Tai pirmas tokio lygio renginys, kurį imasi organizuoti ši ralio entuziastų komanda vedina lenktynininko Eugenijaus Andrulio.
Ralis sprintas „Kurtuvėnai 2016“, tai – 8 greičio ruožai, kurie drieksis tik žvyriniais kelias, bendras greičio ruožų ilgis – kiek daugiau nei 50 km. Sportininkai du greičio ruožus turės įveikti po du kartus, du – po vieną kartą, o dalis 6 ir 8 greičio ruožų trasų – kartosis, tačiau ruožai nebus identiški.
- Ralį „Kurtuvėnai 2016“ organizuoja sporto klubas „Rally 4 Fun“, kurio prezidentas jūs esate. Papasakokite plačiau, koks tai renginys?, – paklausėme E. Andrulio.
Ralio sprintas yra klasikinis ralis, tik sprinte sportininkai važiuoja mažiau kilometrų nei ralio varžybose. Pats Lietuvos ralio sprinto čempionatas savo istoriją pradėjo vos prieš kelerius metus, bet jis visuomet būdavo jungiamas prie Lietuvos ralio čempionato A lygos, kur sprinto dalyviai tiesiog įveikdavo dalį tų pačių trasų, kaip ir čempionato dalyviai.
Šiemet Lietuvos automobilių sporto federacijos sprendimu pirmieji metai, kai šie du čempionatai yra vienas nuo kito atskirti. Kadangi „Kurtuvėnai 2016“ tai ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos ralio sprinto čempionato etapas, tai dalyvių čia nusimato tikrai nemažai ir tikrai stiprių. Todėl čia bus į ką žiūrovams paganyti akis, o sportininkams bus su kuo konkuruoti.
- Eugenijau, pats ne tik organizuojate ketvirtąjį 2016-ųjų Lietuvos ralio sprinto čempionato etapą, bet esate ir aktyvus varžybų dalyvis, sėsiantis prie automobilio vairo. Atskleiskite, kas sunkiausia imantis atsakomybės suorganizuoti tokį masinį auto sporto renginį?
Sunkiausia yra susirinkti reikalingą biudžetą. Kainuoja viskas: pradedant žiūrovų bei ralio dalyvių saugumo užtikrinimu, visos raliui reikalingos infrastruktūros įrengimu ir kelių remontu pasibaigus raliui. Viskas kainuoja, o verslas lėšomis nesišvaisto, todėl reikia įdėti daug mūsų klubo lėšų, daug dirbti ir stengtis, kad po metų kitų verslas suprastų ralio svarbą Lietuvos gyvenime ir geranoriškai prisidėtų prie renginių organizavimo.
Čia, kaip liaudis sako, „lazda turi du galus“: kol nėra rėmėjo, sunku surengti kokybišką renginį, kol nesurengsi kokybiško renginio, nebus rėmėjo. Iš visų jėgų stengiamės suorganizuoti tikrą šventę, o ne tik paprastą pasivažinėjimą, o po jo taurių ir diplomų išsidalijimą.
- Kiek dalyvių, žiūrovų planuojate sulaukti?
Kadangi renginys nemokamas, ar daug bus žiūrovų, priklausys nuo oro. Jei oras bus geras, manau, kad Kurtuvėnai sulauks kelių tūkstančių ralio entuziastų armijos iš visos Lietuvos ir kaimyninių šalių. Na, o varžybose dalyvauti planuoja per penkiasdešimt ekipažų.
- Ralis, kaip sportas, ar jis lietuviams įdomus?
Žiūrovas dažniausiai pats neatsiranda, jį reikia ugdyti. Jei visus ralio etapus rodytų per televiziją, taip, kaip krepšinį ar futbolą, žiūrovų, žinoma, būtų daugiau. Kita vertus, ralis vis tiek turi savo žiūrovą, tą mūsų pačių gretose vadinamą benzingalvį, ir bent jau man žinoma statistika skelbia, kad auto sportas yra trečia sporto šaka pagal populiarumą Lietuvoje po krepšinio ir futbolo.
Tik, va, auto sportas yra labai plati sąvoka, tai ir žiedas, ralio reidas (Dakaro maratonas) ir krosas, ir žinoma, viso auto sporto motina – klasikinis ralis. Mūsų žmonės dažnai neskiria kardinaliai skirtingų auto sporto šakų, bet mes visi – ralio mylėtojai, stengiamės papasakoti, ką gi mes čia veikiame ir kuo tai įdomu.
Prie to kiek vangiai, bet vis daugiau ir daugiau prisideda mūsų žiniasklaida. Dar prieš kelerius metus niekas nerašė ir nerodė ralio, šiandien jau „Žemaitijos ralį“ galima buvo stebėti gyvai per DELFI.tv, o ir rašoma gerokai daugiau apie šią sporto šaką. Žodžiu, ralis populiarėja.
Tiesa, jį reikia mokėti žiūrėti, nes atvykus į vietą kur patogu privažiuoti automobiliu, bet kurioje mažai veiksmo, pro šalį pralekiantys automobiliai didelio įspūdžio nepalieka, todėl reikia daug dėmesio skirti rekomendacijoms, kur žiūrėti ralį, ten bus tikrai įdomiau.
Visi neabejingi automobiliui ir greičiui laukiami liepos 16 d. Šiaulių apylinkėse vyksiančiose ralio sprinto varžybose „Kurtuvėnai 2016“. Renginys žiūrovams nemokamas.