Kur slypi šio nelengvo iššūkio užkratas? Labiausiai viruso paveikti ilgamečiai dalyviai sako, kad juos čia traukia sunkumai, varžybinis adrenalinas ir niekur kitur nematomas Lietuvos grožis.
Į ralio reidą dalyvius traukia netikėtumai
Įveikti „Perimetrą“ – nelengvas iššūkis. Apie 2 000 km besitęsianti trasa driekiasi civilizacijos mažai paliestose Lietuvos pasienio teritorijose. Sudėtingus ir klaidžius bekelės ruožus reikia įveikti per 60 valandų. Laiko poilsiui ir miegui dažniausiai lieka tik po finišo. Tačiau yra žmonių, kurie ieško iššūkių, ir užsikabinę į „Perimetrą“ negali sustoti metų metus.
„Kas mane traukia? Pasivažinėti noriu. Šiaip man patinka greitis, norisi kažkur išvažiuoti. Ralis jau nebeįdomu, visos trasos iki galo žinomos, o ralio reidas patinka dėl netikėtumų. Sakykim, net ir nebūdamas greičiausias vairuotojas su tinkama taktika gali pasiekti gerą rezultatą“, - sakė net 7 „Perimetrus“ įveikęs Virginijus Narauskas.
Dėl tos pačios priežasties jau septintą kartą „Perimetre“ startuos ir Vaidotas Paškevičius. Patyręs bekelės lenktynininkas sako, kad Lietuvoje tai artimiausios lenktynės Dakarui. Jis ir važiuos Dakare du kartus važiavusiu „Seat Leon“ prototipu.
„Tai yra lietuviškas Baja lenktynių čempionatas, o „Perimetras“ – didžiausias jo renginys. Čia greičio ruožų ilgis siekia apie 400 km ir trasos tinkamos važiuoti Dakarui sukurtais visureigiais. Tai gana ilgos varžybos, nemažai kilometrų. Rimtas iššūkis. Mane čia traukia konkurencija“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
Jis „Sport“ klasėje, kurioje dalyviai važiuoja tik greičio ruožais, yra nugalėjęs keturis kartus.
Važiuoja dėl nematyto Lietuvos grožio
Tuo tarpu populiariausia, daugiausiai dalyvių kasmet sulaukianti klasė yra „Adventure“. Joje visureigistai važiuoja aplink visą Lietuvą pasienio ruožu. Važiuoja neuždarytais sunkiai pravažiuojamais keleliais pagal kelių eismo taisykles. O šios kelyje be asfalto dangos leidžia važiuoti 70 km/val greičiu. Lygiais šiaurės Lietuvos žvyrkeliais toks greitis gali pasirodyti nuobodus, tačiau tankiuose Aukštaitijos miškuose norint važiuoti greitai reikia gerų vairavimo įgūdžių, o klaidžiuose Dzūkijos pušynuose – gero susidirbimo su šturmanu.
„Graži ta Lietuva, įdomu čia važiuoti. Varžybos vyksta tokiose vietose pasienyje, kur tu šiaip nepapulsi. Pamenu, vienais metais važiavom su Plančiūnu, buvom viską sulaužę, tvarkydami automobilį daugiau nei valandą pavėlavome į etapo startą, buvo praradę viltį ką nors laimėti, važiavome ramiai, savo malonumui. Dar buvo kilę idėjų mesti trasą ir lėkti tiesiai į finišą, bet nusprendėme pasimėgauti gamta. Dar sustojome nusimaudyti ežere. Ir tik finišavę sužinojome, kad visi kiti dalyviai buvo prisirinkę tiek baudų už greičio viršijimą, kad mes tą etapą laimėjome“, - seną nuotykį prisiminė 6 „Perimetrus“ įveikęs Darius Danusas.
Avantiūra tapo rimtomis lenktynėmis
Ilgamečiai dalyviai, tiek „Adventure“, tiek „Sport“ klasių vairuotojai mato, kad perimetras tobulėja. Nuo pirmųjų avantiūrų, kai net trasa ne visur buvo aiški ir kas su kuo kovoja, buvo išdirbta kelio knyga, greičio ruožai, pats renginio formatas pritraukė daugiau Dakaro technika važiuojančių sportininkų.
„Važiavau pirmąjį „Perimetrą“, tai turiu pasakyti, kad per dešimtmetį jis tapo labai tvarkingu aukšto lygio renginiu. Pirmaisiais metais tai buvo visiška avantiūra, organizatorius Gediminas net pats nežinojo kas iš to išeis, taisyklės buvo kuriamos renginio eigoje“, - pradžią prisiminė D. Danusas.
„Perimetras“ labai stipriai pasikeitė į gerąją pusę. Organizatoriai, teisėjai, atsirado naujos klasės. Šiemet turime net 15 automobilių „Sport“ klasėje, o tai žada didelę konkurenciją. Kelio knygos būna be klaidų, o tai teikia lūkesčių, kad renginys ir toliau augs, tobulės, turėsime čia daugiau stiprių varžovų ir tiek žiūrovų, kaip ir klasikinio ralio etapuose“, - šviesią ateitį piešė V. Paškevičius.
Šiemet jau antrą kartą „Perimetre“ startuos ne tik visureigiai, visai kaip ir Dakare, varžysis motociklininkai, tarp kurių bus ir Arūnas Gelažnikas, atsirado „Side by Side“ klasė, kuri per metus nuo vieno dalyvio išaugo iki devynių. Lenktyniaus ir keturračiai.
Šiemet sportininkai važiuos Lietuvos perimetru pagal laikrodžio rodyklę. Pirmą kartą maratono baze taps Tauragė. O startas liepos 30-tą dieną bus duotas netoli Rambyno kalno.