„Didesnė vežėjų konkurencija, atnaujintas autobusų parkas ir maršrutų pokyčiai užtikrins viešojo transporto prieinamumą ne tik centrinėje miesto dalyje, bet ir labiau nutolusiuose bei naujuose rajonuose. Kartu tai mažins žalingą transporto sektoriaus poveikį aplinkai, nes privatūs vežėjai keleivius veš elektra varomais autobusais“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Skelbiama, kad šiuo metu Vilniuje yra 106 maršrutai – 6 greitųjų autobusų, 83 autobusų ir 17 troleibusų. Šiais metais planuojama įvesti vieną naują maršrutą link Žemųjų Panerių (Vaduvos g. – Centras (Lukiškių aikštė).
Iki 2030 m. planuojama dar 11 naujų maršrutų, 46 maršrutų trasos bus koreguojamos pagal prognozuojamus keleivių srautus. 44 maršrutai važiuos dažniau.
Skaičiuojama, kad šiuo metu kai kuriuose periferiniuose miesto rajonuose piko metu autobusai kursuoja kas 20–75 min. Į rinką atėjus naujiems vežėjams ir pakeitus maršrutų tvarkaraščius net ir nutolusiuose rajonuose piko metu autobusai kursuos kas 15 min., o ten, kur keleivių srautai didesni – dažniau.
Didžiausi maršrutų pokyčiai planuojami Dvarčionyse, Naujojoje Vilnioje, Pavilnyje, Užusienyje, Salininkuose, link Kirtimų, Trakų Vokėje, Pagiruose, Pilaitėje, Bajoruose, Balsiuose, tačiau maršrutų kursavimo dažnis bus didinamas visame mieste.
Dabar 86,7 proc. miestiečių, gyvenančių centrinėje dalyje, viešasis transportas pasiekiamas 300 m spinduliu, periferinėje miesto dalyje – 600 m atstumu. Įgyvendinus maršrutų plėtrą viešojo transporto paslauga bus pasiekiama 540,4 tūkst. gyventojų arba papildomai 41 tūkst. gyventojų daugiau nei yra dabar, nurodoma saviavldybės pranešime.
Skelbiama, kad konkurso būdu iš privačių vežėjų planuojama įsigyti beveik pusę (46 proc.) Vilniaus miestui reikalingų viešojo transporto maršrutų aptarnavimo paslaugų. Viešojo konkurso skelbimui susisiekimo paslaugoms šiandien pritarė Vilniaus miesto Taryba.
Iš viso per metus viešasis transportas sostinėje nuvažiuoja 43,8 mln. km. Iki 2028 metų viešojo transporto nuvažiuojamų kilometrų skaičių planuojama padidinti iki 67,6 mln. km per metus. Konkursas vyks dėl 28,4 mln. km maršrutų aptarnavimo per metus. Konkursą laimėję vežėjai aptarnaus 56 maršrutus, mažiausiai 297 elektriniais autobusais.
Šiuo metu viešojo transporto paslaugas teikia trys tiekėjai: Savivaldybės valdomas UAB „Vilniaus viešasis transportas“, UAB „Transrevis“ ir UAB „Kautra“.
Po konkurso UAB „Vilniaus viešasis transportas“ aptarnaus 36,5 mln. km kelionių, UAB „Kautra“, su kuria vis dar tęsiasi sutartis, užtikrins 2,7 mln. km kelionių, o likusius 28,4 mln. km – konkursą laimėję vežėjai.
Konkursas bus skelbiamas šių metų balandžio mėnesį. Pirkimas bus padalintas į keturis skirtingos apimties paslaugų paketus. Įmonės teikti pasiūlymus galės iki 2024 metų rugsėjo, vėliau vyks pasiūlymų vertinimas, skelbiami laimėtojai.
Sutartys bus pasirašomos septyneriems metams su galimybe pratęsti jas dar trejus metus.
Iki 2030 metų planuojama, kad transporto parką sudarys 801 transporto priemonė. Taip pat bus atnaujinti anksčiau įsigyti 229 autobusai ir 41 troleibusas.