Iš Vilkaviškio senovinių automobilių kolona pasuks link Kybartų ir pro Vištytį riedės link mums artimai pažįstamų ir mielų Punsko ir Seinų, o iš ten per Lazdijus pasieks mažąja Lietuvos kultūros sostine tituluojamus Veisiejus, kur dalyvių lauks finišo ir apdovanojimų ceremonijos.

Pirmą kartą šio organizatoriaus rengiamų istorinių automobilių ir motociklų ralių maršrutai nebeišsitenka Lietuvos keliuose ir peršoka į kaimyninę Lenkiją, į jaukius jos miestelius ir kaimus.

Dalyvaujančiųjų ralyje ir jų vairuojamos technikos laukia nelengva tokio amžiaus „ratams“ net 197 kilometrų trasa, besidriekianti vien asfalto keliais, kurią teks įveikti per dieną. Ypač turint omenyje, jog antikvarinių automobilių mylėtojai ne tiks spaus akceleratoriaus pedalą, bet ir norės pabendrauti tarpusavyje, pasidalyti patirtimi ir kartu pasigrožėti puikiais vaizdais, kurių tikrai nestokoja šis maršrutas, susipažinti su vietinėmis įžymybėmis, žinomomis ir Europoje.

„Dažnesni, jau nekalbant apie nuolatinius, mūsų renginių dalyviai žino, kad jų laukia ne tik varžytuvės, bet ir speciali, iš anksto parinkta kultūrinė pažintinė programa, ekskursijos po įdomius, vertus istorinės atminties objektus, – sakė šio ralio organizatorius Valdas Juozas Vilūnas. – Šįkart tokių objektu gausu, todėl manau, jog ralis patiks jo dalyviams ir jie grįš pakerėti ne tik įstabaus Dzūkijos ir šio regiono apylinkių grožio. Ypač atvykę iš tolimesnių šalies kampelių.“

Iš tiesų, visi žinome gražiąją Merkinę ir mūsų uostamiestį Klaipėdą, tačiau analogiškų pavadinimų kaimelius su originaliomis jų įžymybėmis ralio dalyviai ras ir važiuodami Lenkijos keliais. O irgi lietuviškame Šilainių kaime jų lauks edukacinė pažintis su gyvenvietėmis, kuriose ugnį kadaise kurstė jotvingiai ir prūsai, o su jomis supažindins pats žemės savininkas Petras Lukoševičius.

Ralio dalyviai pažintį su istoriniais objektais pradės netrukus po starto, jau pirmojoje stotelėje Kybartuose, kur bendruomenės vadovas Vitas Katkevičius parodys itin aktyvia lankoma tapusią vietą, kur Prezidentas Antanas Smetona, perbridęs Lieponos upelį, paliko Lietuvą.

„Manau, ralio dalyviams bus įdomi ir pažintis su 1863 metais statytais 14 m pločio, 2,5 m aukščio ir net 104 m ilgio rūsiais, pritaikytais turistų reikmėms ir susilaukiančiais vis didesnio jų dėmesio, – sako V. Katkevičius. – Kybartuose parodysime ir unikalią sentikių cerkvę, su kuria supažindins pats popas.“

Istorinių automobilių ir motociklų ralio dalyviai mėgausis ne vien ekskursijomis ir pažintimi su unikaliais objektais. Jų laukia ir specialios užduotys, sprendžiant kurias ne vienam gali tekti gerokai pasukti galvą.
Įgūdžių ir atidos, kaip visada, prireiks įveikiant tikslaus pravažiavimo rungtis, orientuojantis pagal kelio knygą ir per daug neskubant, o dar blogiau – nevėluojant.

Ko gero nemažai įtakos lyderių, o ir juos besivejančių galutiniam rezultatui, turės žiūrovams skirtas etapas - slalomo varžybos Lazdijų centre merės Ausmos Miškinienės taurei laimėti.

„Šios varžybos lazdijiškiams ir miesto svečiams taps ne tik puikia proga iš arti pasigrožėti unikalia istorine technika, bet ir pasigėrėti ją valdančių nagingų meistrų, prikėlusių šiuos keturračius antrajam gyvenimui, meistriškumu“, – sako Lazdijų savivaldybės atstovė Gintarė Varnelienė.

Istorinių automobilių ir motociklų ralio dalyviai varžysis dviejose klasėse – „Oldtimer“ ir „Youngtimer“.

Pirmajai priskiriami iki 1980 m. gamybos išsaugoti arba atstatyti, išlaikant autentišką išvaizdą bei konstrukciją, nenaudojami kasdieninėms kelionėms automobiliai ir motociklai, kurie gali būti įvertinti kaip techninis ar kultūrinis paveldas.

„Youngtimer“ klasei priskiriama iki 1990 m pagaminta originali technika.

Ralio dalyvių registracija baigiama rugpjūčio 26 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją