Kaip pastebi Monika Cemnolonskienė, „Swedbank“ lizingo vadovė, per pirmąjį šių metų pusmetį iš maždaug 1,4 tūkst. už 41 mln. eurų verslo klientų lizingo būdu įsigytų automobilių aplinkai draugiškų transporto priemonių buvo 280.
Palyginimui – Estijoje „Swedbank“ per tą patį laikotarpį finansavo 211, o Latvijoje – 177 verslo lengvuosius automobilius su žemomis emisijomis.
„Lyginant praėjusių ir šių metų duomenis, visose trijose Baltijos valstybėse aplinkai draugiški automobiliai įsitvirtina, kaip vis dažnesnis verslo pasirinkimas. Augančios sąnaudos transportui skatina verslo įmones ieškoti ekonomiškų ir tuo pačiu metu tvarių sprendimų. Prie aplinkai draugiškų automobilių populiarėjimo Lietuvoje prisideda ir valstybės numatyta parama elektrinių transporto priemonių įsigijimui“, – sako M. Cemnolonskienė.
Anot jos, Lietuvoje įmonių susidomėjimas elektromobiliais per metus padidėjo du kartus. Iš viso per pirmąjį šių metų pusmetį „Swedbank“ Lietuvos įmonėms padėjo įsigyti daugiau kaip 70 elektromobilių, kai 2021 m. pirmąjį pusmetį šis skaičius sudarė apie 30.
Populiariausios naujų aplinkai draugiškų automobilių markės tarp verslo klientų šiais metais buvo „Toyota“ ir „Hyundai“ modeliai. Dažniausiai verslo lizingu įsigyjami elektromobiliai – „Hyundai“, „Audi“ ir „Volkswagen“.
Remiantis „Swedbank“ duomenimis, dėl komercinio transporto įsigijimo sudaryta daugiau kaip 380 sutarčių už 45 mln. eurų. Dėl įrangos ir žemės ūkio technikos įsigijimo – daugiau kaip 500 sutarčių už beveik 34 mln. eurų.