Top trys lyderiai ir praktiškumo troškimas
„Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas pastebi, kad šalies gyventojai dar neskuba eksperimentuoti ir renkasi gerai žinomus automobilių prekės ženklus. Tai patvirtina ir pastarųjų dviejų metų pardavimų duomenys. Lietuvių automobilių pasirinkimų sąraše savo pozicijų neapleidžia – „Volvo“, „Opel“ ir „Volkswagen“: „Dominuojančios laiko patvirtintos markės daugumai vairuotojų asocijuojasi su patikimumu ir tuo, kad įsigytas automobilis tarnaus ilgai.“
Jis taip pat priduria, kad lietuviams transporto priemonės pasirinkimo procesuose įtakos didžiąja dalimi turi troškimas, kad įsigytas automobilis atitiks išsikeltus praktiškumo bei komforto standartus.
„Vairuotojai atvykę gyvai apžiūrėti automobilį, išsamiai išsiklausinėja ne tik jo techninių parametrų, tačiau ir perkeltine prasme automobilį pasimatuoja, įvertindami jo talpumą ir praktiškumą. Tai svarbūs aspektai, galintys atliepti daugelio vairuotojų poreikius“, – teigia automobilių ekspertas.
P. Valiukėnas pažymi, kad šalies gyventojams automobilis jau seniai nėra tik priemonė nusigauti nuo taško A iki taško B. Tai savarankiškumo suteikiantis „įrankis“, o tuo pačiu ir savotiška asmenybės išraiška: „Gyventojai nevengia aktyviai planuoti kelionių automobiliu, atrandant ir išbandant naujas kryptis, tiek su šeima, tiek individualiai. Lietuvoje ir už jos ribų.“
Tai atsispindi ir automobilių kėbulo tipo pasirinkimuose. 2022 m. lietuviai daugiausiai rinkosi hečbekus, universalus ir sedanus, tuo metu 2023 m. vairuotojai dažniau rinkosi universalo kėbulo tipą, už kurio rikiuojasi SUV ir hečbeko kėbulo tipai.
„Universalo kėbulo tipas patraukia pirkėjų dėmesį dėl savo funkcionalumo ir talpumo, kurie yra svarbūs, atsižvelgiant į įvairaus amžiaus keleivius. Išmatavimai ir bagažo skyriaus išdėstymas nekelia rūpesčių kraunant kūdikio daiktus ar didesnį bagažą vykstant į tolimą kelionę“, – sako P. Valiukėnas.
Dominuoja dyzeliniai varikliai
Sertifikuotų automobilių pardavimo bendrovės „Longo LT“ duomenys atskleidė ir tai, kad populiariu vairuotojų pasirinkimu išlieka dyzeliniai varikliai. Tuo metu elektra varomus arba hibridinius automobilius, nors pastarieji laikomi ateitimi, dar renkasi nedaugelis.
„Dyzeliniai varikliai jau gan ilgą laiką neapleidžia lyderio pozicijų, o toks populiarumas savaime inicijuoja pastarųjų variklių tobulinimą, gerinant jų efektyvumą bei ilgaamžiškumą, kas lemia ir mažesnes išlaidas degalams. Tuo tarpu elektromobilių paklausa kasmet auga ir jų yra parduodama vis daugiau, tačiau žvelgiant bendrai į naudotų automobilių rinką, elektromobilių pardavimai dar užima mažą dalį, kadangi dalis vairuotojų pastaruosius traktuoja kaip sunkiai įperkamą prekę“, – teigia „Longo LT“ vadovas.