Tai – revoliucinis sprendimas, nes iki šiol kompiuterinė tomografija buvo taikoma tik atskiroms detalėms ir prototipą prieš skenuojant reikėdavo išardyti, teigiama pranešime žiniasklaidai.

Atskirų detalių skenavimas kompiuterinės tomografijos būdu jau taikomas automobilių gamyboje. Prieš pradedant serijinę automobilio gamybą, siekiama užtikrinti, kad kėbulas ir kitos detalės būtų atsparios aplinkos poveikiui bei įvairioms apkrovoms. Jeigu trūkumas pastebimas jau gaminant automobilį, gamintojui ir klientams tai sukelia nemažai nepatogumų – automobiliai turi būti grąžinti į autorizuotą servisą to trūkumo pašalinimui. Todėl preciziškumas – būtina sąlyga kuriant transporto priemones.

BMW automobilių kokybė iki šiol buvo užtikrinama skenuojant atskiras detales. Įdiegus naują technologiją į automobilį ir jį išbandžius, inžinieriai turėdavo jį išardyti ir tikrinamą detalę įkelti į kompiuterinio tomografo aparatą.
BMW naudoja kompiuterinę tomografiją

Detalus skenavimas parodo virinimo siūles, kitas sujungimo vietas ir jų būklę po tam tikro poveikio. Pavyzdžiui, dažymo procese naudojama aukšta temperatūra gali daryti įtaką tam tikriems sujungimams – skenavimas tomografu leidžia identifikuoti vietas, kurias būtina sutvirtinti papildomai.

Nuo šiol, BMW grupės tyrimų ir inovacijų centre Miunchene įdiegus naująją keturių robotų kontroliuojamą sistemą, net ir sunkiausiai pasiekiamos automobilio vietos gali būti detaliai apžiūrimos jo neišardžius. Tai turės didžiulę įtaką technologijų diegimo greičiui – detalus automobilio tikrinimas po testų truks minutę, tad gamintojas galės efektyviau bandyti naujas sistemas ir užtikrinti dar didesnį jų patikimumą.

Dirba keturi robotai

Naująją kompiuterinės tomografijos technologiją BMW grupės inžinieriai kūrė dvejus metus. Tai – vienintelė tokio tipo sistema pasaulyje, kurioje galima skenuoti visą prototipą vienu metu.

Medicinoje naudojamas kompiuterinis tomografas primena tuščiavidurį cilindrą, į kurio vidų žmogus turi atsigulti. BMW technologija kita – čia skenavimą atlieka keturi robotai. Kai automobilį gabenantis gamyklos konvejeris sustoja, robotai poromis skenuoja įvairias jo dalis ir gautus vaizdus siunčia į juos valdantį kompiuterį. Jame įdiegta programa apdoroja fotografijas ir sukuria daugiasluoksnį trimatį vaizdą, leidžiantį inžinieriams labai detaliai įvertinti įvairias automobilio vietas.
BMW naudoja kompiuterinę tomografiją

Ši skenavimo įranga – itin tiksli, suformuotose nuotraukose galima matyti vos 100 mikrometrų pločio detales. Tai yra maždaug žmogaus plauko storis.

BMW inžinieriai toliau dirba tobulindami šią sistemą. Ja apdorojami didžiuliai duomenų kiekiai, tad siekiama, kad sistema gebėtų pati atrasti inžinierius dominančias detales ir identifikuoti visus pokyčius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)