Pasak Viktoro Daukšo, automobilių rinkos eksperto, praėjusiais metais Lietuvoje buvo užregistruota itin brangių naujų automobilių. „Už prabangiausią naują automobilį sumokėti 2 534 vidutiniai atlyginimai. Gaunant vidutinį atlyginimą, prireiktų 211 metų, kad uždirbtum brangiausio automobilio sumą“, – teigia V. Daukšas.
Susipažinkite su praėjusiais metais dešimt brangiausių lietuvių nupirktų automobilių?
10) „Mercedes-Benz“ S-klasės kupė – 127 000 eurų. Užregistruoti 5 automobiliai.
9) BMW M6 – 133 500 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
8) „Bentley Continental GT“ – 180 000 eurų. Užregistruoti 2 automobiliai.
7) „Bentley Flying Spur“ – 191 500 eurų. Užregistruoti 3 automobiliai.
„Volkswagen Phaeton“ modeliui pagal giminės medį artimesnis yra „Bentley Flying Spur“. Šie nuo 191,5 tūkst. eurų kainuojantys prabangūs sedanai dalinasi tais pačiais mechaniniais mazgais kaip ir „Continental GT“. Nuo 2014-ųjų juose montuojami W12 „twin-turbo“ arba V8 „twin-turbo“ benzininiai varikliai. Priklausomai nuo pasirinkto modelio, maksimalus „Flying Spur“ greitis atitinkamai siekia 322 arba 295 km/val.
6) „Ferrari 458 Italia“ – 197 000 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
Šeštoje vietoje pagal kainą – egzotiškas „Ferrari 458 Italia“. F430 modelio įpėdinis pasaulį pirmą kartą išvydo 2009-aisiais. Tai buvo didelis „Ferrari“ hitas bei vaisingas sunkaus darbo Maranelo mieste nuopelnas. Atmosferinį 4,5 litro V8 variklį turintis superautomobilis gali pasiekti maksimalų 325 km/val. greitį, o 560 AG iki 100 km/h „458 Italia“ išjudina per 3,4 sekundės.
„Inžinieriai iš Italijos suprojektavo nuostabų variklį. Jie iš vieno litro be jokio priverstinio oro pripūtimo sistemų išspaudė beveik 125 AG. Tokiais parametrais gali didžiuotis tik keletas serijiniu būdu gaminamų automobilių visame pasaulyje“, – pažymi V. Daukšas.
5) „Bentley Mulsanne“ – 289 000 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
4) „Rolls-Royce Wraith“ – 290 000 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
„Šmėkla“ pramintas ketvirtoje vietoje esantis „Rolls Royce Wraith“ – vienas brangiausių automobilių Lietuvoje. Naujo automobilio kaina siekia beveik 290 tūkst. eurų. Sukurtas pagal 7 serijos BMW platformą šis karališkasis kupė yra vienas prabangiausių tokio tipo automobilių pasaulyje. Greta daugelio išskirtinumų „Wraith“ turi vieną labai unikalų bruožą – į priešingą pusę atsidarančias dureles. Toks sprendimas šiek tiek primena senovinius automobilius, tačiau suteikia subtilaus žavesio. Be to, perkant naują „Rolls-Royce“, klientui siūloma labai plati spalvų bei montuojamų medžiagų gama.
3) „Rolls-Royce Phantom“ – 358 500 eurų. Užregistruotas 1 automobilis.
2) „Porsche 918 Spyder“ – 768 000 eurų. Užregistruoti 2 automobiliai.
Antroje ir trečioje vietoje esančius automobilius skiria beveik dvigubai didesnė kaina. Antroje dešimtuko vietoje garbingai įsitaisęs greičiausiai Niurburgringo trasą įveikęs superautomobilis – hibridinis „Porsche 918 Spyder“. Tokių transporto priemonių Lietuvoje 2014 m. užregistruota net du vienetai. Tačiau nereiškia, kad šiuos automobilius pamatysime šalies keliuose. Vieną automobilį praėjusių metų antroje pusėje įsigijo automobilių nuoma užsiimanti bendrovė. Vos tik „918 Spyder“ buvo papuoštas vardiniais lietuviškais numeriais, jis greitai buvo išgabentas į saulėtąją Prancūzijos Rivjerą.
1) „Bugatti Veyron“ – 1 mln. 470 000 eurų. Užregistruoti 2 automobiliai.
Dešimtuko viršūnėje esančio „Bugatti Veyron“ bazinė kaina prasideda maždaug nuo 1,47 mln. eurų. Tačiau tai tik nedidelė gamybos kaštų dalis, kurią vieno modelio gamybai išleidžia Prancūzijos koncernas. 2013-aisiais metais atliktas tyrimas parodė, jog parduodama vieną tokį superautomobilį, „Bugatti“ bendrovė patiria apie 5,2 mln. eurų nuostolį. Tačiau kol „Bugatti“ akcijos guli saugiuose „Volkswagen“ seifuose, rytų Prancūzijoje, Molsheime, įkurtoje bendrovės gamykloje bankroto pavojaus nematyti.
„Klausimų, kodėl šio superautomobilio gamyba yra tokia brangi, turėtų nekilti. Vien radiatoriaus gamyba trunka 15 valandų, o viename automobilyje jų yra net dešimt. O štai degalų bakas virinamas 8 dienas“, – pasakoja V. Daukšas.
„Važiuojant maksimaliu greičiu, 100 l talpos degalų bakas ištuštėja vos per 12 minučių. Tačiau nereiškia, kad užsipylę kuro, vėl galėsite lėkti, nes važiuojant maksimaliu greičiu, naujos padangos susidėvi per 15 minučių. Naujas tokių padangų komplektas kainuoja apie 37 tūkst. eurų. Joks kitas automobilis nenaudoja padangų, kuriomis gamintojas apauna „Veyron“ ratlankius. Negana to, kas 3 padangų keitimus reikia pakeisti ir ratlankius. O jų kaina yra apie 61 tūkst. eurų. Maždaug tiek pat, kiek kainuoja naujas bazinis BMW X5. Prie viso to reikėtų pridėti faktą, kad visi darbai privalo būti atlikti ne kokioje nors atstovybėje, o Prancūzijoje. Vietoje, kur šiuos automobilius surinkinėja“, – sako V. Daukšas.
Už vieno tokio „Bugatti Veyron“ kainą būtų galima įsigyti beveik 196 pigiausių naujų automobilių Lietuvoje – „Dacia Logan“. Vidutinė populiariausios 11-15 metų amžiaus grupės automobilio kaina Lietuvoje siekia apie 2230 eurų, taigi vieną „Bugatti Veyron“ būtų galima iškeisti į 659 tokius automobilius. Kitaip sakant, automobiliais būtų galima aprūpinti nedidelį miestelį.
Dviejų Lietuvoje užregistruotų „Bugatti Veyron“ superautomobilių šalies keliuose nepamatysime – jie išgabenti į pietvakarių Europą.
Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujausių modelių pristatymų ir žinių iš autosporto trasų iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!