Džordžijos (JAV) technologijų instituto tyrėjai išanalizavo aštuonis dirbtinio intelekto modelius šiuolaikinėse objektų identifikavimo sistemose. Būtent šių sistemų padedami autonominiai automobiliai atpažįsta kelio ženklus, pėsčiuosius ir kitu objektus.
Mokslininkai išbandė modelius, naudodami tyrimui pėsčiųjų nuotraukas, pagal Fitzpatricko odos tipų skalę suskirstytus į dvi kategorijas.
Tyrimo duomenimis, modeliams sunkiausiai sekėsi pastebėti pėsčiuosius, kurių oda buvo trijų tamsiausių atspalvių pagal Fitzpatricko odos tipų skalę.
Atliekant tyrimą su tamsesnės odos pėsčiųjų grupe, modelio tikslumas mažėdavo 5 proc., net atsižvelgus į tai, ar buvo fotografuota dieną, ar naktį.
Sprendimas
Džordžijos technologijų instituto tyrėjų komanda mano, jog tyrimo rezultatai rodo, kad galbūt autonominiai automobiliai nėra visiškai saugūs tamsesnės odos spalvos žmonėms.
Laimė, mokslininkai nustatė, kaip ateityje būtų galima sumažinti pavojų – reikėtų į autonominio automobilio duomenų sistemą įtraukti daugiau tamsiaodžių pėsčiųjų atvaizdų, be to, siekti, kad tie atvaizdai būtų tiksliai identifikuojami.