Šiandien Europos keliais važinėja apie 175 tūkst. internetu susietų „Volvo“ sunkvežimių. Nemažai iš jų jau šiandien iškilus techninės priežiūros poreikiui patys gali susisiekti su serviso centru, o tam tikri darbai gali būti atlikti ir nuotoliniu būdu. Bet tai tik pradžia.

„Pavyzdžiui, jau po kelerių metų sunkvežimis galės pats stebėti savo būklę realiuoju laiku. Tai leis užtikrinti patogesnį ir greitesnį serviso paslaugų tiekimą, o tai – savo ruožtu – garantuos didesnį vairuotojų, serviso centrų ir transporto įmonių darbo našumą“, – sako H. Wokilas.

Ateityje sunkvežimis leis dar labiau palengvinti serviso darbų planavimą, nes pats rezervuos remonto paslaugas ir, jei tai bus reikalinga – taip pat ir konkrečius technikus atitinkamiems darbams atlikti bei remonto dalis. Remonto darbus bus galima atlikti atsižvelgiant į sunkvežimio darbo grafiką.

„Serviso paslaugų teikimo laikas bus sinchronizuotas su sunkvežimio darbo grafiku. Remonto darbai bus užsakyti artimiausiame serviso centre tuo metu, kai sunkvežimis stovės, pavyzdžiui, nakties metu, ar tuomet, kai vairuotojas privalės ilsėtis dėl darbo ir poilsio režimo reikalavimų. Dėl internetinės sąsajos sunkvežimis kai kuriuos nesudėtingus remonto darbus galės atlikti pats“, – pažymi H. Wokilas.

Rytojaus sunkvežimis taip pat pasiūlys daugiau lankstumo. Kadangi jungiamumo internetu galimybės nuolat tobulinamos, sunkvežimius bus galima dar geriau pritaikyti individualiai jų veiklos sričiai, o tai leis kurti efektyvesnę gabenimų veiklą.

„Nauja sunkvežimių karta bus dar labiau personalizuota ir dar geriau pritaikyta kiekvieno vežėjo poreikiams bei vairuotojo važiavimo stiliui. Jis taip pat galės atsinaujinti savo parametrus, geriau prisitaikyti specifinėms gabenimo užduotims“, – paaiškina specialistas.

Svarbiausia prielaida siekiant panaudoti visus jungiamumo internetu privalumus yra didelio duomenų kiekio surinkimas.

Pasak Pero Adamsono, „Volvo Group Telematics“ strategijos ir verslo vystymo direktoriaus, šiandieniniai sunkvežimiai atkartos tendencijas, kurias per pastaruosius kelerius metus parodė išmaniųjų telefonų rinka. Automobilių pramonėje dabar kalbama apie „Išmaniojo įrenginio ant ratų evoliuciją“. „Netolimoje ateityje sunkvežimiai galės patys bendrauti su kitais eismo dalyviais bei kitais išmaniaisiais įrenginiais, pavyzdžiui – dviratininkų šalmais ir tokiu būdu sumažins avarijų bei neplanuotų prastovų riziką“, – apibendrina P. Adamsonas.

„Nuolat prisijungęs prie interneto ateities sunkvežimis galės pats stebėti eismo sąlygas ir pasirinkti tinkamiausią maršrutą atsižvelgdamas į eismo spūstis ar kelio darbus“, – tęsia P. Adamsonas.

Nors nemaža technologijų dalis įgyvendinant ateities sunkvežimio viziją egzistuoja jau šiandien, dar praeis šiek tiek laiko kol viskas bus įgyvendinta praktikoje. „Didžiausias iššūkis yra efektyviai panaudoti didžiulį, iš sunkvežimių gaunamų duomenų srautą. Be to, visame pasaulyje dar turi būti tobulinama bevielių sąsajų infrastruktūra, kuri leistų naujos kartos transporto priemonių viziją paversti kasdienine realybe“, – sako H. Wokilas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)