Susumavus visus balus, iš atrankos etapo Klaipėdoje į finalą Šiauliuose keliaus šie žmonės: Darius Simutis, Mindaugas Bielikas, Deimintas Valiūnas, Tomas Benetis, Tadas Gelažnikas, Benediktas Bočkus, Jokūbas Dargis ir Giedrė Kuprienė, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Nugalėti nesitikėjo

Geriausias pajūrio vairuotojas, anksčiau pats organizuodavęs įvairias automobilių sporto varžybas ir pats jose dalyvaudavęs teigė nesitikėjęs nugalėti, nors konkurse dalyvauja jau ne pirmą kartą.

„Atvirai pasakius, visiškai netikėjau pergale. Vakar vėlai vakare grįžau namo, tačiau šiandien pavyko susikaupti ir gerai suvažiuoti. Automobiliai mano gyvenime užima didelę dalį – dirbu įvairių varžybų komentatoriumi. Kas yra geras vairuotojas? Kažkada vienas žmogus yra pasakęs – niekada netrukdyk kitiems ir būk atsakingas. Aš stengiuosi šio posakio laikytis ir manau, kad tai yra gero vairuotojo apibrėžimas“, – po apdovanojimų ceremonijos pasakojo skuodiškis D. Simutis.

Jo balsas Lietuvos automobilių sporto mėgėjams turėtų būti gerai pažįstamas – žemaitis komentavo šiemetines 1006 km lenktynes Palangoje, „Autoplius.lt Fast Lap“ bei kitus renginius.

Pirmą kartą konkurse atsiradusi geriausio jauno vairuotojo nominacija iškart sulaukė pasisekimo – joje buvo ne vienas dalyvis, o geriausiojo rezultatai grasino ir bendros įskaitos laimėtojams.

„Norėjau išmėginti savo jėgas ir supratau, kad reikia dar daug mokytis. Toks konkursas suteikia daug papildomų įgūdžių ir galimybę išmėginti save tokiose situacijose, su kuriomis mieste nesusidurtum, tačiau užmiestyje jos gali nutikti. Aš savo kolegas mėgstu drausminti, kai jie daro įvairius negerus veiksmus kelyje. Reikia vairuoti saugiai, o jeigu kyla noras padidinti greitį, tam yra puikios vietos kaip šis autodromas. Mieste tam tikrai ne vieta“, – sužinojęs apie kelionę į konkurso finalą Šiauliuose, kalbėjo geriausias jaunas Klaipėdos vairuotojas J. Dargis.

Geriausiai atrankos etape pasirodžiusi mergina G. Kuprienė yra ne naujokė nei „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse, nei kituose renginiuose – ji su vyru dažnai lankosi automobilių sporto varžybose, aktyviai domisi automobilių naujovėmis. Kartu su vyru dalyvavo ir šiame konkurse, tačiau į finalą prasibrovė tik ji.

„Mes daug kur dalyvaujam – slalomuose, „Press raliuose“, skaitome žurnalus, domimės naujienomis, prenumeruojame kelių eismo taisyklių naujienlaiškį. Prieš konkursą pasidomime papildomai įvairiomis temomis, tačiau net ir mūsų namuose dažnai kalba pasisuka apie automobilius. Net ir apie darbinį tūrį ar kilovatus“, – pasakojo G. Kuprienė.

Klastingos teorinės rungtys

Pirmoji konkurso dalis – teorija. Dalyviai turėjo per 20 minučių atsakyti į 30 klausimų apie kelių eismo taisykles, saugų eismą, vairavimą, techniką ir t. t. Pavyzdžiui, vairuotojams reikėjo įvardyti, iki kokio ūgio vaikai turi būti vežami kėdutėse, koks leistinas greitis greitkeliuose žiemą, kokią vairavimo kategoriją Lietuvoje turi daugiausia žmonių ar kuris iš išvardytų visureigių turi kopėčių tipo rėmo konstrukciją. Pastarieji du klausimai buvo sudėtingiausi – mažai žmonių žinojo, jog Lietuvoje populiariausia yra AM kategorija, o rėminę konstrukciją turi „SsangYong Rexton“ visureigis. Vis tik daugelis žmonių teisingai įvardijo „Neste Pro Diesel“ degalų privalumus, „mild hybrid“ sistemos automobiliuose naudą ar sektorinių greičio matuoklių vietas.

„Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso teorinės užduotys visada būna sudėtingos ir padarę 10 klaidų dar turi daug galimybių patekti į antrąjį atrankos etapą. Taip nutiko ir šįkart – pereinamasis balas buvo 10, o mažiausiai klaidų padarė trys žmonės – po 6.

Taip iš 65 į teorijos etapą atvykusių vairuotojų buvo atrinkta 20. Keturiolika parodė geriausius rezultatus bendroje įskaitoje, po tris – geriausiai pasirodžiusias moteris ir vairuotojus, kurių vairavimo stažas iki 2 metų. Daug dalyvių pritrūko labai nedaug – beveik dvidešimt vairuotojų padarė 11 ar 12 klaidų.

Vairuoti, numanyti ir atpažinti

Tolimesniame etape vairuotojų laukė trys rungtys: dvi vairavimo ir viena detalių atpažinimo. Vienoje klasėje konkurso dalyvių laukė keliolika ant stalo išdėliotų „Blue Print“ automobilio stabdžių sistemos detalių: diskas, būgnas, trinkelės, žarnelės, cilindrai ir t. t. Vairuotojai turėjo jas atpažinti ir nurodyti, kaip kokia detalė vadinasi. Ši rungtis kai kuriems sekėsi puikiai – buvo ne vienas, nepadaręs nei vienos klaidos.

Vairuoti dalyviams reikėjo du „Suzuki“ automobilius: hečbeką „Swift“ bei krosoverį „Vitara“. Pirmajam per visą Klaipėdos autodromo teritoriją buvo išdėliota slalomo trasa, joje reikėjo įveikti ir du paviršius su slidžiomis dangomis bei suvaldyti automobilį, kai jo galinė dalis netikėtai pradeda slysti. Su „Vitara“ dalyviai važiavo užsidėję specialius akinius, imituojančius neblaivumą – jiems reikėjo įveikti nesudėtingą slalomo rungtį. Tačiau ta rungtis, vairuojant „neblaiviems“, buvo sudėtinga ir klaidų išvengė vos vienas kitas.

Kitas konkurso atrankos etapas vyks Panevėžyje rugsėjo 15 d.

Registracija į jį jau baigėsi pasiekus dalyvių skaičiaus limitą, tačiau norintys dalyvauti „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2018“ konkurse gali savo jėgas išbandyti paskutiniame atrankos etape Šiauliuose rugsėjo 22 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją