Dalis maršruto – kaip ir žurnalistams

Kaip ir lenktyniaujantys žurnalistai, istorinių automobilių gerbėjai startuos penktadienio rytą Šiauliuose, o dalyvių stovyklą šalia Palangos esančiame „Atostogų parke“ pasieks tos pačios dienos vakarą. Visą šeštadienį istorinės technikos mėgėjai rodys savo išskirtinius automobilius Žemaitijos gyventojams įvairiuose miestuose – Klaipėdoje, Kretingoje. Tik „istorikų“ ir žurnalistų maršrutai išsiskirs. Kol žurnalistai lakstys greičio ruožais, istorinių automobilių vairuotojai gerėsis patyrusio tokių renginių organizatoriaus Valdo Juozo Vilūno parinkto maršruto kraštovaizdžiu.

Prie starto linijos stos 23 ypatingi istoriniai automobiliai: nuo seniausių „Alfa Romeo“, „Jaguar“, „Mercedes-Benz“ ar „Volvo“ modelių, iki modernios klasikos vardą pelniusių pirmųjų „Audi Coupe“ automobilių.

Vis tik didžiausią žiūrovų dėmesį trauks grakštus aštuntojo dešimtmečio japoniškas kupė „Datsun 240Z“. Arba 260Z. Arba 280Z. Jų buvo net kelios versijos, kurių pavadinime bėgant laikui keitėsi skaičiai dėl didėjančio variklio darbo tūrio.

1969 metais pristatytas „Datsun“ automobilis ypatingas tuo, kad pakeitė vakariečių požiūrį į japoniškus automobilius. Iki tol tik nuobodžias dėžutes su ratais į Europą ir šiaurės Ameriką importavę japonai nežavėjo tenykščių pirkėjų, nors ir buvo gerokai patikimesni už vietinius produktus. Tada po pasaulį pasklido šie elegantiški, idealių proporcijų kupė modeliai, kurie akį traukė labiau nei kai kurie europietiški superautomobiliai. Negana to, jie buvo puikiai valdomi, puikiai surinkti ir racionaliai įkainoti.

Nors pirmieji „Datsun 240Z“ greičiu sunkiai prilygo Europoje pagamintiems sportiniams automobiliams, jie buvo greitesni realiame pasaulyje: priešinai nei to meto prancūziški, itališki, ar juo labiau britiški automobiliai, šie visada užsivesdavo, veikė kaip laikrodis ir vairuotojams parodė, kad automobiliu galima keliauti be papildomų detalių bei komplekto rinkinio ir be priverstinio sustojimo pasiremontuoti. Šie automobiliai Vakarų visuomenę sudomino japonišku produktu ir parodė jo patikimumą, kuris liaupsinamas ir iki šiol.

Stebina valdymo savybėmis

Tai rodo ir jo populiarumas tarp klasikinių automobilių mylėtojų. Net ir pirmieji modeliai važiuoja be problemų, ir šių „Datsun“ modelių istorinių automobilių ralyje „Lietuva 2018“ bus daugiausiai, net 5.

„Net ir lyginant su šiuolaikiniais automobiliais jis yra puikiai valdomas, tik kad neturi vairo stiprintuvo. Slalomo trasoje būtų sunku, tačiau greituose ruožuose jis važiuoja fantastiškai. Ir jis greitas. 100 km/val. greitį gali pasiekti per 8 sekundes. Jo neįmanoma palyginti su tų laikų „Žiguliu“, nes „Datsun“ prieš jį atrodo kaip kosminis erdvėlaivis.

Be to, jis stebina komfortu. Jame sėdėti labai patogu, viskas po ranka, nors nesireguliuoja nei sėdynė, nei vairas. Kartais šiuolaikiniuose automobiliuose su labai plačiomis visų prietaisų reguliavimo pozicijomis sunku atrasti patogią sėdėjimo poziciją, o čia nesireguliuoja visiškai niekas, tačiau įsitaisyti nepaprastai malonu. Tas tikrai stebina. Be to, tai – vienas gražiausių visų laikų japoniškų automobilių“, – patirtimi pasidalino 1978 m. gamybos „Datsun 280Z“ savininkas, Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

„Datsun Z“ paliko gilų rėžį automobilizmo istorijoje ir jį vis dar tęsia. Šiandien pirmųjų damų palikuonis vadinasi „Nissan 370Z“ ir jis išlaikė pamatines sportiško, prieinamo automobilio savybes: klasikinė pavaros kompozicija (variklis priekyje, galinė varanti ašis), geros valdymo savybės, komfortas ir patogumas kasdieniam naudojimui bei legendinis japoniškas patikimumas ir preciziška surinkimo kokybė.

Ne visi 5 „Datsun“ modeliai rungtyniaus istorinių automobilių ralyje. Štai Kastytis Švedas su savuoju modeliu lėks į „Press ralį 2018“ ir varžysis sportiniuose greičio ruožuose. Jis juokauja, kad toks jo kraujas: jeigu yra galimybė lenktyniauti, jis lenktyniaus. Automobilis juk sportinis.

Tačiau ir kiti „Datsun“ vairuotojai, važiuosiantys istorinių automobilių ralyje „Lietuva 2018“ toli gražu nesnaus prie vairo. Jiems per dvi dienas reikės įveikti 363 km ilgio maršrutą, beveik 27 km sudarys specialūs ruožai: dalyviai varžysis tikslaus važiavimo ir laiko normos rungtyse. „Baltkart“ kartodrome Kulių kaime ekipažai sės į gokartus.

Žiūrovai istorinėmis transporto priemonėmis bei „Press ralio“ dalyvių automobiliais galės grožėtis Šiaulių centre penktadienio rytą (10 val. Vilniaus ir Dvaro g. sankryžoje), Kretingos centrinėje aikštėje šeštadienį 11 val. ir Palangoje, Vytauto g., 15 val.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)