjo sklandžiai ir tai suteikė tvirtesnį pasitikėjimą savo jėgomis po praėjusio ne itin sėkmingo etapo Rokiškyje, kuomet neatradome tikrojo savo važiavimo tempo. Tikimės, kad visa tai pasiteisins artėjančiame Elektrėnų ralyje“, – treniruotes apibendrino A. Paliukėnas.
„Toyota“ vairas – lyg laivo šturvalas
Toliau estafetę parėmė B. Vanago ir Mindaugo Čepulio tandemas. Demonstruodamas spalvotais žymekliais išmargintą susipažinimui su trasa naudojamo „Toyota“ visureigio vairą, Dakaro lenktynininkas pasakojo, kad toks laivo šturvalą primenantis patobulinimas leidžia ekipažo nariams dirbti preciziškiau: „Tai savotiškas papildomas įrankis, padedantis geriau vertinti vairo padėtį posūkiuose ir tiksliau užsirašyti stenogramą.“
Praėjus daugiau kaip mėnesiui nuo paskutinio ralio Rokiškio apylinkėse lenktynininkai treniruotėse stengėsi susigrąžinti greičio pojūčius. Trečia treniruočių diena buvo dedikuota technikos bandymams ir korekcijoms.
„Kiekviena treniruotė suteikia vis naujos informacijos. Būtent toks ir turi būti efektyvių pratybų rezultatas. Tikėkimės, kad tas žinias sėkmingai panaudosime ralio trasoje Elektrėnų apylinkėse ir viskas turėtų būti labai gerai“, – su pozityviu nusiteikimu „Rally Elektrėnai 2018“ starto tarp Vilniaus ir Kauno laukia šturmanas M. Čepulis.
B. Vanagas taip pat užsiminė įvedęs keletą pakeitimų techniniuose automobilio parametruose keičiant „Black Ghost“ („Juodasis vaiduoklis“, – liet.) praminto lenktyninio „Škoda Fabia R5“ automobilio pakabos bei diferencialo nustatymus.
Be to, ištikimi ekipažo aistruoliai jau žino, kad per paskutinį mėnesį „intervencijos“ sulaukė ir gyvybiškai svarbus agregatas – motoras. Po kelių tūkstančių kilometrų, nuvažiuotų lenktyniniu režimu, variklis buvo iš pagrindų atnaujintas.
Tikslas: jokių improvizacijų
„Paskutiniai du mėnesiai man vis dar yra nemažas šokas. Visą gyvenimą maniau, kad ralis didžiąja dalimi yra improvizacija, bet kuo toliau, tuo labiau įsitikinu, kad nieko panašaus – tai labai tikslus reikalas. Antraip viskas gali labai brangiai kainuoti“, – šyptelėjo lenktynininkas.
Tuo metu svečias iš Estijos E. Kaur džiaugėsi pastarųjų trijų dienų rezultatu ir gyrė kolegas lietuvius už demonstruojamą progresą: „Mes gerai žinome tą faktorių, kurio įtaką lenktynėse privalome maksimaliai sumažinti – tai Benedikto jau minėta improvizacija. Greičio ruože ji tikrai nepageidautina, todėl mokėmės viską atlikti kiek galima preciziškiau, kad vairuotoją pasiektų kuo konkretesnė informacija ir netektų prie vairo ekspromtu griebtis nenumatytų veiksmų. Kitas svarbus aspektas – „paklusnus“ automobilis, kad pilotas nuolat jaustų ir efektyviai kontroliuotų jo „elgseną“ trasoje. Manau, kad per šias dienas mes visa tai pasiekėme.“
Penktadienį nuo ryto „Rally Elektrėnai“ dalyviai susipažins su jų laukiančiais 16 greičio ruožų, kurie iš viso sudarys 100 km. Vakarop jų laukia iškilminga starto ceremonija ir pirmieji du greičio ruožai. Tolesnės kovos persikels į šeštadienį.
Norą startuoti ralyje iš viso pareiškė daugiau kaip šešiasdešimt ekipažų. Be Lietuvos ir Lenkijos lenktynininkų prie starto linijos rikiuosis svečiai iš Latvijos, Estijos, Ukrainos, Jungtinės Karalystės, Suomijos ir Rusijos.