Senas Lietuvos automobilių parkas ilgą laiką buvo įvardijamas kaip problema. Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, Jungtinėje Karalystėje, Austrijoje, Šveicarijoje, Airijoje automobilių parkas vidutiniškai buvo maždaug 8 metų senumo, kai tuo tarpu Lietuvos – 14 metų.

Lietuvoje daugeliui įsigyti naują automobilį yra per brangu, o kalbos apie planuojamą įvesti taršos mokestį dar labiau skatina suskubti įsigyti automobilius, atitinkamai didėja naudotų automobilių finansavimo paslaugų paklausa.

Susiję straipsniai

Naudotų automobilių rinka – aktyvi

Didžiąją dalį Lietuvoje pirmą kartą registruojamų automobilių sudaro naudotos transporto priemonės. VĮ „Regitra“ duomenimis, 2021 metų sausio – rugpjūčio mėnesiais pirmą kartą buvo užregistruotos 115 683 naudotos transporto priemonės, o naujų kur kas mažiau – 44 866. Vidutinis registruojamų automobilių amžius siekė 11,2 metų.

„Lietuvoje naudoti automobiliai yra labai paklausūs, nes įsigyti naują automobilį daugeliui tebėra per brangu. Dažniausiai automobiliui įsigyti skiriama suma sudaro 5000 – 7000 eurų, o populiariausi yra „BMW“, „Audi“ ir „Volkswagen“ automobiliai. Esminis kriterijus, ieškant automobilio, išlieka kainos ir kokybės santykis“, – sako Laurynas Dzindzelėta, „Mogo LT“ direktorius.

Dažnai naudoti automobiliai ne tik į Lietuvą atkeliauja iš kitų valstybių, tačiau ir keičia savininkus šalies viduje. Šiais metais Lietuvoje sausio – rugpjūčio mėnesiais savininkus pakeitė 126 184 naudoti automobiliai, o jų vidutinis amžius buvo 14 metų.

Kai neužtenka naujų, trūksta ir naudotų

„Inchcape Lietuva“ naudotų automobilių verslo vystymo Lietuvoje vadovė Augustina Černiauskaitė patvirtina, kad įmonė koronaviruso pandemijos poveikį pajuto ypač stipriai. Prieš dvejus metus „Inchcape Certified“ sandėliuose visuomet rikiuodavosi apie 200 parduoti paruoštų automobilių ir, prireikus, nesudėtinga buvo papildomai įsigyti dar 40 ar 50. Deja, tokios prabangos seniai nebeliko, o prekybininkams tampa vis sudėtingiau užtikrinti naudotų automobilių pasiūlą.

„Naudoti automobiliai vis tiek turi būti techniškai tvarkingi tam, kad juos parduodamas galėtum suteikti garantiją. Netinka automobiliai, dėl kurių priežiūros ar remonto istorijos kyla kokių nors abejonių“, – konstatuoja pašnekovė.

Visgi nedaužtų naudotų transporto priemonių, turinčių išsamią techninės priežiūros istoriją, trūksta. Pasak pašnekovės, to priežastis – užsidaręs gaminių judėjimo ciklas. Į rinką nepatenka tiek naujų automobilių, kiek jų reikia vartotojams, arba jie negali gauti norimos komplektacijos modelių, todėl ilgesnį laiką vairuoja tuos, kuriuos iki šiol turėjo.

„Užsidarė netgi JAV: iš čia pas mus nebeatkeliauja tiek transporto priemonių, kiek anksčiau. Natūralu, kad apynaujų automobilių, kurie įprastai parduodami pasibaigus lizingo sutartims, paklausa smarkiai išaugusi. Tai pastebima ne tik pas mus, bet ir visoje Europoje, o svarbiausia, kad padidėjus paklausai žymiai pašoko ir kainos“, – pastebi įmonės atstovė.

Senas kainuoja kiek naujas

A. Černiauskaitė pasakoja, kad dėl ribotos pasiūlos pasitaiko netgi tokių kuriozinių atvejų, kai 2017 m. pagamintas automobilis dabar kainuoja tiek pat, kiek kainavo pirmajam pirkėjui. Pašnekovės teigimu, mažiau vartotojų dabar renkasi iš anksto sukomplektuotas naujas transporto priemones, nes dažnai jų įranga – labai kukli.

„Iki penkerių metų senumo automobiliai buvo komplektuojami geriau, todėl jei dabar pavyksta rasti tokį parduoti, o ypač – geros techninės būklės ir su nedidele rida – tai aukso vertės radinys. Prasidėjo tikra gerų naudotų automobilių medžioklė“, – kalba naudotų automobilių verslo vystymo vadovė.

Sumenko ir naudotų automobilių, kurie patekdavo į rinką po eksploatacijos įmonėse, srautas. Dažnesni atvejai, kai įmonės metams ar dvejiems papildomai pratęsia lizingo sutartis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)
Pažymėti
Dalintis
Nuomonės