Žemėlapius bei smulkias instrukcijas kur ir kaip stebėti varžybas galite rasti paspaudę čia.
Štai kokias koordinates ir kodėl sportininkai pataria įvesti į navigacijos sistemas.
Patys nekantriausi ralio gerbėjai savaitgalio fiestą gali pradėti nuo vizito į testinį greičio ruožą netoli Užvenčio. Nuo penktadienio 10 valandos iki 12:30 kiekvienas ekipažas galės įveikti po tris kartus šį bandomąjį greičio ruožą. Čia bus testuojami automobiliai, pasirenkami pakabos nustatymai ir padangų parametrai.
Praktika rodo, kad testinį ruožą tikrai verta stebėti, čia dažniausiai nevyksta kova dėl sekundžių, bet siekdami maksimaliai sustyguoti automobilį, sportininkai tikrai efektingai važiuoja.
Netoli Kražių 17 val. bus duotas oficialus pirmojo greičio ruožo startas. Kartą praskrieję 18,95 km DELFI vardu pakrikštytu GR – sportininkai dar kartą įveiks iš esmės tą pačią trasą su nedidelėmis korekcijomis (dėl jų antrą kartą reikės važiuoti 17,20 km „greitų“ kilometrų), tačiau pro abi žiūrovų zonas PA1 ir PA2 visas ralio karavanas pravažiuos abu kartus.
Pasiekti abi šias erdves galima neįvažiuojant į trasą, todėl klasikinis draudimas – trasos uždarymas likus valandai iki varžybų pradžios – laiką taupantiems nesukels didelių nepatogumų. PA1 žiūrovų zonoje sirgaliai galės matyti dideliu greičiu pralekiančius automobilius vadinamu „sraigtu“, kai kelias platus, tvirtas o kelio danga posūkiuose pakrypus į posūkio vidų.
PA2 zonoje žiūrovai matys dideliu greičiu atlekiančius sportinius automobilius į praktiškai 90 laipsnių posūkį, po kurio automobiliai, vėl spėję įgauti pagreitį, žiūrovų matomumo zonoje įveiks labai aštrų posūkį. Čia greičiausi ralio meistrai tikrai parodys ką moka, šiuose dviejuose posūkiuose galima „sutaupyti“ arba prarasti per 5 sek., kas ralyje yra tikrai daug.
Antrąją varžybų dieną tik trijų greičio ruožų atkarpos pasikartos dalinai. Visi kiti ruožai bus važiuojami po vieną kartą. Sėsliausiems ralio žiūrovams organizatoriai rekomenduoja rinktis PA5 ir PA7 žiūrovų zonas, pro kurias įveikdami GR 4/5/7 pasikartojančias dalis sportininkai pravažiuos du kartus.
Norintiems stebėti varžybas iš kuo daugiau skirtingų taškų, patariama rinktis tris maršrutus: pirmasis – zona PA3 rytiniame GR3, iš jos galima pervažiuoti į zoną PA4, esančią GR4/7. Iš šios zonos galima stebėti GR7, arba žiūrėti čia nuo pat pradžių du važiavimus (GR4 ir GR7), o po to labai netoli ramiai pervažiuoti į GR9 esančią PA10 zoną.
Ypač pastebėtina PA4 zona. Čia nuo didoko kalno žiūrovai matys bemaž kilometro trasos atkarpą kur sportiniai automobiliai ir lėks maksimaliu greičiu švelniais posūkiais, ir įveiks statų posūkį iš plataus žvyrkelio į siaurą. Vieta tikrai verta dėmesio, juo labiau, kad čia sportiniai automobiliai praūš du kartus.
Negalima be dėmesio palikti ir PA10 zonos. Čia ir vėl įspūdingas greitis, įveikiamas S formos posūkis, o svarbiausia - labai geras matomumas.
Pradėsiantiems ralį stebėti vėliau patariame rinktis du variantus: 6 žiūrovų zoną, kur veiksmas prasidės apie 14 val., ir po to vykti į PA9 zoną, esančią GR8, arba GR6 esančią PA8 žiūrovų zoną, kurioje veiksmas prasidės 13:30 val., ir po to rinktis PA9 arba PA10 zoną viename iš paskutinių greičio ruožų.
Dviejuose paskutiniuose greičio ruožuose esančios žiūrovų zonos ypatingos tuo, kad jose galima stebėti tą patį ekipažą du kartus – nuvažiuojant ir grįžtant iš kitos pusės.
„Žemaitijos ralio 2016“ strategai taip pat primygtinai prašo visų žiūrovų būti itin atsargiais – pasirinkti tokias vietas greta greičio ruožų, kad net sportininkams padarius klaidą ir išlėkus iš trasos nevaldomas automobilis nekeltų pavojaus.
Varžybų metu jokiu būdu negalima stovėti nugara į trasą ar „Stop“ juostomis atitvertose bei ženklais „pavojinga vieta“ pažymėtose zonose. Kategoriškai draudžiama stovėti 50-70 metrų iškart už posūkio abiejose kelio pusėse, žemiau „šokamų“ tramplinų. Paisyti teisėjų, apsaugos darbuotojų ir policijos pareigūnų reikalavimų privaloma.
Tapus avarijos liudininku būtina suvaldyti emocijas ir beatodairiškai nepulti prie sportinio automobilio – gali būti, kad už kelių akimirkų čia atlėks kitas ekipažas, nieko nežinantis apie kelyje atsiradusią netikėtą kliūtį. Tokiais atvejais reikia bent 50 metrų prieš incidento vietą, gerai matomoje zonoje rodyti atvažiuojantiems sportininkams perspėjimo ženklus (SOS lapas yra kiekviename automobilyje).
Bene svarbiausias momentas žiūrovams „Žemaitijos ralyje 2016“ yra patogūs privažiavimai prie žiūrovų zonų, numatytos vietos automobilių parkavimui ir ypač patogiai sudėlioti pervažiavimai iš vienų greičio ruožų į kitus.
Ir dar viena Žemaičių naujovė - žemiau galima pamatyti ir įvertinti nufilmuotas visas žiūrovų zonas.
„N40-Egzotika“ ralio komanda linki visiems žiūrovams gerų ir saugių emocijų ir, žinoma, nekantriai laukia sirgalių trasose.
„Tuo atveju, jei pamatysiu gerai nusiteikusius sirgalius, būtinai pažadu jiems pamojuoti ar pasignalizuoti“, - juokauja komandos legionierius, vienas varžybų lyderių Janis Vorobjovas.
Visa tai, kas aukščiau aprašyta, turėsite galimybę savo akimis pamatyti jau šį savaitgalį, birželio 17-18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau dabar „Tiketa“ kasose, arba tiesiog prie greičio ruožo. Organizatoriai teigia, kad visi iš bilietų surinkti pinigai bus skirti ralio sąlygoms gerinti.
Na, o negalintys atvykti į varžybas, galės jas tiesiogiai stebėti per DELFI.TV bei sekti sportininkus GPS pagalba paspaudę čia.