Tai – revoliucinis sprendimas, nes iki šiol kompiuterinė tomografija buvo taikoma tik atskiroms detalėms ir prototipą prieš skenuojant reikėdavo išardyti, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Atskirų detalių skenavimas kompiuterinės tomografijos būdu jau taikomas automobilių gamyboje. Prieš pradedant serijinę automobilio gamybą, siekiama užtikrinti, kad kėbulas ir kitos detalės būtų atsparios aplinkos poveikiui bei įvairioms apkrovoms. Jeigu trūkumas pastebimas jau gaminant automobilį, gamintojui ir klientams tai sukelia nemažai nepatogumų – automobiliai turi būti grąžinti į autorizuotą servisą to trūkumo pašalinimui. Todėl preciziškumas – būtina sąlyga kuriant transporto priemones.
Detalus skenavimas parodo virinimo siūles, kitas sujungimo vietas ir jų būklę po tam tikro poveikio. Pavyzdžiui, dažymo procese naudojama aukšta temperatūra gali daryti įtaką tam tikriems sujungimams – skenavimas tomografu leidžia identifikuoti vietas, kurias būtina sutvirtinti papildomai.
Nuo šiol, BMW grupės tyrimų ir inovacijų centre Miunchene įdiegus naująją keturių robotų kontroliuojamą sistemą, net ir sunkiausiai pasiekiamos automobilio vietos gali būti detaliai apžiūrimos jo neišardžius. Tai turės didžiulę įtaką technologijų diegimo greičiui – detalus automobilio tikrinimas po testų truks minutę, tad gamintojas galės efektyviau bandyti naujas sistemas ir užtikrinti dar didesnį jų patikimumą.
Dirba keturi robotai
Naująją kompiuterinės tomografijos technologiją BMW grupės inžinieriai kūrė dvejus metus. Tai – vienintelė tokio tipo sistema pasaulyje, kurioje galima skenuoti visą prototipą vienu metu.
Ši skenavimo įranga – itin tiksli, suformuotose nuotraukose galima matyti vos 100 mikrometrų pločio detales. Tai yra maždaug žmogaus plauko storis.
BMW inžinieriai toliau dirba tobulindami šią sistemą. Ja apdorojami didžiuliai duomenų kiekiai, tad siekiama, kad sistema gebėtų pati atrasti inžinierius dominančias detales ir identifikuoti visus pokyčius.