„Su „Audi RS Q e-tron“ stipriai debiutavome Dakare, net pavyko iškovoti pirmųjų pergalių mums naujos automobilių sporto šakos etapuose, – sako „Audi Sport GmbH“ generalinis direktorius Rolfas Michlas, atsakingas už „Audi“ automobilių sportą. – Kaip įprasta tokioje ankstyvoje stadijoje, pilotai, šturmanai ir techninis personalas iškart sutarė dėl tolesnių plėtros tikslų. Jų rezultatus ir atspindi naujasis „RS Q e-tron E2“.“ Tai žymi antrojo vystymo programos etapo pradžią.
Grakštus ore, lengvas smėlyje: naujasis kėbulas
„Audi RS Q e-tron E2“ kėbule nėra nei vienos jo pirmtake buvusios detalės“, – pabrėžia „RS Q e-tron“ vyriausiasis dizaineris Axelis Löffleris. Kad salonas atitiktų reikiamus išmatavimus, kabina buvo gerokai praplatinta, pertvarkyti teko ir priekinį bei galinį kapotus. „Taip pat atsisakome ties B statramsčiais kairėje ir dešinėje pusėje esančių apatinių kapoto detalių. Kartu su kitomis modifikacijomis, t.y. optimizuotais kompozitinių medžiagų audinio sluoksniais, tai leido sumažinti svorį“, – priduria A. Löffleris. Ateityje T1U prototipai turės sverti ne 2000, o 2100 kilogramų, tačiau pirmtakas turėjo dar daugiau viršsvorio, todėl reikėjo ieškoti būdų, kaip „sulieknėti“ keliasdešimčia kilogramų. Kartu buvo pažemintas ir svorio centras.
Kėbulo apatinės dalies aerodinamika savotiškai primena laivą: plačiausia vieta yra ties kabina, o priekyje ir gale jis gerokai susiaurėja. Ir nors dėl platesnės kabinos kėbulo skerspjūvis išsipūtė, bendras oro pasipriešinimas sumažėjo apie 15 procentų. Maksimalus greitis, laikantis taisyklių, ir toliau ribojamas iki 170 km/val., visgi geresnė aerodinamika leidžia sumažinti elektra varomo automobilio energijos suvartojimą.
Dar draugiškesnis aplinkai: pagerintas energijos valdymas
„Audi RS Q e-tron E2“ elektrinę transmisiją sudaro energijos keitiklis iš vidaus degimo variklio ir generatoriaus, taip pat aukštos įtampos akumuliatorius bei du elektros varikliai ant priekinės ir galinės ašies.
Lemiamą vaidmenį čia atlieka energijos valdymas. Sudėtingos elektrinės pavaros elektroninė valdymo sistema pasiteisino jau pirmosiose ralio varžybose. Iššūkių kilo tik išimtiniais atvejais. Pavyzdžiui, Dakaro ralyje buvo pastebėtas trumpalaikis galios perteklius tais atvejais, kai ratai silpniau sukibę su žeme šuolių metu arba važiuojant nelygiu paviršiumi. Todėl „Audi“ skyrė daug dėmesio tam, kad sureguliuotų galios valdiklius. Dabar programinė įranga milisekundžių tikslumu perskaičiuoja dvi atskiras ribas, po vieną kiekvienam varikliui, todėl viskas veikia tiksliai kaip laikrodis, neviršija leistinos ribos, bet kartu išlaikomas našumas.
Paprastesnis naudojimas: nuo pilotų kabinos iki ratų keitimo
Kaip įprasta, ekranai liko vairuotojo matymo lauke centrinėje konsolėje, išlaikytas ir 24 skilčių centrinis jungiklių skydelis. Tačiau inžinieriai pakeitė ekranų ir valdymo elementų struktūrą. Nuo šiol pilotas ir šturmanas sukamuoju jungikliu gali pasirinkti vieną iš keturių pagrindinių sričių. „Etapas“ apima visas funkcijas, kurios yra svarbios atkakliose lenktynėse. „Kelio“ dalyje yra jungiamiesiems etapams aktualios funkcijos. „Klaidos“ parinktis padeda aptikti, klasifikuoti ir kataloguoti klaidas. „Nustatymų“ sritis dedikuota inžinierių komandai.
Lenktynininkams lengviau susidoroti ir su pradurta padanga. Gremėzdiškus atsarginių ratų dangčius pakeitė paprasti, plokšti ir lengvai nuimami kėbulo komponentai, o dirbti su naujaisiais partnerio „Rotiform“ dešimties stipinų ratlankiais tapo gerokai paprasčiau ir saugiau.
Po pirminių bandymų, kuriems vadovavo Arnau Niubó Boschas, rugsėjo 1 dieną „Audi Sport“ pristatė „RS Q e-tron E2“ Neuburge prie Dono. Pažangusis ralio žvėris pirmą kartą savo sugebėjimus galės pademonstruoti spalio 1–6 d. vyksiančiame Maroko ralyje. Dykumų ralyje, kuris prasideda ir baigiasi Agadire, Šiaurės Afrikos šalies pietvakariuose, varžysis visos trys „Audi“ lenktynininkų poros.