Pastaraisiais metais Lietuvos automobilių sporto padangėje NP Team vardas skamba palyginti garsiai ir dažnai - jie važiuoja driftingo čempionate, patys rengia masines treniruotes, teisėjauja varžybose, padeda ruošti automobilius kitiems sportininkams.
Su komandos vadovu Linu Ramoška susitariau susitikti sekmadienį. „Gal labai neužpyks, kad poilsio dieną jį išversiu iš lovos ir priversiu grūstis į Aleksote esantį garažą", - pamaniau. Saulėtą, šiltai pavasarišką dieną įsibrovęs į jų dirbtuves nustebau. Viduje - pilna chebros: kas aplink automobilių skeletus krapštosi, kas aplink ant žemės sukrautus milžiniškus BMW variklius tūpčioja, kas įsikandęs cigaretę degimą palaiko.
„Jūs ką, laisvų dienų neturite? Ar savaitės dienų nepažįstate? Sekmadienis juk!" - ironiškai klausiu. „Jeigu skaičiuotume dienas ir dirbtume nuo 8 ryto iki 5 vakaro, nieko nespėtume. O ir nelabai turime ką daugiau veikti", - su šypsena veide atkirto drifteris Povilas.
Trys klasės draugai
Komandą subūrė trys klasės draugai, kuriuos vienijo automobiliai. Vienas turėjo Honda Civic ir pradėjo važiuoti Fast Lap varžybose.
Pačios pirmosios lenktynės kompanijai buvo gana įtemptos. Patirties stoka, nežinojimas, kaip elgtis esant stresinėms situacijoms paskatino rinktis originalų pavadinimą. NP - tai „neknisk proto" trumpinys, atsiradęs būtent pirmojo pasirodymo metu Kačerginėje, prasidėjus mechaniko isterijoms, kai Povilas nusuko automobilio pusašį. „Neknisk proto ir suk varžtą - tokią frazę kartojome tol, kol prigijo", - su šypsena veide startą prisimena L. Ramoška.
Vis dėlto tam jaunuoliui, vardu Povilas, šonaslydis pasirodė įdomesnis, tad netrukus jis pradėjo kultivuoti būtent šią sporto šaką. Kelių draugų komanda pradėjo ieškoti vietos treniruotis. Pasikeitusi Nemuno žiedo valdžia buvo lengviau sukalbama - NP Team pradėjo rengti masines treniruotes.
Jie automobilių neremontuoja
Dabar jau penkti metai, kai komanda dalyvauja driftingo varžybose, rengia automobilių sporto renginius ar teisėjauja įvairiose lenktynėse.
Įsikūrę jie nedideliame garaže Aleksote, prie automobilių triūsia tiek dienomis, tiek naktimis, įskaitant ir savaitgalius. Tačiau automobilių jie neremontuoja. Jeigu atvarysite savo VW Passat pažiūrėti, kas ten pakaboje bilda, žaibiškai su taip pat bildančia pakaba galėsite keliauti namo.
Tą sekmadienį garaže stovėjo, tiksliau, kabėjo, tik vienas nebaigtas gatvinis automobilis: juodas E30 kėbulą turintis BMW kabrioletas. Jis čia antram gyvenimui prikelinėjamas jau kelis mėnesius. Meistrai niekur neskuba - neleidžia lėtai atkeliaujančios originalios detalės. „Vienas klientas, jaučiantis šiems modeliams simpatiją, norėjo visiškai originalaus automobilio savaitgaliams su truputį galingesnius varikliu. Taigi padedami oficialių BMW atstovų jį grąžiname į pirmykštę, taip sakant, saloninę, būklę. Tik įdedame ir truputį savo prieskonių - 320 AG pasiekiantį variklį", - šypteli Linas.
„Mūsų nedomina paprastas automobilių remontas, mes kuriame sportinius automobilius, ieškome įdomių techninių sprendimų, naujų iššūkių. Ir viską darome dėl to, kad galėtume važiuoti", - kalbėjo Povilas.
Ieškoti originalių sprendimų priverčia ir finansinės galimybės. „Pavyzdžiui, dabar ruošiamam BMW Z3 modeliui Nissan pakabos detales bandome pritaikyti ne dėl to, kad jos labai geros, o todėl, kad sudarėme labai patrauklų sandorį, - pasakoja Linas. - Automobilių sporte situacija tokia: arba tu turi pinigų, arba sukiesi kaip nors kitaip. Noro važiuoti mums netrūksta, taigi tenka suktis. Bendraujame su sportininkų bendruomene, žinome, kas ką gali pasiūlyti, ką mes galime pasiūlyti, taigi mainai vyksta intensyviai. Štai sudėtinga Z3 lankų konstrukcija buvo suvirinta mainais į seną BMW 316 kupė modelį."
Šiuolaikiniai kalviai
Kitas NP Team propaguojamas taupymo būdas - detalių gaminimas. Kruopštūs ir talentingi, tik iš prizinių fondų visą sezoną važiuoti gebėdavę vaikinai, šiemet buvo pastebėti rimtesnių rėmėjų, kurių pagalba prieš sezoną leidžia jaustis kiek ramiau. Tačiau to, deja, neužtenka, tad praeitų metų rudenį buvo nuspręsta investuoti į metalo apdirbimo stakles.
CNC, arba koordinatinės metalo frezavimo staklės, yra dar tik antros Lietuvoje, naudojamos automobilių sporto reikmėms. Jos iš įvairių medžiagų gali itin tiksliai išdrožti įvairiausias detales.
NP Team arkliukas - itin lengvas 6 arba 7 klasės aliuminis, kuris sveria ne ką daugiau nei popierius ir yra tvirtesnis už plieną. Tokias medžiagas naudoja WRC komandos. Tai nėra pigu, tačiau galutinė namų sąlygomis pagamintos detalės kaina vis tiek mažesnė, nei būtų ją užsakant.
„Nebereikia ieškoti, kas galbūt galėtų po darbo išdrožti vieną ar kitą detalę - viską pasigaminame patys. Negana to, ir savo kolegoms, klientams galime pagaminti įvairiausių dirbinių pagal bet kokius įgeidžius", - kiek daugiau nei pusšimtį tūkstančių litų kainavusio įrenginio naudą apibūdino Povilas.
Nors prietaisas garaže dar tik mėnesį, Povilas man jau tiesia pagal užsakymą išdrožtą itin lengvą pavarų perjungimo mechanizmą, dar nebaigtą BMW pavarų dėžės tvirtinimo prie Volvo variklio adapterį ir rodo krūvą spintelėje sukrautų dėžučių, pažymėtų NP Parts logotipais. „Vienose yra sukrautos mūsų detalės, kitose - dovanos draugams. Tai yra nepavykę produktai", - juokauja.
„Tai sudėtingas aparatas. Kursai, kaip juo dirbti, trunka pusę metų. Povilas jo veikimą perprato per savaitę", - didžiuodamasis savo komandos draugu kerta Linas. O tas pasikuklina: „Braižybos pagrindus gavau dar universitete, kur ir išmokau apdirbti automobilių detales. Čia reikėjo iš naujo mokytis dirbti su rimtomis programomis, apie kurias universitete nė nebuvo užsiminta."
Darbo procesas nėra toks lengvas, kaip atrodo - daug valandų trunka detalių braižymas, projektavimas, programos, kaip grąžtas judės, rašymas. „Patikėk, pastarąjį mėnesį šiame kambariuke - vaizdas kaip filme apie pamišusį mokslininką: Lencas (Povilas Lencevičius) po 12 valandų sėdi prie kompiuterio aplipęs metalo drožlėmis ir vis bėga prie aparato, lyg laukdamas, kada pagaliau prisikels jo kuriamas frankenšteinas. Ir taip beveik kasdien", - vaizdingai pasakoja Linas.
Skirtingi BMW
Papildomos investicijos, stiprūs rėmėjai leidžia komandai skintis kelią į priekį - šį sezoną į driftingo varžybas jie atkeliauja su dviem įdomiais modeliais.
Pirmasis, kurį mes matėme, dar tik skeletą - naujas Povilo Lencevičius bolidas BMW Z3. Taip, tai kabrioletas, tokio modelio pasirinkimą vairuotojas argumentuoja linksmai: „Paprastai lenktyniniuose automobiliuose būna labai karšta. Driftingo varžybose salone susikaupia labai daug padangų dūmų, taigi pasirinkę kabrioletą vienu šūviu išsprendėme dvi problemas - vėjas pravėdins galvą ir išpūs visus dūmus."
Vis dėlto esminis kriterijus renkantis Z3 buvo jos svoris - kėbulą su saugos lankais nesunkiai gali panešti du žmonės. „Mūsų tikslas yra turėti labai lengvą mašiną su 350-400 AG. Yra sukurta daug bolidų su 700 ir daugiau arklių, tačiau jie stovi vietoje ir degina padangas. Kadangi mes neturime milžiniško biudžeto padangoms, norime turėti gerą galios ir svorio santykį ir padangas ne deginti, o su jomis važiuoti", - pasakojo L. Ramoška.
Kitas dalykas - mažas automobilio dydis, kuris ypač pravers važiuojant Lietuvos čempionate, kurio trasos daugiausia driekiasi aikštelėse. Automobilis bus lengvai valdomas, tačiau Povilas pripažįsta, kad didelis iššūkis bus priprasti sėdėti ant galinio tilto ir prieš save matyti toli besitęsiantį variklio dangtį.
Antrasis komandos vairuotojas - Tadas Adomaitis, vadelios pagal visiškai kitokią filosofiją sukurtą monstrą. Tai E46 modelis su 2,5 litro turbininiu motoru, pasieksiantis 800 AG. Tai vienas iš tų retų variantų, kai viskas daroma iš sportui skirtų detalių. Nepaliestas tik variklio blokas, tačiau ir jis bus sutvirtintas.
„Su šiuo lengvu ir itin galingu automobiliu lietuviškose aikštelėse bus liūdna", - pripažįsta jo vairuotojas Tadas, tačiau šio ekipažo tikslas yra iškeliauti už Lietuvos sienų. Ten, kur bus daugiau greičio, daugiau veiksmo ir kovingai nusiteikusių konkurentų.
Sek svarbiausias auto naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!