Pasak instituto Kelių tyrimo skyriaus viršininko Mindaugo Dimaičio, speciali įranga identifikuos kelių būklę ir padės geriau atrinkti remontuotinus ruožus.

„Vienu pravažiavimu bus surinkta visa kelių pažaida – vėžios, nelygumai, duobės, plyšiai ir lopai ant dangos. Automobilis bus kur kas našesnis už dabar turimą, nes jį naudojame vienuolika metų“, – BNS komentavo M. Dimaitis.

Pasak jo, naujoji įranga per metus galės patikrinti ir įvertinti visus valstybės valdomus asfaltuotus kelius.

M. Dimaičio teigimu, Švedijos bendrovė konkurse pateikė ekonomiškiausią pasiūlymą ir mažiausią kainą (779 tūkst. eurų su PVM).

Anot jo, automobilis Lietuvos keliais važinės nuo 2019-ųjų gegužės, iki tol švedai surengs mokymus instituto darbuotojams.

Sutartis su konkurso laimėtoja pasirašyta rugpjūčio 16 dieną, skelbiama viešųjų pirkimų portale.

Šiemet atliktas 33-jų valstybinių kelių kokybės auditas atskleidė, kad kokybės reikalavimų neatitinka beveik 90 proc. kelių. Net 18-oje kelių buvo nustatyti esminiai pažeidimai, dėl kurių jie apskritai neturėjo būti priimti, o be defektų yra tik 4 keliai.

Švedijos Nacionalinio kelių ir transporto tyrimo instituto ekspertai teigia, kad Lietuvoje keliuose naudotas asfalto bituminis rišiklis sensta greičiau nei Skandinavijoje. Tyrimo metu daugiau nei 80 proc. kelių ruožų buvo aptiktas mažesnis rišiklio kiekis.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, jog tokiu būdu valstybei padaryta mažiausiai 16 mln. eurų žala.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)