Iki šios dienos „Golf“ yra parduota daugiau kaip 35 milijonai vienetų. Tačiau per 45 metus – nuo tada, kai į gatves išriedėjo pirmasis „golfukas“ – „Volkswagen“ situacija pasikeitė, ypač pastaruoju metu.
Dyzelino krizė, kilusi prieš ketverius metus, kompanijai kainavo mažiausiai 30 milijardų eurų. Tai privertė „VW“ radikaliai pergalvoti savo strategiją ir pasiūlymų portfelį: netikėtai sau pačiai kompanija metėsi į elektromobilius, neatsisakydama ir tokių tradicinių modelių kaip „Passat“, „Jetta“ ir „Golf“. Nepasotinamas visureigių alkis numušė „Golf“, kaip neginčijamo pardavimų karaliaus, statusą: praėjusiais metais kompaktiškasis „Tiguan“ krosoveris pirmą kartą iš „golfuko“ perėmė „Volkswagen“ bestselerio skeptrą.
„Golf“ tebėra vienas svarbiausių „VW“ gaminių, jo simbolinė vertė tebėra aukšta, tačiau jis nebeturi kritinės reikšmės, kokią turėjo praeityje“, – pažymi „Bankhaus Metzler“ analitikas Juergenas Pieperis. Šiais laikais „Golf“ geriausiu atveju sudaro 6–8 proc. viso grupės pelno, palyginus su mažiausiai 20 proc. prieš du dešimtmečius, svarsto Frankfurte įsikūręs J. Pieperis.
Konkurencija
Vidinė konkurencija kyla ne tik iš visureigių pusės. Po dviejų savaičių „VW“ gamykla Cvikau mieste, esančiame už trijų valandų kelio nuo Volfsburgo, pradės kepti visiškai elektrinį hečbeką „ID.3“, kuris pagal dydį ir kainą yra panašioje kategorijoje kaip „Golf“.
„VW“ atstovai tvirtina, kad „ID.3“ pritrauks jaunesnę, labiau technika besidominčią klientūrą nei „Golf“ pirkėjai.
Vis dėlto „ID.3“ pasirodymas gali sumažinti naujojo „Golf“, kuris yra hibridinis, tačiau daugiausia paremtas tradiciniu vidaus degimo varikliu, patrauklumą.
„Golf“ atspindi dilemą, su kuria susiduria ir platesnė automobilių pramonė: kaip nutiesti kelią į elektrinę ateitį, kartu nenurašant vidaus degimo variklių, kurie ir atneša pagrindines įplaukas. „Volkswagen“ atveju kalbame apie 50 milijardų dolerių, investuojamų į tai, kad per artimiausius metus grupėje būtų sukurta bent 70 elektromobilių: iki šiol agresyviausias ir brangiausiai kainuojantis tokio pobūdžio užmojis.
Mažiau variantų
Tam, kad „golfukas“ po beveik pusės šimtmečio gamybos išliktų šviežias, „VW“ modernizavo automobilį, pasitelkęs technines gudrybes. Didesni jutikliniai ekranai, sudėtingesnis vairavimo asistavimas. Ambientinis interjero apšvietimas, debesyje laikoma personalizuota informacijos ir pramogų sistema.
„Golf 8“ yra kur kas sudėtingesnis nei jo pirmtakas, – pažymi „VW“ gamybos vadovas Andreasas Tostmannas. – Nepaisant to, vidutinį gamybos laiką sutrumpinome maždaug valanda.“
„VW“ sumažino „Golf“ kaštus (anksčiau automobilis galėjo pasigirti inžinerijos pertekliumi), atsisakydama sunkiau parduodamų variantų ir pakartotinai panaudodama 80 proc. dabartinės versijos surinkimo įrankių. Praėjo tos dienos, kai pirkėjai galėjo pasirinkti iš kelių tuzinų vairo ar apmušalų dizainų, žadėjusių aukštą personalizavimo lygį, tačiau didinusių gamybos išlaidas.
„Niekada to nelaikėme pagrindine „Volkswagen“ grupės pelno varomąja jėga, atsižvelgiant į gamybos sudėtingumą ir išsemiamą variantų spektrą, – teigia „Bloomberg Intelligence“ analitikas Michaelas Deanas. – Naujojo „Golf“ uždarbio potencialas išaugo, tačiau jo svarbą mažina perėjimas prie visureigių, pirmieji „ID.3“ bei kitų elektrinių transporto priemonių pristatymai.“